Før Arsenal - Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg bjørn123 » 14 Des 2010, 23:14

Så Arsenal - Stoke den først sesongen oppe i PL(siste kamp). De første 20 minuttene fikk ikke Stoke låne ballen. Ble aldri noen spenning i kampen. - for det var Arsenal for dominerende..
Den ensete plassen Stoke vant var på tribunen, hvor de var utrolige i samtlige 90 minutter!
Spiller vi årsbeste derimot kan vi klare et godt resultat, tror jeg. Det må vanvittig jobbing til og noe flaks :)
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg O2Stokie » 15 Des 2010, 00:33

bjørn123 skrev:Så Arsenal - Stoke den først sesongen oppe i PL(siste kamp). De første 20 minuttene fikk ikke Stoke låne ballen. Ble aldri noen spenning i kampen. - for det var Arsenal for dominerende..
Den ensete plassen Stoke vant var på tribunen, hvor de var utrolige i samtlige 90 minutter!
Spiller vi årsbeste derimot kan vi klare et godt resultat, tror jeg. Det må vanvittig jobbing til og noe flaks :)

Vi kan ikke sammenligne oss selv med det laget vi hadde første sesongen, vi er et mye bedre ballspillende lag nå. Tipper Arsenal vil ha 60- 65 % posession men ikke så sikker på om vi taper. Nå har vi spilt en halvbra kamp mot Wigan og en halvdårlig kamp mot Fu.kpool, så da følger vi opp med en bra kamp mot Arsenal. Uansett så vil nok Wenger si at vi spiller rugby...
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg -Tottal- » 15 Des 2010, 14:10

[/quote]
Innkastene til Delap er i verdensklasse. Jeg har aldri sett noen andre som greier å skape så mange kvalifiserte målsjanser ut av en handling( innkast ) som i utgangspunktet ikke blir brukt til det formålet i det hele tatt. Flere lag har jo også de siste åra forsøkt å benytte seg av det samme trekket, men ingen når opp til Delap på den biten. Problemet med et slikt trekk( som etter mitt syn kan sammenlignes med en corner ) finnes egentlig ikke, kanskje bortsett fra to faktorer:
1. Å basere mye av angrepsspillet/sjanseskapinga på et trekk som så til de grader er avhengig av tilfeldigheter og at ballen spretter rett vei, KAN være å gjøre seg sjøl en bjørnetjeneste. Stoke må ha flere strenger å spille på hvis de vil etablere seg på øvre halvdel av PL.
2. Å bruke en kar som har ÈN ekstrem spisskompentanse, men som stort sett faller igjennom på alt annet, må være en vanskelig vurdering å bedrive for en manager. Jeg lurer fælt på når den dagen kommer at Pulis føler at laget hans er såpass bra at de vil greie seg uten Delap og kastene hans.[/quote]

At Delap sine innkast er i verdensklasse, har lagene i PL og Championship merket i mange år. De er fortsatt giftige, men Stoke har i år blitt vesentlig dårligere til å vinne første og andre dueller i disse situasjonene etter min mening. Her må vi igjen bli mye flinkere, hvis vi skal utnytte fordelen med disse innkastene. Håper at vi snart vil få tak i en bedre midtbanespiller, og lar Delap bli en slags joker når vi virkelig må presse på i slutten av kamper.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg -Tottal- » 15 Des 2010, 22:42

Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg JonC » 16 Des 2010, 22:26

I denne artikkelen ber Arsene Wenger om ro når Arsenal møter Stoke på lørdag. Det han har i tankene er fremdeles Shaw vs Ramsey saken. Men jeg har ikke sett mye uro i forkant jeg (men så frekventerer jeg heller ikke hjemmesidene til GUNNARene). Med dette har vel Arsene W klart å starte en viss uro selv. Bevisst ??? Ramsey er forresten lånt ut til Forest for å få fart på leggene.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 294343.stm
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg Knut Ole » 16 Des 2010, 22:52

-Tottal- skrev:Dette varmer fremdeles:

http://www.vgtv.no/?id=28096&category=81

Veldig godt og varmt, dette!!

