Før Sunderland - Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Sunderland - Stoke

Innlegg Knut Ole » 31 Okt 2010, 17:32

Krevende denne også, men akk så viktig å snu den fæle trenden vi er i nå.
Har akkurat fått inn siste resultat for Sunderland: 1-5 mot Newcastle. Garantert tungt å fordøye slakt i nabo-oppgjør, og de er sikkert revansjesugne i neste oppgjør, men er de totalt ute av form så vi har et OK utgangspunkt (i motsetning til møte vårt med formsterke Everton)? 5 baklengs tyder i alle fall mye rufs i bakre rekker.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Før Sunderland - Stoke

Innlegg Sven-Erik » 31 Okt 2010, 22:16

Om vi blir kvitt virusproblemene noen av spillerne har slitt med de siste dagene så bør dette gå vår vei. Satser på et tidlig mål slik at Sunderlandspillerne begynner å tenke på siste kamp igjen. Denne tar vi!!
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1624
Registrert: 08 Aug 2010, 12:03
Bosted: Jarlsø, Tønsberg

Re: Før Sunderland - Stoke

Innlegg O2Stokie » 02 Nov 2010, 14:39

Bramble, som har vært fast i midtforsvaret deres, er ute? av kampen. Det bør være et pluss for oss. Sunderland ønsker nok å tette igjen bak etter å ha sluppet inn 5 mot Newcastle, og jeg tror faktisk moralen deres fikk seg en god knekk av det tapet. De klarer ikke å "reise kjerringa" så kjapt. Tipper de går ut i hundre, og så skårer vi mot det dårlige forsvaret deres, dermed faller moralen deres kjapt, og resten blir easy-peasy. Har en god følelse foran kampen :)
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Før Sunderland - Stoke

Innlegg RunarK » 02 Nov 2010, 17:11

Drar på bortematchen mot Sunderland. Supporterbuss fra Stoke 09 om morran lørdag. Sunderland fikk seg jo en skikkelig smell mot Newcastle, og er nok litt shaky. Men verre enn dette går det nok ikke for dem, og Sunderland er garantert opptatt av å fremstå bedre. Tror det kommer an på om Stoke får rystet dem, f.eks ved å score det første målet. Da tror jeg Sunderland rakner. Stoke har jo ikke vært dårlig, men ikke helt gode nok heller, det glipper litt fra midten og bakover i viktige faser, og da blir det fort noen marginer imot. Er spent, men gleder meg!
RunarK
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 14
Registrert: 25 Aug 2010, 06:21

Re: Før Sunderland - Stoke

Innlegg Morten T. » 02 Nov 2010, 17:28

Tror i hvertfall ikke det er noen fordel for oss at Bramble er borte..... :lol:

Blir spennende å se hvem vi stiller med her. Stoke har jo nærmest "robba" Sunderland for spillere de siste sesongene og disse vil neppe bli tatt godt i mot.
Jeg har lyst på denne oppstillinga:
Sørensen-
Wilkinson-Shawcross-Faye-Higginbotham
Pennant-Whitehead-Tonge-Etherington
Fuller-Tuncay

Men jeg får denne:

Sørensen
Huth-Shawcross-Faye-Collins
Pennant-Delap-Whitehead-Etherington
Jones-
Walters

God tur, Runar!
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Sunderland - Stoke

Innlegg RunarK » 03 Nov 2010, 13:18

Jeg ønsker med denne lagoppstillingen mot Sunderland:

Begovic
Wikinson, Shawcross, Faye, Higginbotham
Pennant, Wilson, Delap, Etherington
Tuncay
Jones

Her er det mer fart i beina... Synes Walters sliter med å få til tellende resultater av alt arbeidet. Wilkinson er litt for vill, men har fart i beina. Avveining opp mot Huth, som jo er solid men noe for langsom der ute på kanten. Vi mister litt hodestyrke, men Wilkinsom stormer i hvert fall fremover... Sørensen er etter min mening på vei ned, mye småskadet, i løpet av sesongen bør Begovic bli førstevalget. Delap spiller bedre på midten, vi vet hva vi får, men han har faktisk gjort det ok den siste tiden. Synes vi får mer med ham enn med Whitehead og ikke minst Whelan. Synes Wilson skal få spille mest mulig, fremtidens mann. Collins har strevd for mye, blir for lett feilplassert og han ble enkelt "dratt av" når Everton scoret. Walters - arbeider hardt, men etterlyser noe mer tellende resultater i form av innlegg, sjanser, stikkere osv. Tuncay bør få muligheten igjen. Pennant og Jones er vel alle enige om.
RunarK
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 14
Registrert: 25 Aug 2010, 06:21

Re: Før Sunderland - Stoke

Innlegg Morten T. » 03 Nov 2010, 14:59

RunarK skrev:Pennant og Jones er vel alle enige om.

