Før Stoke City vs Leicester City FA-Cup 3.runde

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Stoke City vs Leicester City FA-Cup 3.runde

Innlegg JonC » 02 Jan 2014, 13:27

Denne blir vanskelig, på mange måter.
Leicester er klar leder av Championship. MEN i en slik situasjon kan det tenkes at de prioriterer nettopp det, å rykke opp. Men så vet vi alle at når det spilles 3.runde første helgen i januar bobler det i kroppene til ALLE som stiger ut på den grønne matten. OG så er Stoke-Leicester også et klassisk oppgjør, nærmest som et lokaloppgjør å regne (8 mil i luftlinje, les; 1 time på motorveien).
Jeg tror nok Stoke vil stille med noe anneledes mannskap enn mot Everton. Enkelte spillere bør hviles (uansett), men jeg tror på en tett og hard kamp. Se opp for franskmannen Anthony Knockaert, ghaneseren Jeff Schlupp og David Nugent (fremdeles bare 28). Kanskje denne vil gå til omkamp??, noe som UANSETT passer dårlig.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Re: Før Stoke City vs Leicester City FA-Cup 3.runde

Innlegg Morten T. » 02 Jan 2014, 14:25

JonC skrev:Denne blir vanskelig, på mange måter.
Leicester er klar leder av Championship. MEN i en slik situasjon kan det tenkes at de prioriterer nettopp det, å rykke opp. Men så vet vi alle at når det spilles 3.runde første helgen i januar bobler det i kroppene til ALLE som stiger ut på den grønne matten. OG så er Stoke-Leicester også et klassisk oppgjør, nærmest som et lokaloppgjør å regne (8 mil i luftlinje, les; 1 time på motorveien).
Jeg tror nok Stoke vil stille med noe anneledes mannskap enn mot Everton. Enkelte spillere bør hviles (uansett), men jeg tror på en tett og hard kamp. Se opp for franskmannen Anthony Knockaert, ghaneseren Jeff Schlupp og David Nugent (fremdeles bare 28). Kanskje denne vil gå til omkamp??, noe som UANSETT passer dårlig.

Enig.
Denne blir alt annet enn enkel, men allikevel bør det være en viss forskjell og Stoke bør klare et avansement her.
Hvis Leicester er flinke til å stenge av Stoke og tør å ta sjansen når feilpasningene kommer etter småspillet bak, så kan det bety trøbbel.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 02 Jan 2014, 14:51

Det står 1-0 og Leicester presser på for ei utligning. Stadionuret viser at det er 15 minutter igjen. Setter vi inn Pennant? :lol:
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 02 Jan 2014, 15:00

Bjarne skrev:Det står 1-0 og Leicester presser på for ei utligning. Stadionuret viser at det er 15 minutter igjen. Setter vi inn Pennant? :lol:

Nei , det gjør vi ikke.
Da setter vi Crouch som ekstra midtstopper , og Walters og Assaidi som ekstra backer.
Så dryler vi ballen så langt den går hver gang vi er borti den.
Deretter satser vi på å hale ut tiden med frispark fra 18 m.
Neida....
Men tror nok Pennant må spille litt reservelagskamper hvis ikke noen nedover i systemet henter han ...
Andre kandidater er vel Ethers og Wilko...
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Jan 2014, 15:11

Ett (seiers)mål av Pennant i den kampen og alt er glemt, ja han kommer sogar til å bli genierklært. Sånn funker kortidshukommelsen til fotballfolket...

Jeg synes (re)signeringen av Pennant var det suverent merkeligste Hughes gjorde i sommervinduet. Han har stort sett brukt hele karrieren til å skusle bort sitt udiskutable talent. I fjor kom han ikke engang med på et meget svakt Wolves-lag og er langt over the top. Han hadde noen gode matcher for Stoke i 2011-sesongen og på veien mot Wembley, men feid under teppet er det også mange, mange feilvalg og feilpass. Sett over tid( som vel tross alt er det mest ineteressante? ) har han ikke vært spesielt god. Dessverre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 03 Jan 2014, 16:43

Det meldes at både Stephen Ireland og Thomas Sørensen er ute av spill mot Leicester. Leste et annet sted at også Andy Wilkinson er uaktuell for denne cupbataljen.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Det betyr at vi møter Leicester med vår antatte tredje-keeper, Jack Butland, mellom stengene, uten at jeg nødvendigvis tror det vil svekke oss sammenlignet med om Sørensen hadde voktet buret. ;) En annen sak er at vi på benken da vil stille med unge Daniel Bachman som back-up for Butland. Det vil vel bli første gang han sitter på benken i en obligatorisk A-match for Stoke. Jeg kan i alle fall ikke huske at han har gjort det før.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg geddi » 04 Jan 2014, 16:13

Her trengs litt hjelp. Ser at VGLive ikke har satt opp reservekeepr mens SCSCD opererer med en Bachmann som reservekeeper. Er det en ungdomsspiller som får prøve seg eller? Litt forvirret her.

PS. Hadde jeg lest hva Torstein skrev like over her før jeg skrev selv så hadde jeg sluppet å spørre. :oops:
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest