Halvspilt sesong: Hvordan ligger vi an?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Halvspilt sesong: Hvordan ligger vi an?

Innlegg Morten T. » 08 Jan 2011, 12:13

bjørn123 skrev:
Morten T. skrev:
bjørn123 skrev:Tror ingen ting blir styrt av tilfeldigheter i fotball (ser bort fra korrupte dommerer og spillere -- det skjer i andre lang enn England, noen som kan med sikkerhet hevde det ikke skjer her..?).
Det er massevis av tilfeldigheter i fotball, men de virkelig bra lagene er de som har greid å gjøre seg minst avhengig av den faktoren i det lange løp fordi de velger å fokusere på å bedre seg sportslig. Slike faktorer kan være f.eks. skader, stangskudd inn/ut, sleivspark, "flipperspill" i feltet, dommere, skudd via en med/motspiller, ujevnheter på banen osv.

Alle "tilfeldighetene" du remser opp her kan styres og gjøres noe med - dermed ingen tilfeldigheter etter min menig (bortsett fra dommeren da... - men han kjøper vi jo..) ;)

Jepp, tilfeldigheter kan styres, gjøres noe med og elimineres. Men aldri 100%.

Målet ( for alle som sysler med fotball ) bør være å gjøre seg minst mulig avhengig av tilfeldigheter, men det forhindrer fortsatt ikke det faktum at fotball alltid har vært, er, og sannsynligvis alltid vil være, et spill hvor situasjoner som oppstår tilfeldig vil ha større eller mindre betydning for et resultat.

Jeg forklarte hvordan ståa ER( det er mye tilfeldigheter i all sport ), og det kan selvfølgelig klassifiseres like mye( eller lite ) som tilfeldighet uavhengig av om man "kan styres og gjøres noe med" det en eller gang i fremtiden.

Eks.: I går sklei jeg tilfeldigvis på isen å slo meg. I framtida vil jeg være bedre forberedt å forsøke å gå utenom issvuller og inntil husveggen. Faren er da at en annen tilfeldighet kan ramme meg ved at jeg får en istapp i hodet.Man kan liksom aldri bli 100% sikker på at en tilfeldig handling kan ramme enn, men man kan gjøre forsøk på å eliminere mest mulig.
Capicè?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 176 gjester