Se fremover....

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Se fremover....

Innlegg Lilledino » 21 Jan 2011, 18:22

Registrerer stor misnøye blant de aktive forumdeltagerne ang "bytte" Carew og Ric.

Enig at Ric har gjort mye for klubben , og var svært delaktig i opprykket vårt-.-- Det var Liam Lawrence også .-.-.

Nå må vi samles om klubben, som Morten bla er opptatt av.. Se fremover, se muligheter, ikke se bakover på det som var.
Verden går fremover, spillere kommer og går.

Gi Lille John den velkomsten han behøver og gi ham støtte..

Statistikken lyver heller ikke, uansett hvor gode argumenter en har...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Se fremover....

Innlegg Lilledino » 21 Jan 2011, 18:25

Lilledino skrev:Registrerer stor misnøye blant de aktive forumdeltagerne ang "bytte" Carew og Ric.

Enig at Ric har gjort mye for klubben , og var svært delaktig i opprykket vårt-.-- Det var Liam Lawrence også .-.-.

Nå må vi samles om klubben, som Morten bla er opptatt av.. Se fremover, se muligheter, ikke se bakover på det som var.
Verden går fremover, spillere kommer og går.

Gi Lille John den velkomsten han behøver og gi ham støtte..

Statistikken lyver heller ikke, uansett hvor gode argumenter en har...



Her går det så fort, og siste jeg fikk med meg er at Ric ikke drar....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Se fremover....

Innlegg -Tottal- » 22 Jan 2011, 13:45

Er helt enig i at vi som supportere bør gi alle nye spillere en varm velkomst og en fair sjangse til å vise hva de kan,
når de først får sjangsen i Stoke drakta. At det kan være spillere vi i utgangspunktet ikke liker, bør legges i glemmeboka til prestasjonene viser om spilleren faktisk bidrar med noe positivt. Håper Carew fortsetter trenden med å vise seg frem på en bra måte den første tia han er i en ny klubb, så får vi se til høsten om det grunn til få til en lengre avtale. Personlig er jeg ingen fan av Carew, men det spiller mindre rolle hvis han klarer å løfte klubben til et bedre nivå.

Ang Fuller, så virker det dessverre som om han har hatt sin storhetstid i Stoke. Jeg vil gjerne ha han som super-sub så lenge som mulig, men den tia kan jo nå være over. Da er det helt naturlig at vi finner erstattere. Problemet er om plassen fylles av noen som er på samme nivå.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Se fremover....

Innlegg Knut Ole » 22 Jan 2011, 15:24

Er helt enig i at vi som supportere bør gi alle nye spillere en varm velkomst og en fair sjangse til å vise hva de kan,
når de først får sjangsen i Stoke drakta. At det kan være spillere vi i utgangspunktet ikke liker, bør legges i glemmeboka til prestasjonene viser om spilleren faktisk bidrar med noe positivt. Håper Carew fortsetter trenden med å vise seg frem på en bra måte den første tia han er i en ny klubb, så får vi se til høsten om det grunn til få til en lengre avtale.

Godt talt! (Har forøvrig hatt sansen for Carew, i alle fall modellen for 5-13 år siden).
Utfordringen med å erstatte Fuller er at han har så helt spesielle ferdigheter sett i Stoke sammenheng (kreativitet og teknikk + uforutsigbarhet). På dårlige dager, som det desverre har vært noen av i det siste, er det jo helt greit å erstatte han, men i god form som jeg husker mest av er han unik.
Carew erstatter ikke en god Fuller mht. nettopp kreativitet, teknikk og uforutsigbarhet så der kan det bli et vakum.
Gøy, spennende og utfordrende å følge klubben vår :)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Se fremover....

Innlegg Sven-Erik » 22 Jan 2011, 15:47

Har heller aldri vært noen stor Carew fan. Prestasjonene hans svinger i alle fall voldsomt når han spiller på landslaget og skalaen går helt fra meget nonchalant til helt outstanding.
Men om han blør for drakta i Stoke i 90 minutter i alle kampene han spiller, så skal jeg være en av de aller første til å bestille meg drakt med Carew på ryggen.

(forresten sa datteren min at hun skulle gi meg en på 50 årsdagen min, men jeg spurte om hun kunne utsette bestillingen sin litt :D )
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1624
Registrert: 08 Aug 2010, 12:03
Bosted: Jarlsø, Tønsberg

Re: Se fremover....

Innlegg Morten T. » 22 Jan 2011, 15:48

Knut Ole skrev:
Er helt enig i at vi som supportere bør gi alle nye spillere en varm velkomst og en fair sjangse til å vise hva de kan,
når de først får sjangsen i Stoke drakta. At det kan være spillere vi i utgangspunktet ikke liker, bør legges i glemmeboka til prestasjonene viser om spilleren faktisk bidrar med noe positivt. Håper Carew fortsetter trenden med å vise seg frem på en bra måte den første tia han er i en ny klubb, så får vi se til høsten om det grunn til få til en lengre avtale.

