Før Manchester U - Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Bjarne » 03 Jan 2011, 23:50

Vårt største problem er dommerne. Når vi møter Manure på Old trafford vil vi spille mot 12 menn. Når jeg ser hvor bortdømt West Brazil ble nå sist er det skremmende. Neville skulle ha vært utvist og det skulle ha vært straffe. Vi har ingen mulighet med slike odds. Tipper billig straffe,utvist Stoke spiller og at vi ikke får straffen / evt. godkjenningen av målet vi skulle ha hatt. :(

Slipper vi med 3 - 0 tap er det en bra prestasjon av oss. Dessverre, men her møter vi et lag på en stadion og med en manager dommerne ikke tør å straffe. Ikke mot et lag som Stoke....

Beklager denne surmaga utblåsingen :P
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Morten T. » 04 Jan 2011, 00:02

Nja......?
Moyes skreik på en straffesituasjon( som riktignok var utenfor feltet ) da Shawcross glassklart felte Saha. En klar dommerfeil( og som kunne gitt frispark fra farlig posisjon ) som veldig få på Britannia snakka om....Og Whitehead skulle vel muligens også hatt to gule i den matchen? Ble Everton tråkka på av mannen i svart, mon tro?

Sorry, men å tape mot ManU på Old Trafford pleier og skyldes atskillig flere faktorer enn dommerfeil. Men mange lag som blir utspilt av dem der må jo selvfølgelig gjøre seg selv bjørnetjenesten det er for å finne trøst og unnskyldning i stedet for å lære av sine egne begrensninger og feil...

It`s a myth...og en jævlig seigliva en også, som selvfølgelig får fyr på seg bare dommeren peker feil vei på et innkast i morra. :roll:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Knut Ole » 04 Jan 2011, 00:22

....Og Whitehead skulle vel muligens også hatt to gule i den matchen?

....om ikke det ble nevnt på Britannia, så i allefall på vårt forum ;)
Lørdag blåste dommern en smule mer vår vei mot Everton, synes jeg. Og Whitehead burde nok fått en tidlig dusj.
Så får vi se i morgen.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg bjørn123 » 04 Jan 2011, 11:42

Jo, men det er vel snakk om Man U på hjemmebane her - skal bi interessant å følge med på dette.
Personig synes jeg enkelte dommere i PL ikke holder helt nivå, men det går jo som regel begger veier heldigvis.
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Morten T. » 04 Jan 2011, 11:52

Det at mange opplever det slik er jo selvfølgelig at ManU(re) er det førende laget på hjemmebane( som de fleste andre toppklubber ). Dermed får de også flere frispark, straffer o.l.
Du ser det i andre idretter også. I ishockey pådrar de dårlige lagene seg flere utvisninger - rett og slett fordi de ikke henger med i svingene.

Spørsmålet må bli om man setter seg ned og furter og bortforklarer egen utilstrekkelighet på dommeren, eller om man er villig til å LÆRE og er ydmyke nok til å skjønne at problemet og forbedringspotensialet først og fremst ligger i eget lag. Hadde jeg vært trener så er jeg ikke i tvil om hvor fokuset burde ha vært, men som supportere står vi jo selvfølgelig fritt til å utbasunere hva vi vil.

Forøvrig synes jeg England har verdens beste dommerstand. Jeg kan faktisk ikke komme på en eneste nasjon i verden som har flinkere dommere.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Morten T. » 04 Jan 2011, 13:55

Man U:
Tvilsomme: Evra, Gibson, Nani, Rooney
Ute: Hargreaves, O`Shea, Park, Scholes, Valencia

Stoke: Ingen ute eller tvilsomme.

* Stokes siste ligaseier mot United kom på Victoria Ground på Boxing Day i katastrofesesongen 1984.
* Stokes siste seier på Old Trafford kom i April 1976
* Uniteds Berbatov har scoret 8 mål på de 4 siste PL-kampene.
* United har vunnet 11 av de 12 siste på Old Trafford
* Stoke har tatt ledelsen i 7 kamper hittils i sesongen - Det har ført til 6 seire og 1 uavgjort.
* Jonathan Walters kan komme til å spille sin klubbkamp nr. 250 i karrieren.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg mfkpotter » 04 Jan 2011, 16:35

Morten T. skrev:Det at mange opplever det slik er jo selvfølgelig at ManU(re) er det førende laget på hjemmebane( som de fleste andre toppklubber ). Dermed får de også flere frispark, straffer o.l.
Du ser det i andre idretter også. I ishockey pådrar de dårlige lagene seg flere utvisninger - rett og slett fordi de ikke henger med i svingene.

Spørsmålet må bli om man setter seg ned og furter og bortforklarer egen utilstrekkelighet på dommeren, eller om man er villig til å LÆRE og er ydmyke nok til å skjønne at problemet og forbedringspotensialet først og fremst ligger i eget lag. Hadde jeg vært trener så er jeg ikke i tvil om hvor fokuset burde ha vært, men som supportere står vi jo selvfølgelig fritt til å utbasunere hva vi vil.

Forøvrig synes jeg England har verdens beste dommerstand. Jeg kan faktisk ikke komme på en eneste nasjon i verden som har flinkere dommere.


Da er vi meget uenige på dette punktet Morten, jeg mener at England har den desidert dårligste dommerstanden i Vest Europa.
Det er et par meget gode unntak (Phil Dowd, Howard Webb, Clattenburg).
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Morten T. » 04 Jan 2011, 17:14

Fair enough, men jeg mener det kreves LITT mer å være god dommer i PL enn ligaene i land som Norge, Island, Luxembourg, Østerrike, Finland, Sveits, Danmark, Belgia, Sverige, Nederland, Portugal, Skottland, Irland, Færøyene og Malta uten at det dermed betyr at det finnes BARE dårlige dommere i disse ligaene( F.eks. har et land som Sveits hatt svært mange gode dommere oppgjenom tida ).

Forøvrig synes jeg dommere fra Tyskland er generelt gode. Spania, Frankrike og Italia har også en del bra.

Kanskje sammenligningsgrunnlaget blir feil i forhold til andre ligaer, men gjennomgående synes jeg dømminga i England er på et høyt nivå og hvis feil skulle telles i løpet av en match, så gjør i hvertfall 18-20( av totalt 22 ) spillere flere feil enn den svartkledde, men supportere skal jo helst ikke være "negative" å telle feil til egne spillere og da blir jo i bjørnetjenestens navn den ene feilen dommeren gjør i matchen brukt som (bort)forklaring på 90 minutters spillemessig elendighet.
Jeg liker også veldig godt at de engelske dommerene kommuniserer godt med spillerene. Her har f.eks. norske dommere mye å lære.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Bjarne » 04 Jan 2011, 17:29

Stoke har også hatt dommeren "med seg". Men ingen har det mot Manure og særlig ikke på Old Trafford. Dommerne vil ikke la seg utsette for Fergusens vrede, det ligger i bakhodet! Herregud, mannen boikotter BBC(!) på femte året for noe de skrev om en av sønnene... :?
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Morten T. » 04 Jan 2011, 17:55

Bjarne skrev:Stoke har også hatt dommeren "med seg". Men ingen har det mot Manure og særlig ikke på Old Trafford. Dommerne vil ikke la seg utsette for Fergusens vrede, det ligger i bakhodet! Herregud, mannen boikotter BBC(!) på femte året for noe de skrev om en av sønnene... :?

De to sakene har jeg jo ingenting med hverandre å gjøre og det ene gjør jo ikke det andre hverken værre eller bedre.

Uansett, det er her vi er ved kjernen, synes jeg. Jeg mener at ikke noe som helst "ligger i bakhodet" og at det aldri har blitt lagt fram noe som helst bevis på at en slik konspiratorisk tenkemåte og lik tenkemåte faktisk eksisterer blant dommerene. Mulig supportere ville ha tenkt slik at de ikke selv ville ha turt å blåse korrekt i heksegryta på Old Trafford, men hvor kommer tankene i fra som forteller de samme supporterne at også toppdommere i verdens beste liga tenker slik?

Det eneste som eksisterer er en haug med konspirasjonsteorier framsatt av supportere, og som da gjerne blir "rettferdiggjort" hvis dommeren slumper til å gjøre et par feil. Hvis dommeren f.eks. unnlater å blåse straffe til Stoke i kveld på en gitt situasjon, er da det første som popper opp i hodet at han ikke så situasjonen eller vurderte den slik at det ikke var straffe, eller vil det bli slik at konspirasjonsteoretikerne begynner å fable om at Ferguson, trykket fra tribunene og Fandens Oldemor er årsaken bak avgjørelsen?

Vi snakker om dommere som har vært med i gamet lenge og som er vel så godt rustet til å takle press og stress som managere og spillere. Det MÅ du hvis du skal komme så langt.

Nei, for meg blir hyperfokuset på dommerene( til og med FØR matchen! ) helt, helt feil. Spiller for spiller er ManU et klart bedre lag enn Stoke - på papiret. I kveld må vi derfor være heldige, disiplinerte, modige, presise, smarte, tøffe og flinkere enn vanlig hvis det skal bli poeng. Og selvfølgelig først og fremst være fokusert på egen prestasjon, og ikke på vindforhold, lengden på gresset, publikum, manglende varmtvann i dusjen - og dommeren. Greier vi det så kan vi KANSKJE stjele ett poeng eller tre...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 190 gjester