Før Arsenal - Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Arsenal - Stoke

Innlegg Knut Ole » 14 Des 2010, 14:19

Arsenal tapte 0-1 mot en av erkefiendene sine mandag kveld. Uhyre viktig for dem å rette opp inntrykket i sin første / neste kamp. Grøssss :oops:

Så deler av matchen mot Man.u. De spilte som vanlig tett og teknisk, men overdrev det litt synes jeg (i alle fall mot en så god midtbane som de møtte der). De slet veldig med å skape sjanser mot robuste United stoppere. Det var da noe positivt.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg bjørn123 » 14 Des 2010, 14:38

Tror det kan blir et jevnere resultat enn hva jeg fryktet rett etter Blackpool kampen. De skal trokle seg igjennom for en hver pris , slik må det kunne demmes opp for. Vurderer og forandre tipset mitt her :)
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg mfkpotter » 14 Des 2010, 14:43

Dette er en kamp hvor Stoke er helt sjanseløse. Vi møter et av de aller beste lagene i verden til å trille ball(bak Barcelona), Stokes midtbane med Delap og Whitehead kommer til å bli totalt utspilt.
Vi vet alle hvordan approach Tony Pulis har til bortekamper mot de 4 store, så vidt jeg har i hodet så har vi spilt 9 kamper på bortebane mot de 4 store med 0-1-8 og en målforskjell på 2-30. Dette sier det aller meste om Pulis sin taktikk, og det sier meg også at han ikke kommer til å endre sitt opplegg nå heller.
Kanskje Tony skal ringe sin gode venn Ian Holloway og få et tips om å bytte ut alle spillerne og spare de til neste kamp. Tap blir det uansett.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg Stoke - HamKam » 14 Des 2010, 16:17

Å si at Stoke er sjanseløse på bortebane mot de 4 store er en en ørliten overdrivelse, for så lenge fotballen er rund så er alt mulig. Var tilstede på bortekampen mot Chelsea for et par år siden, og da sto det faktisk 0-1 etter 87 minutter. Vi tapte riktignok kampen 2-1, men med litt flaks og med litt mer dyktighet i alle ledd, så er det fullt mulig å vinne bortekamper, selv om vi er underlegne og blir rundspilt i 90 minutter.

Fotballresultater er ikke alltid rettferdige og dommeravgjørelser kan fort påvirke sluttresultatet positivt eller negativt. I år har vi både tapt og vunnet kamper som "burde" endt med annet sluttresultat.

Selv om Arsenal er gode på hjemmebane, så har vi egentlig et brukbart tak på de. Kanskje med unntak av de kampene som blir spilt tett oppunder jul for da har våre spillere tradisjonelt hatt fokus på utenomsportslige ting !!! Vi er et utrolig dårlig desember-lag. Det jeg kanskje frykter mest med denne kampen er det som trolig er planlagt etter kampslutt i London. Er det ikke da Stokespillerne skal på julebord ? Og er det ikke da stor sannsynlighet for at hvis vi går på en smell, så vil Pulis beordre straffetrening tidlig neste morgen og forlange at spillerne skal være i seng til kl 23.00 ? Kanskje det blir nye tumulter i garderoben mellom Pulis og spillere ... eller har "man" lært noe av fjorårets førjulstur til London og Arsenal ???
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 171
Registrert: 18 Aug 2010, 21:07

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg Morten T. » 14 Des 2010, 16:22

Det bør normalt sett ikke være mye å hente her nei, men etter min mening skyldes det at Arsenal er fryktelig gode( hvis de får det til å gli ) og ikke så mye at Stoke er dårlig. Jeg liker Nasri, Rosicky og Arshavin spesielt godt og disse skal vi sannsynligvis få slite med. Chamach er jo også en veldig sterk spiss og er vel årets funn i PL? At et lag kan holde en verdensklasse-spiller som Fabregas på benken sier vel egentlig litt om kvaliteten i London-klubben?
Vår eneste sjanse her er( nesten som vanlig ) dødballer og litt flaks i begge ender av banen. Stram defensiv organisering er et must og bruk av muskler blir også en viktig faktor, og så MÅ vi ha med folk offensivt som kan holde på ballen. Det vil bli altfor slitsomt å pumpe ballen i 90 minutter ut til Arsenal for dernest å få en ny "bølge" mot oss. Da ryker vi fort med stygge sifre.
Jeg er også spent på hvordan Shawcross vil reagere på mishagsytringene som garantert vil komme fra Arsenal-fansen.