Godt talt! (Har forøvrig hatt sansen for Carew, i alle fall modellen for 5-13 år siden).
Utfordringen med å erstatte Fuller er at han har så helt spesielle ferdigheter sett i Stoke sammenheng (kreativitet og teknikk + uforutsigbarhet). På dårlige dager, som det desverre har vært noen av i det siste, er det jo helt greit å erstatte han, men i god form som jeg husker mest av er han unik.
Carew erstatter ikke en god Fuller mht. nettopp kreativitet, teknikk og uforutsigbarhet så der kan det bli et vakum.
Gøy, spennende og utfordrende å følge klubben vår :)

Er også enig, men det handler jo egentlig ikke om å mislike. Det handler om å tenke fritt og å kunne se alternativer.

La oss tenke oss at klubben har en pott med penger. F.eks. 20 millioner pund. Hvem vil dere ha inn( og hvor mange ) for den summen? At noen er dristige nok til å tale de valgene( les.: innkjøpene ) klubben VELGER å gjøre, midt i mot, og attpåtil greier å lansere alternativer til de valgene.....vel, det synes jeg faktisk vitner om at man er i stand til å tenke selv. Og det ser i hvertfall jeg på som en utelukkende positiv egenskap.

Man MÅ ikke, på autopilot, applaudere absolutt alt klubben man er supporter av gjør. Det er vel faktisk en vesentlig del av det å være...........supporter?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Se fremover....

Innlegg bjørn123 » 22 Jan 2011, 17:04

Tror det ikke er så lett Morten. Vi er dessvere ikke en aktraktiv nok klubb for mange spillere og vi må da velge blant de vi har sjans på (plukke opp ti på halv tre damer ;) ). Jeg har litt sansen for Carew - da jeg liker store sterke spillere. Når slike spillere er i form er de ofte helt umulige å hanskes med.
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Se fremover....

Innlegg Morten T. » 22 Jan 2011, 23:37

bjørn123 skrev:Vi er dessvere ikke en aktraktiv nok klubb for mange spillere og vi må da velge blant de vi har sjans på (plukke opp ti på halv tre damer ;) ).

En strålende metafor som vekket til live minner om en svunnen tid! :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Se fremover....

Innlegg Knut Ole » 23 Jan 2011, 11:35

La oss tenke oss at klubben har en pott med penger. F.eks. 20 millioner pund. Hvem vil dere ha inn( og hvor mange ) for den summen?


Strålende Bjørn. To veldig gode poenger! Treffer flere enn bare deg, Morten ;)
Til ditt spørsmål. Altså hvis det var så enkelt at en kunne ønske hvem som helst uten at alle andre dimensjoner tas i betraktning (andre konkurrenter, spillerenes preferanser og evt. familiens synspunkter etc etc.)
Midtbane: Parkin (ehhh Parker) evt. Ireland. EN av dem er for meg tilstrekkelig. Mener vi parallelt kan ta oss tid til å fostre opp Wilson. Laget har forøvrig glede av en terrier (Whitehead) ved siden av en midtbanestrateg. Komplementær kompetanse sentralt; ja takk!
Back: Her er ikke jeg så kjent med alternativene/markedet. Skrikende behov for venstreback. Baines (antakeligvis urealistisk). Hva med denne Figueroa? Egentlig kunne det vært greit en to backer. Neville er enda solid og oser av erfaring, men så var det realismen igjen. Samtidig takke farvell til 4-6 av spillerne i dagens stall.
Brukte jeg 2/3 av midlene nå?

Kjør debatt!
Sist endret av Knut Ole den 23 Jan 2011, 13:59, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Se fremover....

Innlegg Morten T. » 23 Jan 2011, 13:03

Jeg tror egentlig det er ganske enkelt:
Penga kommer først.

De fleste av disse fotballspillerene av i dag flytter gladelig der pengebunken er størst.
Dernest kommer slike ting som sportslig utvikling og geografisk plassering.

Det er klart, de fleste fotballspillere( som har muligheten ) vil nok heller bo i kule London enn i Stoke. Det blir jo det samme i Norge. Har en 22-åring med fotballtalent muligheten til å bosette seg i Oslo, Trondheim eller Bergen så velger han SANNSYNLIGVIS det, istedenfor Kongsvinger, Hamar eller Sogndal. Men er lønna høyere i Sogndal enn i Oslo, så tror jeg flere( enn i dag ) ville ha dratt dit uansett.

Stoke har ikke verdens beste kjøpekraft, men den er jammen ikke dårlig heller. Jeg tror nok alternativene er der og at Carew neppe var den ENESTE spissen som har vært tilgjengelig. Stoke ligger jo midt i England, og det er ikke så veldig avsideliggende( som f.eks. Sunderland er ). Jeg tror den faktoren er litt overdrevet og går mer for at alt har sin pris.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 167 gjester