Torstein Norevik skrev:Som flere her på forumet har påpekt, har vi ikke denne sesongen hatt den samme guts'en, intensiteten og "never say die" holdningen som tidligere gjorde at "alle hatet å møte Stoke".
Og som også flere her inne har påpekt, er det meget sannsynlig at dette også har vært en sterkt medvirkende årsak til de elendige resultatene dette året.
Tidligere manager - Lou Macari - er i alle fall krystallklar på at innsatsen, intensiteten i spillet og viljen til "å gå rett i strupen" på motstanderen vil være helt avgjørende for å unngå at sesongen skal ende i katastrofe.....
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/Lo ... z2QWMrBeZE
Et godt innlegg!
Jeg mener at det blir altfor unyansert å laste all elendigheta over på en person og at det er flere faktorer som spiller inn som årsak til det hele. Alle som har sysla med fotball, eller med lagidrett som sådan, vet at treneren bare er ett av mange tannhjul( riktignok litt større enn en del andre ) i et maskineri som vi i denne sammenhengen kan kalle for "klubb".
Nils Arne Eggen går vel for å være en av de bedre trenerne Norge har sett og hadde meget stor suksess. Han var jo klar på at vaskedamene og materialforvalteren også skulle få lønnspålegg når det gikk bra. Han forsto med andre ord betydningen av at det er flere komponenter og faktorer i en fotballklubb som avgjør om resultatene blir gode eller dårlige.
Pulis har selvfølgelig MEDANSVAR for de dårlige resultatene, men når ABSOLUTT ALL skyld legges på han så blir det feil, etter mitt syn.
Det er flere som må ta ansvar i den situasjonen klubben er i nå, og det flere som må ta på seg skyld.
Allikevel er det "normalt" for supportere å gi all skyld til treneren ved en dårlig periode. Jeg leste litt om det her om dagen og fanget opp noe annet interessant i den forbindelse:
Statistisk sett redder en keeper flest straffer hvis han blir stående på strek fordi de fleste straffer settes midt i mål. Allikevel slenger keeperen seg til en av sidene fordi de frykter å bli sett på som tiltaksløse og giddalause av SUPPORTERNE( og av en del trenere og andre tilknyttet klubben ), selv om keeperne vet at det hadde vært statistisk sett større mulighet for å redde ballen bare ved å bli stående. Dermed legger supporterne ett press på keeperen som gjør at denne foretar irrasjonelle valg.
Man kan altså konkludere med at mye av det supporterne kommer med er voldsomt styrt av følelser( og det er helt okei ), men vil du ha et mer nyansert bilde av det hele så tror jeg du må oppsøke flere kilder enn sosiale medier på internett og puben på hjørnet, og det tror jeg de som foretar beslutninger gjør. Lik det eller ikke, men verden er faktisk ganske så kompleks...