Tv2 og Premier League

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Tv2 og Premier League

Innlegg Bjarne » 14 Nov 2010, 17:28

Kanskje jeg bare er unødvendig surmaga, men jeg sendte dette til TV2 sporten

Hei!

Det er flott å få så mye god engelsk fotball inn i stuen. Som ivrig Stoke tilhenger er jeg imidlertid skuffet over behandlingen mitt lag får. Jeg skal imidlertid bare ta opp ett av mine ankepunkter her:

I forbindelse med kampen Stoke -Liverpool er nesten hele studiopraten før kamp, i pausen og etter kampen viet Liverpool. Det var imidlertid Stoke som spilte klart best og vant. Etter kampen ble dette sagt i starten av sendingen, men så dreide alt annen seg om L.pool. Stoke hadde ikke vunnet, det var L.pool som hadde tapt. Det var ingen analyser av vinnerlaget, det var ingen positive betraktninger knyttet til Stoke sine spillere, trenere mv. Negative og stereotype kommentarer og forenklinger av oss var det imidlertid nok av

Dette er dessverre noe som går igjen i sendingene deres. De mindre klubbene blir ikke kreditert for godt spill, det er alltid de "store" som har gjort feil/ spilt dårlig.

Nå foretrekker jeg (dessverre) at mitt lag vises på PL3, der får jeg nøytrale engelske kommentarer.

Et hederlig unntak har dere i Claus Lundekvam. Han makter å se at det trengs to lag for å spille en fotballkamp.


mvh

Bjarne Fylling
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Tv2 og Premier League

Innlegg Morten T. » 14 Nov 2010, 18:14

På kommersielle TV-kanaler så skal jo alt være så "koselig", "morro", "folkelig", "med glimt i øyet", "for folk flest", "trivelig", "for hvermannsen", "populært" osv. Dette skyldes jo selvfølgelig at de lever av reklame og derfor først og fremst må dekke denne kundegruppens behov. Det blir sjelden nøytrale observasjoner på slike kanaler og det må vi nok bare leve med.
Det er bare å se på hvordan TV2 har greid å hausse opp det avsindig dårlige produktet kalt "Tippeligaen". Norsk Eliteserie er en av de svakeste i Europa, og cupfinalen jeg så i dag må ha vært verdenshistoriens dårligste, kvalitetsmessig sett. Allikevel er det altså folk som greier å påstå at norsk fotball er bra. Disse jobber som regel for, eller i, TV2/NFF.

Det meste dreier seg om penger. Integritet kommer langt bak i køen. Som i samfunnet forøvrig.

Liverpool har klart flere( men langt i fra bedre ;) ) supportere i Norge enn Stoke. Derfor kommer nok vinklingen "stakkars Liverpool", ledsaget av en svulstig "You never walk alone", til å gjelde for TV2 og andre kommersielle mediebedrifter i lang tid framover. Dessverre
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tv2 og Premier League

Innlegg Sven-Erik » 14 Nov 2010, 18:31

Skal bli spennede å se hva de svarer Bjarne.
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1624
Registrert: 08 Aug 2010, 12:03
Bosted: Jarlsø, Tønsberg

Re: Tv2 og Premier League

Innlegg RunarK » 15 Nov 2010, 02:14

Synes det er flott at våre supportere sender inn meninger og synspunkter til TV 2, og gjerne til flere. Nå må vi nok leve med at "de store" får mest fokus, grunnet kommersielle interesser, men når Stoke slår Liverpool helt fortjent så bør det handle om Stoke, og litt heder og ære. Lundekvam er mannen, han har spilt for et lag som har kjempet i alle år. For øvrig enig med Morten, norsk fotball er oppskrytt. Dagens cupfinale var elendig, TV-sending og kommentarer likeså: Karl Petter Løken: Det var synd at Strøsmgodset scora rett før pause, det ødela liksom litt for seerne... MEN: Det toppet seg for meg da jeg svitsjet innom kvalikkampen mellom Hønefoss og Ranheim på NRK... Tomme tribuner på Hønefoss, elendige kommentatorer og TV-produksjonen manglet bare bilder i svart/hvitt... Kampen var så dårlig at jeg ble fascinert, og så det meste av den grunn. Det skal i hvert fall sendingene fra balløya ha, de er lysår foran, selv om det skurrer litt i studio innimellom.
RunarK
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 14
Registrert: 25 Aug 2010, 06:21

Re: Tv2 og Premier League

Innlegg pål - lillehammer » 15 Nov 2010, 10:57

Bjarne skrev:Kanskje jeg bare er unødvendig surmaga, men jeg sendte dette til TV2 sporten

Hei!

Det er flott å få så mye god engelsk fotball inn i stuen. Som ivrig Stoke tilhenger er jeg imidlertid skuffet over behandlingen mitt lag får. Jeg skal imidlertid bare ta opp ett av mine ankepunkter her:

I forbindelse med kampen Stoke -Liverpool er nesten hele studiopraten før kamp, i pausen og etter kampen viet Liverpool. Det var imidlertid Stoke som spilte klart best og vant. Etter kampen ble dette sagt i starten av sendingen, men så dreide alt annen seg om L.pool. Stoke hadde ikke vunnet, det var L.pool som hadde tapt. Det var ingen analyser av vinnerlaget, det var ingen positive betraktninger knyttet til Stoke sine spillere, trenere mv. Negative og stereotype kommentarer og forenklinger av oss var det imidlertid nok av

Dette er dessverre noe som går igjen i sendingene deres. De mindre klubbene blir ikke kreditert for godt spill, det er alltid de "store" som har gjort feil/ spilt dårlig.

Nå foretrekker jeg (dessverre) at mitt lag vises på PL3, der får jeg nøytrale engelske kommentarer.

Et hederlig unntak har dere i Claus Lundekvam. Han makter å se at det trengs to lag for å spille en fotballkamp.



mvh

Bjarne Fylling



Veldig bra Bjarne jeg tenkte akkurat det samme selv. Opplever nesten TV2 som Liverpools hovedsponsor i denne kampen.
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 340
Registrert: 06 Aug 2010, 18:49

Re: Tv2 og Premier League

Innlegg Lilledino » 15 Nov 2010, 12:35

Flott innlegg Bjarne !!!

Bra at vi sier ifra, og slikt kan sikkert koordineres, slik at flere sender inn mail og forteller hva vi synes, slik at vi blir lagt merke til !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Tv2 og Premier League

Innlegg Torleif » 15 Nov 2010, 12:37

Jeg er helt enig i alt du skrev. Ble rett og slett forbannet selv.
Torleif
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 546
Registrert: 06 Aug 2010, 18:32
Bosted: Kopervik


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 146 gjester