Filming

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Filming

Innlegg Svein Nilsen » 12 Okt 2013, 12:03

Marko A ble utvist i kvalik kampen mot Østerrike i går kveld. Johan Elmander datt som en sekk da Arnie pustet på han. Det var definitivt IKKE noen nedskalling, kun skuespill som ble verdsatt av en mann, dommeren! Har lest en del kommentarer om dette i dag, også på svenske nettsider og Elmander får skikkelig stryk, som fortjent. Det er en selvfølge at Østerrike klager på det røde kortet og at de vel får det strøket, men like spennende er det om UEFA tør å sette et skikkelig eksempel på Elmander. Han bør få minst 5 kampers karantene, slik at det svir! Filming har ikke noe på en fotballkamp å gjøre!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Re: Filming

Innlegg Torstein Norevik » 12 Okt 2013, 21:54

Helt enig, Svein ! Har sett episoden, og er hjertens enig. Det var overhodet ingen nedskalling. De går opp i fjeset på hverandre, ja, men så bare hiver Elmander seg bakover for at det skal se ut som at Arnautovic skaller, noe han overhodet ikke gjør.

Jeg ser heldigvis at veldig mange nettsteder - også svenske - gjennomskuet Elmander og kaller oppførselen hans en stor skam. Bare synd at dommeren gikk fem på, men som du skriver Svein, så er det alltid lov å håpe på at det er guts nok i de styrende organer - og hjemmel - for å straffe Elmander i ettertid. Det er ikke første gangen vi ser slikt, men hvis det ikke slås hardt ned på slik filming når bløffen gjennomskues, vil det være et uvesen som kommer til å henge med fotballen i uoverskuelig fremtid.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 13 Okt 2013, 14:19

Jeg er også enig i at filming er noe herk og det må snart bli anledning til å foreta retrospektive undersøkelser av filming på samme måten som med f.eks. voldelige forseelser. Hadde det vært anledning til det så hadde sannsynligvis Stoke sin back Erik Pieters sonet en karantene på 3-5 kamper pga. det teatralske tullballet med faking av skade han gjorde mot Fulham. Med å jukse på den måten kunne han fått en annen spiller urettmessig straffet og Pieters bør derfor, som Elmander, ilegges straff.

Det er synd at en i utgangspunktet vakker idrett blir ruinert av juks, men vel så viktig som regelendringer i forhold til dette tror jeg er at supporterne av de forskjellige lagene tør å kritisere EGNE spillere som faker og jukser og også legge press på de som bedriver slikt i form av intern justis, slik at det blir fullstendig uakseptabelt. Jeg tviler dog på at det blir noen særlige holdningsmessige endringer til dette problemet på en stund, dessverre. Det er jo ikke helt tidsriktig å heise fram noen av verdiene som gjaldt for 30-40 år siden. Dessuten er det ganske mange supportere som dessverre ser en annen vei og forsøker seg med massevis av bortforklaringer hvis spillerne på eget lag bedriver juks.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg geddi » 13 Okt 2013, 14:52

Beklager meg både her og der. Hjelper ikke å beklage, men vi fikk ihvertfall fastslått at Marko aldri skulle vært utvist.
http://www.bt.no/100Sport/fotball/Svens ... lqW0FCpXeJ
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 13 Okt 2013, 15:08

Dette er noe lagene selv bør ordne opp i. Det er latterlig å se på voksne menn som ikke kan stå på beina bare noen er borti dem. Som regel rammes angripere lettere enn forsvarere av denne sykdommen. Husker selv med gremmelse hvordan Rosenborg forsvarte John Pelu som gjorde et byks innenfor 16-meteren i en cup-kamp mot Viking, han kunne etterpå legge fram legeerklæring på at han hadde fått krampe i begge beina, og at det ikke var filming.
En annen Rosenborg-spiller som filmet i en cup-kamp mot Viking er Kåre Ingebriktsen, han er nå assistenten til Jonevret..... ;)
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 13 Okt 2013, 16:20

gmel skrev:Dette er noe lagene selv bør ordne opp i. Det er latterlig å se på voksne menn som ikke kan stå på beina bare noen er borti dem. Som regel rammes angripere lettere enn forsvarere av denne sykdommen. Husker selv med gremmelse hvordan Rosenborg forsvarte John Pelu som gjorde et byks innenfor 16-meteren i en cup-kamp mot Viking, han kunne etterpå legge fram legeerklæring på at han hadde fått krampe i begge beina, og at det ikke var filming.
En annen Rosenborg-spiller som filmet i en cup-kamp mot Viking er Kåre Ingebriktsen, han er nå assistenten til Jonevret..... ;)

Da Morten Berre var i Viking gikk det vel knapt en kamp uten at han falt bare noen kasta et blikk på han?
Dessverre er det som regel alltid et par skrotinger i HVER ENESTE klubb som holder på med svineriet. Jeg har frydet meg når hedersmenn som f.eks. Moyes og Pulis har tatt et oppgjør med jukset og at de til og med refser egne spillere( Moyes tok f.eks. et oppgjør med Ashley Young for kort tid siden ). Jeg savner at flere managere, spillere, ledere, eiere og ikke minst supportere tør å gjøre det samme. Nærmere bestemt å ta et oppgjør med destruktive krefter i EGET lag før blikket vendes utover mot andre klubber.
For ikke så altfor mange år siden ble juksere hengt ut i media i England, og det var noe av det som var med på å gjøre engelsk fotball helt spesiell. Nå om dagen har engelskmennene blitt nesten like ivrige juksere som folk fra andre nasjoner i PL og det er en trist utvikling, mener jeg .
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 14 Okt 2013, 15:56

I "gode gamle dager" var filming en skjeldenhet. Nå går spillet så fort at det er bortimot umulig for dommeren å avsløre det.
Avgjørelsen må skje raskt, og etterpå er TV nådeløs.
Synes både klubber og ligaer må slå ned på dette.
Ellers så husker jeg ikke MB som en versting på filming, han bare tålte så lite....
En kar som nok er en av de mest fallevillige jeg har sett i Viking er for tiden i Molde.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 14 Okt 2013, 16:29

Vel....:
http://www.youtube.com/watch?v=mvxRpEXK174

Jeg holder jo med Skeid og husker han som en som var flink til å falle lett allerede da han som ung spilte for klubben. Jeg likte det ikke den gangen heller. Pointet mitt var at det er vanskelig å se skogen for bare trær når man er supporter av et lag, men hvis vi alle hadde kommet over det punktet så tror jeg en form for indre justis ville ha presset spillerne til å slutte å filme. Tenk så flaut det ville ha vært for spillerne å fått pes av 25 000 hjemmesupportere pga. filming.

Berre har forøvrig kutta ut "fallesyken" etter at han gikk til Vif, men valget av klubb gjør jo uansett at de mørke skyene fortsatt ikke har gitt slipp... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 14 Okt 2013, 19:25

Kjempefin video!
Han ga seg ikke etterpå heller!
Men som du sier, han er stødigere nå for tiden.
Ellers er det nå blitt slik i fotballen at spillerne blir filmet fra alle mulige vinkler i 90 minutter, så bevisene er ganske klare.
Nei, da var det andre boller på 70-tallet, i allefall i England. Er det noen som husker noen filminger i det hele tatt fra den tiden???
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 14 Okt 2013, 20:28

gmel skrev:Kjempefin video!
Han ga seg ikke etterpå heller!
Men som du sier, han er stødigere nå for tiden.
Ellers er det nå blitt slik i fotballen at spillerne blir filmet fra alle mulige vinkler i 90 minutter, så bevisene er ganske klare.
Nei, da var det andre boller på 70-tallet, i allefall i England. Er det noen som husker noen filminger i det hele tatt fra den tiden???

Jeg kan ikke huske noe filming fra den tiden. Skuespill var noe italienerne drev med, mens engelske spillere gjennomgående mangla fortenner, hadde nesebein som var knekt et dusin ganger og neppe kunne beskyldes for å være spesielt fotogene( "Kenny Burns is the ugliest player I have ever signed", sa Brian Clough :lol: )
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest