Før Manchester U - Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Manchester U - Stoke

Innlegg pål - lillehammer » 03 Jan 2011, 11:03

Det ligger an til en stor kveld i morra tror jeg. Vi tar vårt første poeng på Old Trafford siden vi rykka opp igjen.

Robert Huth er tilbake igjen og tar plassen til Higginbotham selvom han gjorde en god kamp mot Everton. Utover det tror ikke jeg det blir store endringer.

United har noen skader ser jeg og det er tvilsomt at Rooney spiller. Nani derimot er tilbake så vi får forberede oss på noen horrible Wilko taklinger vil jeg tro. Nani bytter vel liii side også så også Collins vil få prøve seg.
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 340
Registrert: 06 Aug 2010, 18:49

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Knut Ole » 03 Jan 2011, 11:44

Collins = 5 gule (tegn på at vår mann er noe treg.... for han er vel ikke en typisk agressiv mann). Står over på tirsdag?
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Morten T. » 03 Jan 2011, 12:52

Denne blir tøff og jeg blir ikke overraska om vi starter med fem bak( som vi har gjort ved noen sjeldne anledninger ). Tipper Wilson går inn for Delap her.
Tror vi stiller slik:
Begovic-
Whitehead-Huth-Shawcross-Higginbotham-Wilkinson-
Pennant-Wilson-Etherington-
Jones-
Walters

Benk: Sørensen-Faye-Tuncay-Fuller-Delap-Gudjohnsen

Jeg håper derimot at vi gutser litt. Setter man f.eks. Neville, O`Shea, Brown og Ferdinand under press, så hender det at de gjør feil som kan utnyttes.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg mfkpotter » 03 Jan 2011, 15:06

Håper for guds skyld at vi ikke stiller med 5 mann bak, da er kampen tapt på forhånd. Collins skal ikke sone mot United, hans 5 gule kom etter 31.12 og han må først sone ved 10 gule.
Det er kun en måte å slå United på, og det er å angripe dem. Jeg har sett begge WBA sine kamper mot United og de har faktisk vært bedre i begge kampene. Direkte uflaks at de tapte for et par dager siden.

Nei Pulis sett opp laget som kan vinne, da har vi en sjanse.

Jeg håper på følgende lag

Bego
Wilko - Huth-Shawcross - Higgi
Pennant - Wilson- Whitehead - Etherington
Tuncay - Jones
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg bjørn123 » 03 Jan 2011, 15:47

mfkpotter skrev:Håper for guds skyld at vi ikke stiller med 5 mann bak, da er kampen tapt på forhånd. Collins skal ikke sone mot United, hans 5 gule kom etter 31.12 og han må først sone ved 10 gule.
Det er kun en måte å slå United på, og det er å angripe dem. Jeg har sett begge WBA sine kamper mot United og de har faktisk vært bedre i begge kampene. Direkte uflaks at de tapte for et par dager siden.

Nei Pulis sett opp laget som kan vinne, da har vi en sjanse.

Jeg håper på følgende lag

Bego
Wilko - Huth-Shawcross - Higgi
Pennant - Wilson- Whitehead - Etherington
Tuncay - Jones

Enig med deg. Vi har absolutt ingen ting å tape. Kjør på, vær aggresiv i alle press (start også langt oppe ved enkelte anledninger) . Selv om jeg har tippet 0-4 tap her, ser jeg ikke bort ifra at vi kan overraske og få et poeng med oss. :)
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Knut Ole » 03 Jan 2011, 15:59

Takk for avklaring om Collins, Rune.
Synes midtbanen blir veldig veik med kun Wilson sentralt, og redd vi i så fall blir liggende innen for 16 meteren i + 80 min.
Er ikke Delaps kast et rimelig greit angrepsalternativ i en veldig krevende match som denne? Greit, Ferdinand vil vinne en del av første duellene så får vi plukke noen andreballer og spille dem ut på kant til Ethrington / Pennant eller sende dem direkte i mål.
Ellers....Stoke er ikke lik WBA eller omvendt mht. pasningskvalitet og spillestil.
Men, så klart jeg ønsker offensive takter. Fuller (evt. Tuncay; men det tror jeg ikke er spes. realistisk) i 11'ern og heller uthvilte Walters bein innpå det siste kvarteret.
Sist endret av Knut Ole den 03 Jan 2011, 22:03, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Morten T. » 03 Jan 2011, 16:51

Knut Ole skrev:Synes midtbanen blir veldig veik med kun Wilson sentralt, og redd vi i så fall blir liggende innen for 16 meteren i + 80 min.

