De nye gutta

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: De nye gutta

Innlegg bjørn123 » 01 Des 2010, 19:56

Morten T. skrev:
Knut Ole skrev:Ellers; Whitehead og Begovic vipper opp, Morten :-)
Nja...? Whitehead kosta 3 mill( kan bli totalt 5 mill pund ). Han begynte svært dårlig i klubben, men avslutta fint i fjor. I år har han begynt meget sterkt. med enkelte "downs". Han er bra, men har dessverre litt mangler offensivt. Kan strekke meg til at han så vidt bikker over på det positive, KJØPSSUMMEN tatt i betraktning.

Nok en gang, KJØPSSUMMEN bør inkluderes i regnestykket og Jones har litt av hvert å prestere i så måte. Han er 16 ganger dyrere enn Fuller, 4 ganger dyrere enn Shawcross og 4 ganger dyrere enn Etherington. Sorry, men jeg har ennå til gode å se at mannen fra Trinidad & Tobago har prestert på en måte som forsvarer at han kosta snaut 80 millioner norske penger. Derfor er han et middels godt KJØP.


Men kjøpesummen kan ikke lastes spilleren - høy kjøpesum beviser jo bare at det er stor intresse for spilleren.
Lønn er en annen ting - hvem er det som tjener mest i Stoke ?- hvem fortjener mest lønn?
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: De nye gutta

Innlegg Morten T. » 01 Des 2010, 20:03

Summen kan ikke lastes spilleren, okei. Jeg snakker om hva KLUBBEN får igjen for penga den har spytta ut.
Kjøper du en BMW til 500 000 og det viser seg at Trabanten til naboen for 25 000 kroner fungerer omtrent like greit, hvem har da gjort det beste kjøpet?

Hva angår lønn vet jeg ikke sikkert, men har sett rykter på at Tuncay, Jones og Etherington er høyt oppe på den tabellen.

Prinsipielt er jeg definitivt ingen forkjemper for store lønnsforskjeller - være seg i et samfunn eller på et fotballag. Jeg tror, RELATIVT SETT, små lønnsforskjeller skaper mer harmoni og dermed bedre resultater. Det virker som om Stoke til dels har valgt en slik modell. Allikevel erkjenner jeg at f.eks. Fuller, Jones, Huth, Shawcross, Etherington og noen til fortjener mer enn Pugh, Shotton, Nash, Soares osv. Rett og slett fordi de bidrar mer. Men jeg tror ikke det er smart hvis forskjellene blir for store. Det KAN skape gnisninger i gruppa - akkurat som det mange ganger gjør i samfunn med store lønnsmessige avgrunner mellom mennesker...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: De nye gutta

Innlegg Svein Nilsen » 01 Des 2010, 23:16

Hvis Jones blir solgt for 12 mil pund i januar.....da er han et godt kjøp? Litt vanskelig å buke kjøpesummen MOT en spiller, men enig i at vi kan forvente/forlange mer av en betydelig dyrere spiller.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: De nye gutta

Innlegg Morten T. » 01 Des 2010, 23:42

Svein Nilsen skrev:Hvis Jones blir solgt for 12 mil pund i januar.....da er han et godt kjøp? Litt vanskelig å buke kjøpesummen MOT en spiller, men enig i at vi kan forvente/forlange mer av en betydelig dyrere spiller.

Nope. Blir han solgt for 12 så er det en fantastisk bra salgssum. Det ville vært lureri på linje med de 12 millionene Start fikk fra RBK for Morten Knutsen for noen år tilbake...

Klubben er faktisk villig til å bruke 80 millioner norske kroner + lønnsutgifter på èn spiller. Da tar jeg det for gitt at klubben også forventer å få mere i gjenytelser av en sånn fyr enn en kar de f.eks. har gitt 5 millioner for?

Klubben ga ca. 55 millioner for Kitson. Etter et par sesonger ble han nærmest gitt bort uten å ha fått spille noe særlig. Ergo: Han var et svært dårlig kjøp og salg.

Klubbene gjør mange tunge investeringer på spillerfronten. Av og til blir det innertier, av og til blir det skivebom og av og til blir det noe midt i. Som med Jones. Hittils...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: De nye gutta

Innlegg RunarK » 02 Des 2010, 14:25

Hmmm. Joda, vi må vel se på hva spilleren kostet, i forhold til hva han presterer. Det blir en målestokk. Men så kan vi også se på hva spillerne presterer utpå banen, uavhengig av det. Det blir jo også litt feil å mene at en spiller som kommer på gratis overgang, han leverer bare han møter opp...? Tror Stoke skal holde på modellen med moderasjon, både på kjøp og lønn, mye positivt i det. Men markedet er jo der, og vi må nok regne med at det slår inn hos oss også. Vi må gamble litt, noen ganger blir det bomkjøp og noen ganger en hit. Men synes fortsatt Pennant er den av de nye som har tilført mest av det vi trenger, tett fulgt av Kenwyn Jones og Begovic.
RunarK
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 14
Registrert: 25 Aug 2010, 06:21

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 128 gjester

cron