Coates skrur igjen pengekrana?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Coates skrur igjen pengekrana?

Innlegg Morten T. » 08 Mar 2013, 14:17

Tja, det kan tolkes slik at han strammer til litt i hvertfall:
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... z2Mwv162v9

Fra neste sesong så blir det jo snakk om astronomiske summer( langt høyere enn i dag ) som skal overføres fra TV-avtalen til klubbene. Sånn sett bør jo klubbene etterhvert greie å bli nogenlunde selvgående og til og med kanskje få litt avkastning. Det virker som om det er Coates sitt kortsiktige, og langsiktige, mål.

I sum vil nok dette MULIGENS bety at flere eiere ser seg såre fornøyd med å fornye Premier League-statusen år ut og år inn og muligens ikke ha spenstige målsettinger om Topp 4 o.l.

Dette er min mening, men den kan gjerne imøtegås, sables ned og diskuteres, HVIS andre skulle driste seg til noe såpass rablende galt som å inneha et annet syn... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Coates skrur igjen pengekrana?

Innlegg vegar56 » 08 Mar 2013, 18:51

Morten T. skrev:I sum vil nok dette MULIGENS bety at flere eiere ser seg såre fornøyd med å fornye Premier League-statusen år ut og år inn og muligens ikke ha spenstige målsettinger om Topp 4 o.l.

Jeg ser ikke behov for at Stoke City skal ha en slik spenstig målsetting, såre fornøyd med en topp på øvre halvdel hver sesong, jeg :D
Hvis klubben skulle klare å stabilisere seg der, så kan man jo håpe på en sesong med fullklaff innimellom, og av og til få en og annen sesong med spill i Europa. Tror vi skal være så jordnære at vi ikke krever noe mer enn det :idea:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Mar 2013, 01:18

vegar56 skrev:
Morten T. skrev:I sum vil nok dette MULIGENS bety at flere eiere ser seg såre fornøyd med å fornye Premier League-statusen år ut og år inn og muligens ikke ha spenstige målsettinger om Topp 4 o.l.

Jeg ser ikke behov for at Stoke City skal ha en slik spenstig målsetting, såre fornøyd med en topp på øvre halvdel hver sesong, jeg :D
Hvis klubben skulle klare å stabilisere seg der, så kan man jo håpe på en sesong med fullklaff innimellom, og av og til få en og annen sesong med spill i Europa. Tror vi skal være så jordnære at vi ikke krever noe mer enn det :idea:

+1
Klarer Stoke, på sikt, å prestere noe av det samme som f.eks. Everton har gjort i svært mange år, så vil jeg være fantastisk godt fornøyd. Jeg aksepterer dog at andre ser det annerledes på tross av at jeg er, hold deg fast, uenig. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 10 Mai 2013, 10:16

Coates har tidligere signalisert at målet etter hvert er at klubben skal bli "selvgående". Men jammen har klubben mye å takke Coates-familien for, noe som understrekes i denne artikkelen fra The Sentinel.

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/Co ... z2Ss9k2u4Z

En annen sak er at investeringene i klubben også har medført en formidabel verdiøkning ved et eventuelt senere salg, så "velgjøreren" Coates er vel samtidig fortsatt litt "forretningsmannen" Coates oppi det hele ?

Enten investeringene skyldes genuin interesse for og kjærlighet til klubben eller om de har forretningsmessige motiv - eller kanskje mest sannsynlig en kombinasjon av disse faktorene - så er det uansett ingen tvil om at klubben aldri hadde vært der den er i dag uten Coates-familiens formidable støtte. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 10 Mai 2013, 10:28

Torstein Norevik skrev:Coates har tidligere signalisert at målet etter hvert er at klubben skal bli "selvgående". Men jammen har klubben mye å takke Coates-familien for, noe som understrekes i denne artikkelen fra The Sentinel.

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/Co ... z2Ss9k2u4Z

En annen sak er at investeringene i klubben også har medført en formidabel verdiøkning ved et eventuelt senere salg, så "velgjøreren" Coates er vel samtidig fortsatt litt "forretningsmannen" Coates oppi det hele ?

Enten investeringene skyldes genuin interesse for og kjærlighet til klubben eller om de har forretningsmessige motiv - eller kanskje mest sannsynlig en kombinasjon av disse faktorene - så er det uansett ingen tvil om at klubben aldri hadde vært der den er i dag uten Coates-familiens formidable støtte. :)

Han har vært fantastisk og han representerer det jeg mener er den aller beste veien å gå når en klubb skal knytte til seg folk eller bedrifter med økonomiske muskler: Lokalt eierskap og/eller noen som allerede er ihuga og engasjerte supportere.