MEN, jeg så noe interessant i dag. Stoke er det ENESTE laget i PL som har sluppet inn maksimalt 2 mål i seriematchene i år. Alle andre lag har minst hatt en kamp hvor de har sluppet inn 3 eller mer. Det KAN fortelle oss om at vi er vanskelige å score på.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg -Tottal- » 14 Des 2010, 18:53

mfkpotter skrev:Dette er en kamp hvor Stoke er helt sjanseløse. Vi møter et av de aller beste lagene i verden til å trille ball(bak Barcelona), Stokes midtbane med Delap og Whitehead kommer til å bli totalt utspilt.
Vi vet alle hvordan approach Tony Pulis har til bortekamper mot de 4 store, så vidt jeg har i hodet så har vi spilt 9 kamper på bortebane mot de 4 store med 0-1-8 og en målforskjell på 2-30. Dette sier det aller meste om Pulis sin taktikk, og det sier meg også at han ikke kommer til å endre sitt opplegg nå heller.
Kanskje Tony skal ringe sin gode venn Ian Holloway og få et tips om å bytte ut alle spillerne og spare de til neste kamp. Tap blir det uansett.


Vi vant 2-1 på Britannia i 2008/09 sesongen, og var klart best i FA-cup kamp tidligere i år med 3-1 seier. Å si at vi er sjangseløse er vel å svartmale en smule ? Arsenal elsker å trille ball. Stoke satser på fysisk styrke og døballer. Arsenal har vunnet begge hjemmekamper og en bortekamp der Shawcross fikk en fatal utvisning....men å si at vi er sjangseløse, er etter min mening en stygg overdrivelse. De har ikke (eller hadde) peiling våre døballer, og Stoke sin spillestil kan være like giftig som Arsenal sitt behov for å pirke ballen frem. De har klassespillere....men vi har bevist at det ikke behøver å spille noen trille for å vinne en fotball kamp. Er optimist og tenker sikkert med hjerte denne gang, men blir ikke overraska hvis vi klarer å klore til oss et poeng her.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg mfkpotter » 14 Des 2010, 19:10

[Vi vant 2-1 på Britannia i 2008/09 sesongen, og var klart best i FA-cup kamp tidligere i år med 3-1 seier. Å si at vi er sjangseløse er vel å svartmale en smule ? Arsenal elsker å trille ball. Stoke satser på fysisk styrke og døballer. Arsenal har vunnet begge hjemmekamper og en bortekamp der Shawcross fikk en fatal utvisning....men å si at vi er sjangseløse, er etter min mening en stygg overdrivelse. De har ikke (eller hadde) peiling våre døballer, og Stoke sin spillestil kan være like giftig som Arsenal sitt behov for å pirke ballen frem. De har klassespillere....men vi har bevist at det ikke behøver å spille noen trille for å vinne en fotball kamp. Er optimist og tenker sikkert med hjerte denne gang, men blir ikke overraska hvis vi klarer å klore til oss et poeng her.[/quote]


Tror ikke du helt ser mitt poeng, hadde kampen vært på Brittania så hadde jeg jeg ikke vært så negativ. Min lille statistikk fra hukommelsen var på bortebane mot de 4 store.
Da denne kampen går på en stor spilleflate på Emirates, så ser jeg ingen sjanse i havet med Tony Pulis som sjef. Det er ikke tilfeldig den staitistikken han har borte mot disse lagene.
Problemet slik jeg ser det i disse kampene, er at Stoke ikke makter å komme frem med laget, ingen dødballer blir skapt og Rory er sjanseløs med sine innkast.

Jeg mener at det er mulig å vinne borte mot disse lagene, så selv hvordan WBA vant 3-2 der tidligere i år. Problemet med Tony Pulis er at han ikke tør å gå for seier, han går for et heldig 0-0 resultat, og det ender i 99% av tilfellene med katastrofe.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg -Tottal- » 14 Des 2010, 19:30