Det er jo slik Stoke har spilt en haug av ganger på bortebane, eller når de skal forsvare en ledelse. Mot Everton sist lå det konstant 9-10 mann på rett side av ballen etter at Stoke tok ledelsen. Stoke spiller litt som Norge: Satse på at det andre laget gjør feil gjennom å snøre sammen sekken bak samt å gjøre det trangt. Problemet blir det angrepsmessige og bruddene som skal komme kjapt når det andre laget feiler, der er Norge flinkere. Det er bedre nå med to bra vinger, men Whitehead/Delap/Wilson/Whelan har svært lite, eller ingenting, å komme med offensivt. I hvertfall ikke ofte nok. Det holder ikke å gå på løp inn i motstanderens 16-meter èn gang hver sjette kamp...
På den annen side synes jeg den samme gjengen er gode defensivt og flinke til å "føkke opp" rytmen i angrepsspillet til motstanderen.

Selvfølgelig håper jeg at vi går offensivt til verks i morgen, men sjansen er minimal. Jeg tipper vi går for en 0-0, forsøke å frustrere, bruke laaaaaaang tid på dødballer, innkast osv. Men vi får sjå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg mfkpotter » 03 Jan 2011, 18:03

Knut Ole skrev:Takk for avklaring om Collins, Rune.
Synes midtbanen blir veldig veik med kun Wilson sentralt, og redd vi i så fall blir liggende innen for 16 meteren i + 80 min.
Er ikke Delaps kast et rimelig greit angrepsalternativ i en veldig krevende match som denne? Greit, Ferdinand vil vinne en del av første duellene så får vi plukke noen andreballer og spille dem ut på kant til Ethrington / Pennant eller sende dem direkte i mål (jfr. Baines).
Ellers....Stoke er ikke lik WBA eller omvendt mht. pasningskvalitet og spillestil.
Men, så klart jeg ønsker offensive takter. Fuller (evt. Tuncay; men det tror jeg ikke er spes. realistisk) i 11'ern og heller uthvilte Walters bein innpå det siste kvarteret.


Jeg mener vi ikke "trenger" Delap i slike kamper, grunnen er at vi får meget få sjanser til de lange innkastene. Banen er såpass mye bredere også at effekten blir borte.
Delap er sliten etter alle kampene de siste dagene og kan ha godt av å hvile denne kampen, dessuten trenger vi han mere hjemme mot Cardiff.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Oddvin » 03 Jan 2011, 19:11

mfkpotter skrev:
Knut Ole skrev:Takk for avklaring om Collins, Rune.
Synes midtbanen blir veldig veik med kun Wilson sentralt, og redd vi i så fall blir liggende innen for 16 meteren i + 80 min.
Er ikke Delaps kast et rimelig greit angrepsalternativ i en veldig krevende match som denne? Greit, Ferdinand vil vinne en del av første duellene så får vi plukke noen andreballer og spille dem ut på kant til Ethrington / Pennant eller sende dem direkte i mål (jfr. Baines).
Ellers....Stoke er ikke lik WBA eller omvendt mht. pasningskvalitet og spillestil.
Men, så klart jeg ønsker offensive takter. Fuller (evt. Tuncay; men det tror jeg ikke er spes. realistisk) i 11'ern og heller uthvilte Walters bein innpå det siste kvarteret.


Jeg mener vi ikke "trenger" Delap i slike kamper, grunnen er at vi får meget få sjanser til de lange innkastene. Banen er såpass mye bredere også at effekten blir borte.
Delap er sliten etter alle kampene de siste dagene og kan ha godt av å hvile denne kampen, dessuten trenger vi han mere hjemme mot Cardiff.

I tillegg er OT en gammel bane uten mulighet til å ta skikkelig rennafart, "motbakke" opp til sidelinja. La Delap hvile.
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: Før Manchester U - Stoke

Innlegg Morten T. » 03 Jan 2011, 21:50

Ser også at WBA trekkes inn. Det er ikke riktig at de er så omstendelige, balltrillende og fintspillende som sist de var oppe og Mowbray ledet laget. De har blitt litt mer kyniske og direkte, men de tør fortsatt å prøve og derfor ryker de av og til på noen reale blemmer. Jeg er imponert over nyopprykka lag som WBA, Newcastle og Blackpool som gutser og prøver seg framover. På sikt tror jeg det er den beste måten å bli bedre på( selvom fallhøyden er der ). Mest imponert er jeg likevel over Bolton hittils i år. De har fått til en flott kombo mellom hard jobbing og fint spill, Owen Coyle virker å være en særdeles flink manager.

Jeg skulle ønske vi kunne prøve litt i morgen. Jeg tror Stoke og spillerene på sikt vil lære mer av å tape 4-0 og samtidig skape seks målsjanser enn å tape 1-0 uten å skape en eneste mulighet i løpet av 90 mins...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 172 gjester

cron