Forresten artig å se:
- skåring direkte etter Delap innkast. Det har vært en del snakk om at dersom vi skårer ved kast er det tilfeldige 2. og 3.baller. Dette er en klokkeren heading direkte fra Dealp, og selvsagt ikke et enestående eksempel
- utskjelte Sidibe som direkte parkere Denilson, løper + 40 meter på kant og legger perfekt til Fuller som putter elegant. Samme mann vinner to dueller som etterpå resulterer i 3-1 skåringen
Sånn er det med regler, alltid unntak :)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg Morten T. » 16 Des 2010, 23:17

Knut Ole skrev:
-Tottal- skrev:Dette varmer fremdeles:

http://www.vgtv.no/?id=28096&category=81

Veldig godt og varmt, dette!!

Forresten artig å se:
- skåring direkte etter Delap innkast. Det har vært en del snakk om at dersom vi skårer ved kast er det tilfeldige 2. og 3.baller. Dette er en klokkeren heading direkte fra Dealp, og selvsagt ikke et enestående eksempel
- utskjelte Sidibe som direkte parkere Denilson, løper + 40 meter på kant og legger perfekt til Fuller som putter elegant. Samme mann vinner to dueller som etterpå resulterer i 3-1 skåringen
Sånn er det med regler, alltid unntak :)

Enig. Dette var bra å se. Skal vi vinne/spille uavgjort på lørdag, så må vi sannsynligvis gjøre noe av det samme: Satse på dødball, bruke duellstyrke og i tillegg ha gode porsjoner med reinspikka flaks. Jeg regner i hvertfall med at Pulis kommer med en ganske konservativ og gjenkjennelig form for taktikk( som Arsenal har hatt hele uka på seg til å gjennomgå og dissekrere i videorommet ) og ikke med noe radikalt, overraskende og sjokkerende.
---
Utover det: Ja denne( på videoen ), og noen til, førte til direkte scoring etter Delap-kast. Men tar du ALLE kastene til Delap så kommer de fleste sjansene som følge av klabb og babb( 2.-, 3.-,4. ball osv. ) i feltet. Og hvor ballen havner da er helt tilfeldig.

Også enig i at det ikke er regler uten unntak. Derfor var det fint å se Sidibe hadde sine tilmålte flotte 7 sekunder på denne videoen. Bare så synd at de hadde klippet bort de resterende 89 minuttene og 53 sekundene slik at helhetsinntrykket ble borte. Men for en såkalt "utskjelt" spiller så holder det med et øyeblikks magi en gang i kvartalet som han kan flyte leeeeeeeeenge på. Resten av "prestasjonene" forsvinner som dugg for sola... ;)
Håper vi ikke ser han i Stoketrøya mer, men jeg vet jo at han er bankers den dagen legene har fjerna gipsen og kutta ned på medikamentene, så det blir nok med drømmen.....Diverre..... :cry:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg Knut Ole » 17 Des 2010, 10:21

Enig i at majoriteten av sjansene + skåringene etter kastene kommer som følge av 2-4 baller og dueller i feltet, ganske parallellt med øvrige død-baller. Noen elegante klokkerene headinger har det vært innimellom.
Blir interessant å se to veldig forskjellige stilarter på lørdag, spesielt når vi stiller på bortebane mot et ballbesittende lag blir det garantert synlig.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Des 2010, 12:37

Noen få ganger har Stoke spilt med fem bak. Det tror jeg ikke vi gjør nå. Tipper det blir nærmere 4-5-1 denne gangen med Jones i tilbaketrukket rolle og en defensiv oppstilling. Jeg tror Pulis velger Walters i denne.
Tipper vi stiller slik:
Begovic-
Wilkinson-Huth-Shawcross-Higginbotham-
Walters-Delap-Whitehead-Etherington-
Jones-
Fuller

Benk: Sørensen-Collins-Whelan-Wilson-Pennant-Tuncay-Gudjohnsen
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Des 2010, 15:28

Arsenal:
Ute: Almunia,Diaby, Gibbs, Frimpong, Vermaelen
Tvilsomme: Bendtner, Fabianski

Stoke:
Tvilsom: Walters

*Bare West Ham har tapt flere hjemmekamper enn Arsenal denne sesongen
*Arsenal har ikke sluppet inn mål i løpet av de 25 første minuttene i noen PL-match denne sesongen
*I de tre siste møtene mellom disse to har Arsenal blitt tildelt straffe
*Stoke har 21 poeng etter 17 kamper - nøyaktig det samme som i fjor
*Stoke har truffet treverket 10 ganger denne sesongen - mer enn noen annen PL-klubb
*Robert Huth kan komme til å spille sin 50. PL-kamp for The Potters
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 162 gjester