For meg er fotball langt mer enn bare resultater, det handler mye om verdier også. Okei, bransjen Coates opererer i( gambling ) kommer ikke høyest på lista hva gjelder moral og etikk, men han har faktisk pløyd en del av overskuddet inn i klubben, bedriver "charity" i ny og ne og har gitt mange folk i området arbeid etter at porselensindustrien så godt som har blitt radert ut fra Stoke-on-Trent.

Jeg er sjeleglad for at vi har en slik eier og betyr det 10-12. plasser i PL de neste åra, så tar jeg det glatt istedenfor å få inn en oligark, yankee eller sheik som bruker klubben som leketøy et par år fordi de kjeder seg med alle spenna sine.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 10 Mai 2013, 11:10

Enig, å ha en lokal eier er fantastisk bra. PC har jo en litt brokete historie og var vel ikke mye populær som styremedlem i tidligere år - før han traff blink med bet365 og ble en betydelig mer holden mann. At han er Stoke City supporter er hevet over tvil og klubben har han å takk for alt! Det ser vel ut som om engasjementet også er arvelig i Coates familien så forhåpentligvis klarer de å beholde klubben og tilføre oss nødvendige midler for å kunne være i PL de neste 20 årene også. Jeg vil definitivt ikke ha en utenlands eier som skal bruke oss som et leketøy i noen få år - det blir vel som å pisse i buksa.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 10 Mai 2013, 12:47

Helt enig med dere begge, Morten og Svein :)

Takke meg til et Stoke som befinner seg i midtskiktet i PL - med lokal forankring/eier - enn eiet av en sjeik eller oligark som vasser i penger, og som det så godt uttrykkes - ville brukt klubben som et leketøy.

Det siste hadde rett og slett brutt med klubbens sjel og identitet..... :ugeek:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 10 Mai 2013, 17:11

Svein Nilsen skrev: Jeg vil definitivt ikke ha en utenlands eier som skal bruke oss som et leketøy i noen få år - det blir vel som å pisse i buksa.

Akkurat det tror jeg også.
Jeg erkjenner at flere og flere folk i dagens samfunn vil ha umiddelbar suksess og har blitt langt mer utålmodig enn før i forhold til det, men personlig har jeg alltid hatt mer sansen for klubber som bygger seg kultivert og møysommelig opp.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 10 Mai 2013, 17:31

Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev: Jeg vil definitivt ikke ha en utenlands eier som skal bruke oss som et leketøy i noen få år - det blir vel som å pisse i buksa.

Jeg erkjenner at flere og flere folk i dagens samfunn vil ha umiddelbar suksess og har blitt langt mer utålmodig enn før i forhold til det, men personlig har jeg alltid hatt mer sansen for klubber som bygger seg kultivert og møysommelig opp.

Ja, man ser stadig vekk at klubber som oppnår suksess over natten plutselig faller tilbake. Newcastle er et prakteksempel på akkrat dette.
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 10 Mai 2013, 19:08

jørgen skrev:
Morten T. skrev:

Ja, man ser stadig vekk at klubber som oppnår suksess over natten plutselig faller tilbake. Newcastle er et prakteksempel på akkrat dette.

Og hva er, eller hvordan måler man, "suksess"?
For en del klubber er det snakk om å vinne pokaler, for andre igjen er det snakk om fremgang i et historisk perspektiv.
Jeg tror det største problemet til Newcastle er at de ser på seg selv( og har gjort det i mange år ) som en STOR klubb, men de har faktisk ikke vunnet noe av betydning siden 1955(!). Kravene og forventningene har vært rimelig urealistiske der i ganske mange år.
Slik kan det fort gå i Stoke også. Det avhenger av om vi har folk som skal ta viktige beslutninger i klubben ikke lar seg påvirke og stresse av all støyen rundt og derav gjør overilte manøvre. Det vil alltid være noen som er misfornøyde. Uansett.

Det meste av det duoen Coates/Pulis har gjort siden de kom tilbake til klubben har vært rett og det ser man hvis man gidder å løfte blikket litt. Om det kommer til fortsette er det umulig å gi et BRENNSIKKERT svar på, rett og slett fordi fotball er komplekst og uforutsigbart. Det handler også om hva veldig mange andre mennesker i andre klubber velger å gjøre, så det er litt av et puslespill.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest