Før Spurs-STOKE

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Spurs-STOKE

Innlegg Svein Nilsen » 27 Des 2013, 12:12

Jeg er fortsatt forbanna på den udugelige dommeren som dømte oss i går. Makan til dårlig dommer ser vi heldigvis sjelden eller aldri på dette nivået. Får håpe Atkinson nå få seg en laaaang pause! Men, vi har viktigere ting å tenke på, nemlig søndagens kamp mot Tottenham. Selv om vi nå mangler 3 spillere som har spilt de fleste av de seneste kampene for oss er det grunn til optimisme. Først noen ord om det som skjedde i går; For det første, inngangen vi hadde til kampen i går, med en releativt offensivt lagoppstilling og en fantastisk start, til Atkinson fant ut at han måtte gjøre noe for å få inn oddskupongen, var veldig bra. Spillemessig var vi klart best og var betraktelig nærmere 2-0 enn Newcastle var noe som helst. Ok, Whelan var urutinert som felte Cabaye, en liten hevneaksjon fra situasjonen noen minutter før. Men, en god dommer skulle løst dette i den første duellen hvor Cabaye var ufin! Det røde til Wilson er muligens riktig, men det var en duell og Shawx var også på vei inn i duellen. At ikke Atkinson blåser hands i forkant av 1-1 målet er nok den største skandalen. Han står 1,5 meter unna og ser Williamson stopper ballen med hånda på en utstrakt arm. Herregud! Er det mulig! Om ballen var ute før 2-1 målet er også diskutabelt.
Laget mot Spurs;

Sørensen har i beste fall manglet matchtrening i de to kampene han har stått den siste tiden. Han burde tatt ett, kanskje begge mot United og i går var han heller ikke på høyden. Strafferedningen var selvfølgelig bra, boksingen før 3-1 målet var katastrofal. Butland har vært strålende for Barnsley og reddet de fra et braknederlag borte mot Leeds sist helg. Han bør få sjansen!
Cameron fortsetter vel i midten hvis ikke Huth plutselig er spilleklar, men det er vel tvilsomt.
Da er det Wilkinson eller Muniesa som blir høyreback.
Pieters var brukbar nå, men skjemmes av noen forferdelig dårlig skudd og en klønete felling som ga Newcastle straffe. Men er vårt beste kort på venstrebacken.
N'Zonzier er førstevalget på midtbanen og starter selvfølgelig.
Det samme bør Palacios. Var god den tiden han fikk i går og viste også mot United at han er lettere og bedre enn på flere år.
Også Adam var god den første drøye halvtimen i går, med bl.a. et par gode avslutninger. Ikke overraskende at han er vår toppscorer. Bør starte på søndag.
Assaidi spilte sin beste omgang i Stoke trøya nå og hadde et flott mål. Burde spilt andre omgang i steden for Crouch nå, da han med farten kunne utfordret et høytstående Newcastle forsvar.
Walters løper sannsynligvis mest av alle. Hvis det er viktig eller avgjørende kunne vi hatt med en maratonløper - som hadde løpt enda mer! Dessverre er kvaliteten hans i beste fall dårlig. Satte ny VM rekord i antall feilpasninger og dårlige involveringer igjen i går. Bør ikke starte........mer! Inn med Pennant for å få mer fart og innleggkvalitet. Også Pennant kan ta defensive løp.
Crouch har vært helt ok i det siste, men har blitt mer feilvendt og slår støttepasninger. Bør starte og gjerne avgjøre mot gamleklubben, men Jones bør få den siste halvtimen - hver gang!

Goooooaaaaaarrrrrrnnnnnnnn STOKE 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Re: Før Spurs-STOKE

Innlegg Knut Ole » 27 Des 2013, 17:17

Herlig kommentar vedrørende gårsdagen Svein. 101% enig.
Når det gjelder laget er det spennende om Huth er klar. Da opprettholder vi solid backlinje. Vil helst ha Muniesa / Wilko i bestefall på benk. Butland vs Sørensen? Min stemme går til ungdommen her. Det jeg har sett av Sørensen er dessverre middelmådig, så spørs det om MH setter lojaliteten til dansken først.
Walters antar jeg vil starte igjen, dessverre. I går var han mer på sitt vante nivå mht svak teknikk og tempo etter å hatt et par ok matcher. Crouch med Jones på rundt timen ser jeg og mange med oss som hensiktsmessig, evt i motsatt rekkefølge. Hvorfor ikke MH?
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 27 Des 2013, 20:59

Huth blir nok ikke klar. Ser for meg at forsvaret blir seende slik ut: enten Wilko - Cameron - Shawcross - Pieters eller Muniesa - Cameron - Shawcross - Pieters. Håper for guds skyld på det siste alternativet. Wilkinson holder ikke mål, og bør selges. Det hadde vært gledelig å se Butland i mål, og Hughes har viljen til å rotere laget i større grad enn Pulis (skal ikke mye til), så der er en mulighet, men jeg tviler.

Kjenner jeg blir varm i toppen av å tenke på skandalekampen mot Newcastle. Håper gutta våre føler det samme, og at de trøkker til mot Spurs. Det er muligheter for å ta med seg noe herfra!
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 29 Des 2013, 17:14

Ja, da ble det følgende 11 som stiller for Stoke. Godt at Wilkinson ikke starter. Walters får løpe og rive opp Spurs..:

29 Thomas Sørensen
20 Geoff Cameron
17 Ryan Shawcross
5 Marc Muniesa
3 Erik Pieters
19 Jonathan Walters
8 Wilson Palacios
16 Charlie Adam
15 Steven N'Zonzi
24 Oussama Assaidi
25 Peter Crouch
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 30 Des 2013, 01:34

Hvorfor var ikke Arnautovic på benken i dag? Mulig det gikk i svart for meg i kampen mot Newcastle, og at jeg ikke husker riktig, men gikk han ut med en smell i den kampen?
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 30 Des 2013, 01:38

TrondG skrev:Hvorfor var ikke Arnautovic på benken i dag? Mulig det gikk i svart for meg i kampen mot Newcastle, og at jeg ikke husker riktig, men gikk han ut med en smell i den kampen?

Mener å ha lest et sted at Arno var syk, og at det var derfor han ikke var med (eller på benken) i dag.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 30 Des 2013, 10:31

Torstein Norevik skrev:
TrondG skrev:Hvorfor var ikke Arnautovic på benken i dag? Mulig det gikk i svart for meg i kampen mot Newcastle, og at jeg ikke husker riktig, men gikk han ut med en smell i den kampen?

Mener å ha lest et sted at Arno var syk, og at det var derfor han ikke var med (eller på benken) i dag.

Stemmer, Torstein! Arnautovic har slitt med sykdom de siste dagene, og er også usikker til kampen mot Everton.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest