Hvem bør vi signere før neste sesong ?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Hvem bør vi signere før neste sesong ?

Innlegg Torstein Norevik » 08 Mai 2012, 00:07

Etter Blackburns tap mot Wigan i kveld, er to av de tre lagene som rykker ned klare. Erfaringsmessig vil det ofte forsvinne en del spillere ved nedrykk, og spørsmålet er da om det befinner seg spillere der som kunne være aktuelle for Stoke ?

Når det gjelder Blackburn, synes jeg ikke det er altfor mye interessant, men synest likevel at både N’Zonzi og Hoilett høres ut som spennende spillere. Unge og fremadstormende, likevel med en dose Premier League erfaring i ryggsekken. N’Zonzi ble av fansen kåret til årets spiller i 2009/10 sesongen, og har flere U-21 kamper for Frankrike. Hoilett har på sin side fått oppmerksomhet fra en rekke klubber, også litt større klubber så vidt jeg har forstått, og er ansett som et stort talent.

Også Martin Olsson, 23-årig landslagsspiller for Sverige, kunne nok sikkert ha styrket vår venstreback-posisjon, og frigjort Wilson til sentral midtbane. Så mange fler som ville kunne gå inn å styrke vår første-ellever kan jeg ikke se hos Blackburn.

Også Wolverhampton har spillere som kunne ha vært interessante for oss, og jeg tenker da først og fremst på Matt Jarvis og Steven Fletcher. Sistnevnte har 11 mål på 29 kamper i år, på et lag som rykket ned, og hadde også 10 mål på 29 kamper i fjor, så han vet hvor målet står. Jarvis har landskamp for England så sent som i fjor, og vi (Huth) har ved selvsyn fått se hva fyren kan være i stand til å utrette på vingen. Begge etter min mening spillere som kunne ha forsterket oss, i det minste i stallen og trolig også i en første-ellever.

For et par sesonger siden ville jeg også ha nevnt Doyle og O'Hara, men begge har vært plaget med skader og ikke spilt opp mot vanlig standard. 4 mål på Doyle i år skremmer ingen.

Andre spillere fra disse klubbene ? Fra andre klubber ? Synspunkter ? 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Re: Hvem bør vi signere før neste sesong ?

Innlegg jørgen » 08 Mai 2012, 23:07

Føler at det er på tide for oss å ta steget ut i det internasjonale spillermarkedet nå som klubben har kjøpt spillere med PL-erfaring lenge nok. Vi har et lag som er godt nok for å holde plassen, og da synes jeg det er verdt å ta "risken" ved å kjøpe spillere fra andre ligaer (selvfølgelig gjennom et godt speidernettverk). Alle som følger godt med på fotball i Europa vet at f.eks Papiss Cisse var en klassespiss allerede da han spilte i Freiburg, og verdien hans var noe vi kunne kommet opp med. Likevel er vi milevis unna slike spillere!

Jeg føler det er typisk at vi kjøper Morten Gamst Pedersen, da kan kan gi oss backup på kant og i tillegg servere lange innkast/presise dødballer. Men jeg håper virkelig jeg tar feil.

Synes det Franske og Tyske spillermarkedet er spesielt interessant. Mange av de middelmådige klubbene der har spillere som har prestert godt og jevnt, og ligger innenfor en akseptabel prisklasse. Problemet med å kjøpe engelskmenn og spillere fra engelske klubber kommer godt til syne gjennom Andy Carroll (350 000 000kr!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Mai 2012, 07:47

Jeg kunne også ha tenkt meg spillere fra f.eks. Bundesliga. Det er en liga som har tatt store klyv de siste årene rent kvalitetsmessig og det kryr av gode spillere der. Jeg mener også at det kan være verdt å scoute litt i Frankrike, Holland, Italia, Spania, Potugal, Tyrkia og Russland. og Afrika, selvfølgelig.

Av de nedrykkete klubbene så må vi jo for all del styre unna spillere som f.eks. Gamst. At han får 525 000 kroner i uka for å slå ÈN bra dødball i måneden er jo selvfølgelig horribelt og meningsløst.
Jarvis fra Wolves synes jeg er den mest åpenbare kandidaten her. Han er god og lovende, og kan erstatte en Etherington som virker å være på hell.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 14 Jun 2012, 17:36

Håper vi kan få igang denne tråden skikkelig, i og med at vi sårt trenger nye spillere.

Interessante forslag som Jarvis, Fletcher, N Zonzi og Olsson. Jeg hadde aldri nølt hvis disse var tilgjengelige!

Jeg drømmer om Mandzukic fra Wolfsburg! Han er god med ball og en enda bedre hodespiller. Sett litt av han denne sesongen i tyskland, men det er først i EM jeg virkelig har blitt overrasket. I kampen mot Irland vant han så og si ALLE duellene han gikk i, i tillegg til å score 2 mål. Wolfsburg er ikke en så alt for stor klubb, og man skal ikke se bort ifra at han ønsker å spille i Premier League ;)
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest