Er Marc Wilson den midtbanedirigenten vi trenger?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Er Marc Wilson den midtbanedirigenten vi trenger?

Innlegg torage » 05 Jan 2011, 18:20

Jeg ga Wilson mye ros i går og står fast ved det. Ser flere her inne er bare sånn passe lunken til Wilson sin innsats, og det er selvfølgelig i deres fulle rett til det. Men jeg må innrømme jeg blir noe overrasket over hvilke krav dere da stiller til en spillertype som Wilson er, og når vi vet hvilke alternativer vi har. Ut fra hva jeg leser i forumet er det vel full enighet om at vi trenger en midtbanedirigent som har fotballforståelse, teknikk og ro til å fordele ballene videre. Og etter hva jeg så i går mener jeg Wilson langt på vei har disse egenskapene. Vi skal huske på at vi spilte på Old Trafford, hvor vel United hadde mellom 60 og 70 % ballbesittelse (kun gjetning) Og dette var kanskje Wilson sin 3. eller 4 gang han hadde tillit fra start av. Allikevel mener jeg han var en av de aller beste i 1. omgang med veldig mange involveringer. Han var ikke så mye involvert i 2. omgang, men fremdeles mener jeg han var en av våre aller beste og gjorde mye positivt. Han jobbet meget bra defensivt, og kom meget godt ut av de aller fleste involveringer han kom opp i med noen få unntak. I farten husker jeg et unødig langskudd og noen få feilpasninger. Han holdt på ballen, flink til å vende spillet og fant nesten alltid medspillere. På meg virker det også som han har tilstrekkelig fart på dette nivået. Han inviterte til trekantspill, men hvor lagkameratene ikke hadde teknikk til å følge opp. Wilson har helt sikkert sine svakheter, men jeg må innrømme at de synes jeg ikke var så synlige i gårOg med tillit framover, kan jeg ikke tenke meg annet enn at Wilson vil bli en svært viktig spiller på vår midtbane. jeg har mao funnet en favoritt som jeg håper vil kunne fylle den plassen vi har mast så mye om. Så kan det tenkes det finnes flere andre gode alternativer i andre klubber, som f.eks N`Zogbia og Ireland, men Wilson er allerede Stokegutt, og da må vi da for søren gi gutten tillit :) Fyr løs :D
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Er Marc Wilson den midtbanedirigenten vi trenger?

Innlegg Morten T. » 05 Jan 2011, 18:50

Enig, men en svale gjør ingen sommer....
Han virker litt "rusten" og uferdig( oops! der var det to ord med motsatt betydning, gitt! :lol: ), og han gjør en del feilvalg.

Men i går synes jeg han var god og kan han få opp tempoet litt så kan dette bli gull etterhvert.

Jeg er spent på fortsettelsen og om han får tillit framover. Pulis har det jo med og av og til sette ut de som har gjort det bra i foregående kamp.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Er Marc Wilson den midtbanedirigenten vi trenger?

Innlegg jørgen » 05 Jan 2011, 18:54

Jeg tenkte også over dette i går! Han tør å holde ballen i laget og slår presise pasninger (ikke like bra som Wilko :P). Ikke for å gå helt av skaftet, men jeg mener han er en Paul Scholes type. Han ligger dypt, slår offensive/defensive pasninger, crosser og er litt mer vågal enn andre. Selvom Annan og Mascherano er TPs våte midtbanedrøm vil jeg heller satse på Wilson og Deano på sentralen denne sesongen. Jeg tror også Jones vil komme mer til sitt rette element med en god crosser på midten. Dette kan også få frem vingene våre offensivt i større grad.

Synes det blir litt for mye å forlange i dette overgangsvinduet med både to backer og to sentrale kreative midtbanespillere, selv om det ville vært episk!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 403
Registrert: 18 Aug 2010, 16:18

Re: Er Marc Wilson den midtbanedirigenten vi trenger?

Innlegg Svein Nilsen » 05 Jan 2011, 21:37

Nei....jeg tror ikke det. Ok, han spilte en ok kamp mot Uniteds B-lag på halv maskin i går, men jeg tror ikke han har tempoet, løpsstyrken, pasningsfoten og teknikken på han vi er ute etter! I allefall ikke ennå! At han er bedre med ball enn Delap og Deano er jo en selvfølge, det er jo alle som tjener penger på å spille fotball ;) .
På lengre sikt, ja - kanskje. Men, for å ta et steg videre fra i dag trenger vi en mer "ferdig utviklet" midtbanegeneral.
Hilsen en som fortsatt er skuffet over innsatsen i går! Selv på Old Trafford skal landslagsspillere/PL spillere tørre å stå opp og spille mot et B-preget United lag, som jo ikke er noe spesielt gode i det hele tatt!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Er Marc Wilson den midtbanedirigenten vi trenger?

Innlegg Morten T. » 05 Jan 2011, 22:12

Vel Svein, det B-laget United brukte i går er usedvanlig sterkt for B-lag å være.
Det er vel bare Da Silva og Smalling som ikke har landskamper.
Kucszak er en god keeper, står for Polen og har vært en stund i United konkurrerende mot en av verdens beste keepere.
Vidic er en av verdens tre beste stoppere.
Evra spiller vel vanligvis regulært for United?
Nani er en av verdens beste vinger og var ecxellent i går.
Fletcher spiller regulært.
Gibson er på det irske landslaget, men spiller sjelden på United.
Carrick er fortsatt god og har landskamper for England.
Giggs og Owen kan fortsatt lage mye bøll for motstanderne og har en lang merittliste.
Berbatov er toppscorer i PL
Chicarito er vel en av verdens raskeste spillere og allerede nå( i ung alder ) utrolig god.

Jeg mener det er nettopp det som er forcen til topplagene. De kan nesten dytte innpå hvem som helst i fra troppen sin uten at frafall merkes nevneverdig. Det er kvalitet hele veien og tvers igjennom hele troppen. Får en klubb som Stoke noen skader så har vi( uten forkleinelse for noen ) Pugh, Higginbotham, Diao, Sidibe, Nash, Soares, Shotton osv. å dytte inn. Det oser ikke akkurat bedre prestasjon av den gjengen der.

Jeg mener at hvis man i det hele tatt skal greie å kvalifisere seg til 25-manns troppen til ManUre, så må man være litt over gjennomsnittet bra fotballspiller. Rett og slett fordi klubben er en av verdens beste.

Sett i lys av alt dette og spillermateriellet i vår egen klubb, så synes jeg ikke Stoke gjorde en fantastisk kamp i går, men en bra og godkjent en.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Er Marc Wilson den midtbanedirigenten vi trenger?

Innlegg Svein Nilsen » 05 Jan 2011, 22:51

Greit det Morten, men se da på de spillerne vi vanligvis har på vår reservebenk;

- Fuller, landslagsspiller for Jamaica
- Whelan, landslagsspiller for Irland
- Sørensen, landlagsspiller for Danmark
- Tuncay, landslagsspiller for Tyrkia
- Gudjohnsen, landslagsspiller for Island

Dette er spillere som er dominerende på sine landslag og får tildels lite eller ingen spilletid for Stoke. Med andre ord; vi har 11 spillere som er bedre, da har jo vi også et veldig bra lag. Veldig teoretisk, men interessant observasjon eller? Mest av alt så viser det hvor langt vi har kommet som klubb og hvilke krav og forventninger vi (jeg) har 8-)

Når jeg hevder at det er Uniteds B-lag så er det selvfølgelig en overdrivelse, men de manglet vel hele sentral-linja si; van der Saar, Ferdinand, Scholes og Rooney.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Er Marc Wilson den midtbanedirigenten vi trenger?

Innlegg Morten T. » 06 Jan 2011, 00:58

Joda, Stoke har også en håndfull spillere å fylle på med hvis det kniper, men at sentrale spillere er borte hos United er etter mitt syn ikke så katastrofalt i forhold til kvalitet som det ville vært hvis Stoke hadde hatt f.eks. Huth,Shawcross, Etherington, Fuller, Pennant og Tuncay ute på samme tid. Da tror jeg laget hadde klappet sammen. På United er det vel nesten bare vanDer Sar, Vidic og til dels Rooney og Nani som spiller fast. Resten av troppen ambulerer på plassene og de detter ikke sammen sjøl om 4-5 kvalitetsspillere er ute. De bare fyller på med nye inn i et system og en vinnerkultur som det har tatt tiår å skape.

Hadde vi møtt et B-preget Blackburn, Wigan, Everton, West Ham, Bolton...ja, egentlig hvilket som helst lag i PL med "B-lag" bortsett fra de 3-4 beste, da er jeg enig. Da burde vi ikke ha vært fornøyd med gårsdagens opptreden og måten vi spilte på, men her møtte vi verdens beste klubb de siste 10-12 årene i deres egen hule, og flere av spillerene de kom med er helt i ypperste verdensklasse. Sett i lys av det, så synes jeg Stoke kom bra fra det( spesielt i 2. omg. ).

Jeg har også store forventninger og forlanger mye av spillere som tauer inn 200 000 norske kroner i uka for å tuppe lær og/eller er kjøpt inn for 80 millioner norske penger, men United på Old Trafford er og blir en vanskelig nøtt i mange år framover, uansett. Fotball er jo spill og motspill og det f.eks. Nani gjør på den andre scoringen er så brilliant at hvis en Stokespiller hadde gjort det samme så ville vi applaudert vilt og ikke ofra en tanke på dårlig forsvarsspill hos motstanderen.

Trur eg... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 175 gjester