Jeg begynner selv å miste tålmodighet angående betydningen av Delap sine innkast, men første målet mot Arsenal der vi vant 3-1, var faktisk fra innkast av nettop Delap og scoring av Fuller. Helt ufarlig er derfor ikke Stoke (og innkasta) mot et lag som satser alt på godt spill med ballen langs bakken. I dødball situasjoner har de foreløpig vært et u-lag. Det er vel der vi kan kape trøbbel og tilogmed gålle. Kankje også på Emirates ? Du verden det ville smakt godt å se det sure oppsynet til Wenger enda en gang, pga av "lille" Stoke City FC.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg Sven-Erik » 14 Des 2010, 20:47

Stoke - HamKam skrev:Å si at Stoke er sjanseløse på bortebane mot de 4 store er en en ørliten overdrivelse, for så lenge fotballen er rund så er alt mulig. Var tilstede på bortekampen mot Chelsea for et par år siden, og da sto det faktisk 0-1 etter 87 minutter. Vi tapte riktignok kampen 2-1, men med litt flaks og med litt mer dyktighet i alle ledd, så er det fullt mulig å vinne bortekamper, selv om vi er underlegne og blir rundspilt i 90 minutter.

Fotballresultater er ikke alltid rettferdige og dommeravgjørelser kan fort påvirke sluttresultatet positivt eller negativt. I år har vi både tapt og vunnet kamper som "burde" endt med annet sluttresultat.

Selv om Arsenal er gode på hjemmebane, så har vi egentlig et brukbart tak på de. Kanskje med unntak av de kampene som blir spilt tett oppunder jul for da har våre spillere tradisjonelt hatt fokus på utenomsportslige ting !!! Vi er et utrolig dårlig desember-lag. Det jeg kanskje frykter mest med denne kampen er det som trolig er planlagt etter kampslutt i London. Er det ikke da Stokespillerne skal på julebord ? Og er det ikke da stor sannsynlighet for at hvis vi går på en smell, så vil Pulis beordre straffetrening tidlig neste morgen og forlange at spillerne skal være i seng til kl 23.00 ? Kanskje det blir nye tumulter i garderoben mellom Pulis og spillere ... eller har "man" lært noe av fjorårets førjulstur til London og Arsenal ???


Ja dette husker jeg, fulgte med på nett. Der var vi meget nære noe som smakte av fugl. Et av mine største øyeblikk i nær fortid er 0-1 seieren over Tottenham hvor vi scoret i det 90. minutt. Jeg lar mitt tips stå i tippekonken og håper på årets største Stoke øyeblikk mot Arsenal til helgen. Optimist til det siste!! No surrender!!
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1624
Registrert: 08 Aug 2010, 12:03
Bosted: Jarlsø, Tønsberg

Re: Før Arsenal - Stoke

Innlegg Morten T. » 14 Des 2010, 22:05

-Tottal- skrev:Jeg begynner selv å miste tålmodighet angående betydningen av Delap sine innkast, men første målet mot Arsenal der vi vant 3-1, var faktisk fra innkast av nettop Delap og scoring av Fuller. Helt ufarlig er derfor ikke Stoke (og innkasta) mot et lag som satser alt på godt spill med ballen langs bakken. I dødball situasjoner har de foreløpig vært et u-lag. Det er vel der vi kan kape trøbbel og tilogmed gålle. Kankje også på Emirates ? Du verden det ville smakt godt å se det sure oppsynet til Wenger enda en gang, pga av "lille" Stoke City FC.

Innkastene til Delap er i verdensklasse. Jeg har aldri sett noen andre som greier å skape så mange kvalifiserte målsjanser ut av en handling( innkast ) som i utgangspunktet ikke blir brukt til det formålet i det hele tatt. Flere lag har jo også de siste åra forsøkt å benytte seg av det samme trekket, men ingen når opp til Delap på den biten. Problemet med et slikt trekk( som etter mitt syn kan sammenlignes med en corner ) finnes egentlig ikke, kanskje bortsett fra to faktorer:
1. Å basere mye av angrepsspillet/sjanseskapinga på et trekk som så til de grader er avhengig av tilfeldigheter og at ballen spretter rett vei, KAN være å gjøre seg sjøl en bjørnetjeneste. Stoke må ha flere strenger å spille på hvis de vil etablere seg på øvre halvdel av PL.
2. Å bruke en kar som har ÈN ekstrem spisskompentanse, men som stort sett faller igjennom på alt annet, må være en vanskelig vurdering å bedrive for en manager. Jeg lurer fælt på når den dagen kommer at Pulis føler at laget hans er såpass bra at de vil greie seg uten Delap og kastene hans.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester