Inn/ut jan.-10

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Inn/ut jan.-10

Innlegg Bjarne » 01 Feb 2011, 20:06

Klart det er lov å være skuffet når ingen nye kom inn. Noen av de dere nevner skulle nok ha vært solgt / lånt ut for lengst. Likevel var det viktig å kvitte seg med noen spisser, selv om mange ville ha beholdt Tuncay. Det kunne ha blitt litt for dårlig klima/klaging med 6 spisser som skulle kjempe om 2 plasser. Jeg er glad vi ikke er der at vi betaler 350 mill for Caroll. Det er jo skandaløst!

Dette om Pulis og "etablerte" spillere faller på sin egen urimelighet( Hva med Faye, Huth, Jones, Mathy E., Higginb., Sørensen, Whitehead, Pennent, Delap, Diao?)

Alle spillere som ikke får spille klager på treneren. Ikke alle som spiller fotball er kandidater til Nobelpriser :lol:
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Inn/ut jan.-10

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2011, 21:19

Bjarne skrev:Klart det er lov å være skuffet når ingen nye kom inn. Noen av de dere nevner skulle nok ha vært solgt / lånt ut for lengst. Likevel var det viktig å kvitte seg med noen spisser, selv om mange ville ha beholdt Tuncay. Det kunne ha blitt litt for dårlig klima/klaging med 6 spisser som skulle kjempe om 2 plasser.
Enig, men det paradoksale er at vi selger en av de mest kreative spissene og ikke henter en erstatter i samme gate( eller bedre ). Greit, Gudjohnsen var det greit at forsvant, men Sidibe? Hvor sprøtt er det ikke at han blir værende med alle sine sleivspark og at Tuncay måtte gå?


Dette om Pulis og "etablerte" spillere faller på sin egen urimelighet( Hva med Faye, Huth, Jones, Mathy E., Higginb., Sørensen, Whitehead, Pennent, Delap, Diao?)
Enig. Det tror jeg er tilfeldig og avhenger av personer også. Sist ut til å klage på Pulis var jo Andrew Davies. Og han er ikke etablert. Begovic har jo også krangla med Pulis. Spørsmålet er hvem sin feil det som regel er? Pulis sin lederstil eller spillerenes personlighet?

Alle spillere som ikke får spille klager på treneren. Ikke alle som spiller fotball er kandidater til Nobelpriser

Og av og til må jeg si at det er med rette at de klager. Men det vil nok alltid være forbigåelser i fotball, fordi treneren har en filosofi som krasjer med andres. Jeg ville f.eks. ha brukt Tuncay og Fuller på topp, så ofte som mulig. Pulis ville ( muligens ) heller ha plukket et spisspar fra troikaen Carew, Jones eller Sidibe.

Tror jeg. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Inn/ut jan.-10

Innlegg O2Stokie » 01 Feb 2011, 21:21

Tuncay kan vel neppe kalles klubbens mest kreative spiller (Etherington, Fuller) og er langt fra klubbens beste spiller. Da hadde han vært først på spillerkortet til TP hver helg... Vi har IKKE kommet svekket ut av dette vinduet. Vi har kvittet oss med noe dauflesk i Gudjohnsen som hevet 40.000,-! i uka, Pennant har signert fast og vi har byttet ut Tuncay med Carew.
Ser vi på Tunny's karriere i Stoke, vil vi ikke komme til å savne han noe særlig, men vi kommer til å savne å ha en kreativ, tilsynelatende glimrende spiller i laget/ på benken. Mange av oss har lenge gått å ventet og håpet på at han skulle slå ut i full blomst, og bli den stjernespilleren vi håpet på/ trodde han var/ er. Men det har han altså ikke vært, men et stort navn å ha i klubben, det var han.
Carew som vi har fått i stedet, har en helt annen karriere i PL enn Tuncay (og også internasjonalt), og er, slik jeg ser det, en forsterkelse av laget. Så får vi håpe på at han kan slå ut i full blomst, som Tunny dessverre ikke klarte...
Uansett har vi beholdt stammen i laget, og de fleste Stoke supportere er nok overlykkelige for at Fuller ikke forlot klubben ;)
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Inn/ut jan.-10

Innlegg Bjarne » 01 Feb 2011, 21:26

O2Stokie skrev:Uansett har vi beholdt stammen i laget, og de fleste Stoke supportere er nok overlykkelige for at Fuller ikke forlot klubben ;)


Jepp
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Inn/ut jan.-10

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2011, 21:33

O2Stokie skrev:Tuncay kan vel neppe kalles klubbens mest kreative spiller (Etherington, Fuller) og er langt fra klubbens beste spiller. Da hadde han vært først på spillerkortet til TP hver helg...

Og med det standpunktet så indikerer du at Pulis alltid gjør rett i sine laguttak? Jeg har sett kamper hvor Sidibe & co. har snubla rundt, mens Tuncay har sitti på benken og sett på den ufrivillige komikken. En rett avgjørelse av Mr. Pulis? Og Fuller er jo heller ikke akkurat først på spillerkortet. Kan det skyldes at Pulis nedprioriterer kreativet når han står og skribler ned en førsteellever?

Mange av oss har lenge gått å ventet og håpet på at han skulle slå ut i full blomst, og bli den stjernespilleren vi håpet på/ trodde han var/ er.
Skyldes det spilleren selv eller managerens vurdering/feilvurdering?

Carew som vi har fått i stedet, har en helt annen karriere i PL enn Tuncay (og også internasjonalt),
Dette stemmer ikke i min bok. Greit, Carew har en CL-finale for Valencia, men Tuncay hadde en særs god periode i Fenerbache( bl.a. hat-trick mot ManU i CL ) og har hatt en mye bedre landslagskarriere enn Carew. Tyrkia var jo veldig gode for noen år tilbake og Tuncay har vel semi med Tyrkia både i EM og VM bak seg?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Inn/ut jan.-10

Innlegg O2Stokie » 01 Feb 2011, 21:46

Morten T. skrev:
O2Stokie skrev:Tuncay kan vel neppe kalles klubbens mest kreative spiller (Etherington, Fuller) og er langt fra klubbens beste spiller. Da hadde han vært først på spillerkortet til TP hver helg...

Og med det standpunktet så indikerer du at Pulis alltid gjør rett i sine laguttak? Jeg har sett kamper hvor Sidibe & co. har snubla rundt, mens Tuncay har sitti på benken og sett på den ufrivillige komikken. En rett avgjørelse av Mr. Pulis? Og Fuller er jo heller ikke akkurat først på spillerkortet. Kan det skyldes at Pulis nedprioriterer kreativet når han står og skribler ned en førsteellever?

Mange av oss har lenge gått å ventet og håpet på at han skulle slå ut i full blomst, og bli den stjernespilleren vi håpet på/ trodde han var/ er.
Skyldes det spilleren selv eller managerens vurdering/feilvurdering?

Carew som vi har fått i stedet, har en helt annen karriere i PL enn Tuncay (og også internasjonalt),
Dette stemmer ikke i min bok. Greit, Carew har en CL-finale for Valencia, men Tuncay hadde en særs god periode i Fenerbache( bl.a. hat-trick mot ManU i CL ) og har hatt en mye bedre landslagskarriere enn Carew. Tyrkia var jo veldig gode for noen år tilbake og Tuncay har vel semi med Tyrkia både i EM og VM bak seg?

Trekk pusten dypt og rolig med magen, Morten. TP har gjort Stoke til en midtable klubb i PL, han har ikke alltid rett men er jæ...g dyktig.
Ikke helt sikker på hvilken bok du leser, men hvor mange mål har LilleJohn skåret i PL versus Tunny? En særs god periode i en bakgårdsklubb i Tyrkia er ikke helt det samme som Valencia, Lyon og Roma.
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Inn/ut jan.-10

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2011, 22:20

O2Stokie skrev:Trekk pusten dypt og rolig med magen, Morten. TP har gjort Stoke til en midtable klubb i PL, han har ikke alltid rett men er jæ...g dyktig.
Ikke helt sikker på hvilken bok du leser, men hvor mange mål har LilleJohn skåret i PL versus Tunny? En særs god periode i en bakgårdsklubb i Tyrkia er ikke helt det samme som Valencia, Lyon og Roma.

Takk for helserådet, men jeg spilte trompet i flere år så pusteteknikk har jeg null problemer med å praktisere. Ureint trav...

Ja, Pulis har gjort en bra jobb. Det har jeg hevda hundrevis av ganger.Spesielt defensivt er han flink. Han har kjøpt for mye penger de siste åra( mer enn de fleste, faktisk. Nei, ikke like mye som Manchester C. og noen få andre ) og da er det lov å spørre: Er alle kjøp og alle taktiske disposisjoner like bra? Jeg mener nei.
Taktisk: Sitter du aldri med følelsen av at Stoke har ryki en god del ganger fordi de feiger ut og lagoppstilling og taktikk har feilet? Sitter du aldri med følelsen av Stoke har hatt tur noen ganger når de har dratt med seg poeng? Den forrige kampen mot Liverpool var bra. Hadde vi spilt slik oftere, så hadde vi hatt større suksess, tror jeg. Se på Blackpool. Svakere lag enn Stoke på papiret, men spiller en finere og mer utviklende fotball enn Stoke. Og de er faktisk et "midtable-lag". De, som omtrent alle andre lag i PL i år.

Tuncay har scora flere mål enn Carew i PL i år.
Tuncay har 20 mål på 114 PL-kamper. 36 av kampene som innbytter.
Carew har 42 mål på 114 kamper, MEN flere av målene har kommet på straffer og Carew har KUN spilt spiss.

Skjønner at du følger med. Fenerbache har spilt i Champions League i 7 av de 8 siste sesongene og havner stort sett alltid blant de tre beste i en sterk tyrkisk liga. Litt av en bakgårdsklubb...

Ja, Carew har hatt en fin karriere og er selvfølgelig bra, men alle som har fulgt med bare bitte-lite granne på fotball vet at han har åpna sterkt i alle klubbene han har vært i, for dernest å fade away. Det er et nærmest ubestridelig fakta. Det er derfor det er så genialt at han bare er på en fire måneders kontrakt.

Vel Blåst?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 178 gjester