Kåring av tiårets beste Stoke City spiller

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Kåring av tiårets beste Stoke City spiller

Innlegg Richard Prestegård » 07 Des 2010, 00:12

Desember er godt i gang, og vi nærmer oss slutten av det første tiåret i det 21. århundret. Og vi i SCSCoN ønsker å gi dere en mulighet til å være med å kåre tiårets beste spiller for Stoke City Footbal Club. Stoke City Supporters Club of Norway vil i adventstiden foreta en kåring av det våre medlemmer mener er tiårets aller beste spiller for Stoke City. Siden 2000 har Stoke City som klubb gjort fantastiske fremskritt. I år 2000 hadde vi akkurat rykket opp til Championship, og i år 2010 ligger vi for øyeblikket på øverste halvdel av tabellen! Mange spillere har kommet og godt i løpet av denne tiårsperioden, og mange har bidratt positivt for at Stoke City har kommet så langt som den har gjort!

Du kan stemme på hvilken som helst spiller du vil. Det eneste kriteriet i denne kåringen, er at spilleren må ha spilt minimum en kamp for Stoke City mellom år 2000 og frem til desember 2010. Ingen andre kriterier vil være avgjørende. Kåringen kommer til å vare frem til tirsdag 28. desember, og vinneren vil bli presentert på hjemmesiden onsdag 29. desember!

Det eneste du trenger å gjøre for å stemme, er å sende meg en mail med spillerens navn. Gjerne også med en liten begrunnelse for valget slik at jeg kan legge ut noen av deres kommentarer når jeg lanserer vinneren på hjemmesiden!

Send meg en mail på richard@stoke.no innen tirsdag 28. desember!

Hilsen styret i SCSCoN
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Kåring av tiårets beste Stoke City spiller

Innlegg idle » 07 Des 2010, 10:04

Glimrende idé!

Etter å ha gått i gjennom tiårets spillerstaller (og det var litt av en nostalgi-tripp...) har jeg kommet frem til endel karer som kan være aktuelle for min del.

Peter Handyside og Sergei Shtanyuk var essensielle, men de spilte bare sesongene 01-02 og 02-03, og har derfor litt for få kamper dette tiåret til å bli valgt.
Clint Hill var ekstremt viktig en lang periode, men var mye plaget med skader. Det trekker opp at han var særdeles aktiv på treningsfeltet.
Peter Hoekstra var vårt tekniske alibi, og min soleklare favorittspiller i de tre årene han spilte. Samtidig var han også mye skadet, og bidro vel ikke nok totalt sett til å få prisen.
Clive Clarke var en grå mus, men han var alltid i førsteelleveren fra ihvertfall 2000 til 2005. Med 253 kamper i de 6 sesongen i tiåret, fortjener han prisen så vel som noen.
Med Steven Simonsen fikk vi endelig en keeper som hverken var ustabil eller geriatrisk, selv om "he couldn't catch a cross in a church" :-) 166 kamper fra 05 til han gikk på lån til Sheff U i år er en brukbar statistikk, og Steve var meget viktig i opprykket i 2008.
Liam Lawrence var kanskje vår viktigste brikke i opprykket, og fortjener kanskje prisen på grunn av det. 113 kamper på 4 sesonger er også brukbart.
Så har vi Fuller, Shawcross og Delap. Alle viktige, men kom muligens for seint inn. De har alle tre vært viktige i opprykket og i å beholde plassen i PL.

Dette er et veldig vanskelig valg, siden ingen har vært i klubben i 10 år og laget har vært bygget rundt dem. Ingen Gerrard, etc.
idle
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 10
Registrert: 09 Aug 2010, 13:55

Re: Kåring av tiårets beste Stoke City spiller

Innlegg Morten T. » 07 Des 2010, 11:12

Fuller som en soleklar ener.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Kåring av tiårets beste Stoke City spiller

Innlegg idle » 07 Des 2010, 11:57

Hmmm, det er mulig jeg misforsto. "Beste spiller"= den beste spilleren teknisk og taktisk?
Jeg tolket det kanskje mer som viktigste spiller, ellers kan vi bare glemme alle spillere før 2007.
Men hva tenkte du på Richard?
idle
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 10
Registrert: 09 Aug 2010, 13:55

Re: Kåring av tiårets beste Stoke City spiller

Innlegg Ole Roger Muhle » 07 Des 2010, 13:25

Morten T. skrev:Fuller som en soleklar ener.


Fuller. Ingen tvil.
Brukerens avatar
Ole Roger Muhle
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 50
Registrert: 08 Aug 2010, 10:50
Bosted: Oslo

Re: Kåring av tiårets beste Stoke City spiller

Innlegg Morten T. » 07 Des 2010, 13:38

Hadde det vært snakk om Stoke sin VIKTIGSTE spiller, så ville jeg fortsatt gått for Fuller, men Mark Crossley kom inn på lån og var ekstremt delaktig i å redde klubben fra nedrykk til nivå 3, og et evt. evig mørke, i 02/03-sesongen. Så da MÅ han med i vurderinga i hvertfall.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Kåring av tiårets beste Stoke City spiller

Innlegg Knut Ole » 07 Des 2010, 14:10

idle skrev:Hmmm, det er mulig jeg misforsto. "Beste spiller"= den beste spilleren teknisk og taktisk?
Jeg tolket det kanskje mer som viktigste spiller, ellers kan vi bare glemme alle spillere før 2007.
Men hva tenkte du på Richard?

Synes din beskrivelse av ting og laden fra første del av ti-året, og hvilke av spillerne du mener utmerket seg den gang, er både interessant samt nyttig å ha med seg, Idle. :)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Kåring av tiårets beste Stoke City spiller

Innlegg idle » 07 Des 2010, 15:16

Morten T. skrev:Hadde det vært snakk om Stoke sin VIKTIGSTE spiller, så ville jeg fortsatt gått for Fuller, men Mark Crossley kom inn på lån og var ekstremt delaktig i å redde klubben fra nedrykk til nivå 3, og et evt. evig mørke, i 02/03-sesongen. Så da MÅ han med i vurderinga i hvertfall.


Joa, men da er rumpa til Oulare også med i avstemninga, og man må vel ha et bredere perspektiv enn som så, Morten :-)
Misforstå meg rett, Fuller er et fullgodt alternativ, og kanskje den viktigste, men det er andre som har bidratt mye de siste ti åra.
idle
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 10
Registrert: 09 Aug 2010, 13:55

Re: Kåring av tiårets beste Stoke City spiller

Innlegg Morten T. » 07 Des 2010, 16:01

idle skrev:
Morten T. skrev:Hadde det vært snakk om Stoke sin VIKTIGSTE spiller, så ville jeg fortsatt gått for Fuller, men Mark Crossley kom inn på lån og var ekstremt delaktig i å redde klubben fra nedrykk til nivå 3, og et evt. evig mørke, i 02/03-sesongen. Så da MÅ han med i vurderinga i hvertfall.


Joa, men da er rumpa til Oulare også med i avstemninga, og man må vel ha et bredere perspektiv enn som så, Morten :-)
Misforstå meg rett, Fuller er et fullgodt alternativ, og kanskje den viktigste, men det er andre som har bidratt mye de siste ti åra.

Kanskje, men de spillerne( sammen med Pulis ) som hindra nedrykk i 02/03( her kan også nevnes Akinbiyi f.eks. ) er sannsynligvis en vesentlig årsak til at vi ikke nå debatterer neste helgs match mot Maccelsfield, Grimsby eller Leyton Orient i dette forum nå...Og på tross av at Crossley bare sto 11-12 kamper så gjorde han noen helt, helt avgjørende match-og strafferedninger i løpet av den perioden. Det gjør han selvfølgelig ikke til den beste spilleren de siste ti årene, men etter mitt syn en av de VIKTIGSTE i forhold til hvilken vei klubben har tatt i tiden etterpå.

Fuller har vært i Stoke siden 2006 og har ikke bare vært med på oppturen. Han har vært sterkt delaktig i å SKAPE oppturen. Derfor velger jeg han som vår bestemann i perioden.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Kåring av tiårets beste Stoke City spiller

Innlegg idle » 07 Des 2010, 16:26

Morten T. skrev:Fuller har vært i Stoke siden 2006 og har ikke bare vært med på oppturen. Han har vært sterkt delaktig i å SKAPE oppturen. Derfor velger jeg han som vår bestemann i perioden.


Dette kan jeg for så vidt være enig i, men det var den bastante "soleklar" som trigga meg. Jeg ville bare vise at det er flere som har vært med på dette, og bl.a. Simonsen og Lawrence var sterkt delaktige i opprykket og stabiliseringa. Lawrence hadde 15 mål og bøtter med assists i opprykkssesongen, og det er samme antall mål som Fuller. Fuller har 42 mål på 155 kamper, og en horribel disiplinær-record.

Så lenge det ikke blir Sidibe, så :-D
idle
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 10
Registrert: 09 Aug 2010, 13:55

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 127 gjester