På kommersielle TV-kanaler så skal jo alt være så "koselig", "morro", "folkelig", "med glimt i øyet", "for folk flest", "trivelig", "for hvermannsen", "populært" osv. Dette skyldes jo selvfølgelig at de lever av reklame og derfor først og fremst må dekke denne kundegruppens behov. Det blir sjelden nøytrale observasjoner på slike kanaler og det må vi nok bare leve med.
Det er bare å se på hvordan TV2 har greid å hausse opp det avsindig dårlige produktet kalt "Tippeligaen". Norsk Eliteserie er en av de svakeste i Europa, og cupfinalen jeg så i dag må ha vært verdenshistoriens dårligste, kvalitetsmessig sett. Allikevel er det altså folk som greier å påstå at norsk fotball er bra. Disse jobber som regel for, eller i, TV2/NFF.
Det meste dreier seg om penger. Integritet kommer langt bak i køen. Som i samfunnet forøvrig.
Liverpool har klart flere( men langt i fra bedre
) supportere i Norge enn Stoke. Derfor kommer nok vinklingen "stakkars Liverpool", ledsaget av en svulstig "You never walk alone", til å gjelde for TV2 og andre kommersielle mediebedrifter i lang tid framover. Dessverre