Morten T. skrev:Pulis kåret til Årets Manager i PL og dermed er debatten hvorvidt han er en god eller dårlig manager over for mitt vedkommende.
Andre må gjerne holde på med å forsøke å fremstille det annerledes( og det er greit ), men jeg har fått bekreftelser over lang tid og det hele kuliminerte altså med seier i en kåring( utført av managerne selv ) hvor konkurransen ikke akkurat kan sies å være svak.
Dermed sier jeg uten den minste snev av blygsel: Case Closed!

Det skjønner jeg, Morten....

Men.....som en av dine ivrigste motdebattanter i denne saken vil jeg gjerne påpeke et par ting, før jeg gir meg helt....
Slik jeg ser det, har denne diskusjonen sitt utspring i om det var riktig at Pulis fikk fyken i Stoke, eller om Stoke da gjorde en stor tabbe.

Tilhengerne av Pulis har - slik jeg opplever det - nærmest fremstilt det som det siste, og bruker hans enorme suksess i Crystal Palace nærmest som "bevis" for det. Andre - meg selv inkludert - har ment, og det mener jeg fortsatt - uavhengig av Pulis store suksess i Crystal Palace - at det var riktig med et managerskifte sist sommer.
Jeg mente - og mener fortsatt - at det ikke var noe som tydet på at Pulis var rett mann til å ta oss videre, selv om han hadde gjort en stor jobb med å ta oss opp i PL og etablert oss der. At Hughes i sin første sesong som manager tar oss til både en poengsum og plassering, som er bedre enn det Pulis noensinne greidde på alle sine sesonger med Stoke, mener jeg understøtter dette. Og en vesentlig årsak til at Hughes greidde dette - mener jeg - var en langt større satsing på den offensive delen av spillet, gjennom å hente inn spillere som Arnautovic, Odemwingie og Ireland, som alle har vært viktige årsaker til at vi denne sesongen oppnådde våre nye rekorder. Og det med et langt lavere budsjett enn Pulis har hatt til rådighet.
At Pulis har gjort en formidabel sesong med Crystal Palace er utvilsomt, og kan vel nesten sidestilles med da han tok oss opp og etablerte oss i PL. Og for det får han velfortjent ros.
Men når sant skal sies var han vel aldri i nærheten av noen lignende prestasjoner de siste sesongene i Stoke.... ?
Situasjonen nå er at Palace, under Tony Pulis ledelse, har gjort en formidabel siste halvdel av sesongen. Stoke har, under Mark Hughes sin ledelse, gjort sin beste sesong i toppdivisjonen siden midten av 70-tallet.
Som et apropos kan det jo også nevnes at Pulis og Hughes respektive lag tok akkurat like mange poeng i siste halvdel av sesongen (de siste 19 kampene), nemlig 29 poeng på begge lag. Pulis store prestasjon skyldes følgelig ikke at poengfangsten i seg selv var bedre enn det Hughes hadde i Stoke, men at han hadde et langt dårligere utgangspunkt fordi han nok må anses å ha hatt en langt svakere spillerstall til rådighet enn det Hughes hadde.
Palace gjør det bra under Pulis. Stoke gjør det bra under Hughes. Bare vinnere....Er ikke det ålreit da ?
Case closed fra meg også....