Nei. :lol:
Pennant, ja. Der er det intet alternativ, men hvis Fuller greier en hel match så burde han ha fått sjansen på topp sammen med Tuncay i en 4-4-2. En slik oppstilling hadde sjokkert motstanderen og vi hadde fått to karer på topp som er i stand til å hamle opp med et forsvar på egen hånd og produsert noe for seg sjøl og andre. Jones er okei, og fungerer bra innafor angrepstaktikken som Pulis sverger til, men ser man bort i fra hans vanvittige spenst( som skuffende nok ikke alltid viser tellende resultat ) så står man egentlig igjen med en ordinær spisstype uten spesielle egenskaper hverken den ene eller andre veien.
Tuncay og Fuller kunne ha laget haraball på topp( spesielt nå som vi har to meget gode vinger ) , men det er uansett en konstellasjon vi neppe får se fremover. Det blir det trygge og gjenkjennelige og tilfeldighetsavhengige( nedfallsfrukt etter dødballer ) angrepsspillet som vi er kjent med og blir så glade over når Stoke vinner, men sinna på når de taper.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Sunderland - Stoke

Innlegg RunarK » 03 Nov 2010, 17:16

Jeg er fan av Fuller...! Men det blir litt for mye i glimt kanskje? Tenk hvis han hadde løpt, rykket, fintet, kjørt hurtige dragninger og avsluttet oftere... Wow. Og så kan det være at mr Kenwyn er noe begrenset ja, vi får se det litt an. Håpet mitt er at det forsetter slik at vi kan benke Kenwyn og sette inn en annen som er like god eller bedre hvis han er daff. Altså nye folk inn. Vi trenger to moderne backer som kan gå fremover, og som er gode en mot en langs bakken. Både Huth, Collins og Higgin er jo stoppere... Renser unna, men det blir skral igangsetting og offensiv kraft, spesielt når de må passere en mann. Og drømmen er en en sentral midtbanespiller som er en pasningsfyrste i tillegg til å jobbe aaaaard. Men uansett står vi bak alle i troppen, om de spiller eller ikke!
RunarK
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 14
Registrert: 25 Aug 2010, 06:21

Re: Før Sunderland - Stoke

Innlegg Morten T. » 03 Nov 2010, 19:58

RunarK skrev:Men uansett står vi bak alle i troppen, om de spiller eller ikke!
Enig, men her synes jeg det er viktig å nyansere. Kritikk er også å støtte laget. Gjør Pulis gale disposisjoner eller legger opp feil taktikk, så støttes han best ved og opplyses om dette. Er Gudjohnsen for tjukk så er det best å fortelle han med reine ord at han må slanke seg. Og når Sidibe bommer på åpent mål for 25. gang på rad, så er det definitivt å regne som støtte til laget, og klubben, hvis man begynner å rope på alternativer.

For meg er eiere, spillere, trenere og andre ansatte bare et redskap for å gjøre klubben bedre( eller i værste fall dårligere ). Det er supporterne som har et livslangt forhold til klubbene og derfor er det greit at de hevder sin rett til å støtte klubben på den måten de selv vil - selv om det ved første øyekast kan oppfattes som negativt.

En klubb trenger et mylder av meninger og ytringer. Også de som kan virke gjenstridige, pessimistiske, kverulerende, negative og kritiserende.
Jeg tror at fotballkubber som jobber beinhardt for å feie all legitim kritikk under teppet gjør seg selv en bjørnetjeneste, og når de til slutt oppdager det er det dessverre for sent og f.eks. nedrykket, konkursen, spillerflukten, eierbyttet etc. etc. er et faktum.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Sunderland - Stoke

Innlegg Morten T. » 04 Nov 2010, 12:06

Delap, Diao og Fuller skal være tvilsomme til denne, men Sørensen skal være klar igjen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 163 gjester

cron