De nye gutta

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: De nye gutta

Innlegg Morten T. » 30 Nov 2010, 14:37

Alfie skrev:Husker jeg ikke feil så ble Eidur omtalt som sommerens beste kjøp i PL. Sesongen så langt viser vel at det var totalt skivebom. Det virker som han har gått på en Nordtug.

Jeg var skeptisk da han kom. Han hadde jo nesten ikke spilt fotball på ett år(!!!). Jeg tror fortsatt han kan bli en okei fyr å bruke innimellom, men neppe før et godt stykke ut i Januar.
Jeg undres fortsatt over at fotballspillere, proffesjonelle sådan, kan taue inn f.eks. 300 000 NOK i uka og allikevel være stutt-tjukke og uten lungekapasitet. Det er absurd og usmakelig, all den tid vi vet at kroppen er fotballspilleres viktigste arbeidsredskap.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: De nye gutta

Innlegg Lilledino » 30 Nov 2010, 19:05

Eidur har falt gjennom, men kanskje han kan trenes opp.

KJ er det beste kjøpet, med sin styrke, uromoment, og evne til å binde opp forsvarere...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: De nye gutta

Innlegg bjørn123 » 30 Nov 2010, 22:48

Må si meg helt enig ihht Jones -" unstoppable" som noen kalte ham i fanzone. Tror man kommer til å se mye til han også resten av sesongen. Jeg blir overrasket om han ikke blir kåret til årets Stoke spiller. :D
Har absolutt ikke gitt opp Gudjohnson - har vist at han kan tidligere. En gang en god fotballspiller alltid en god fotballspiller..
Walters har jeg ikke så veldig sansen for - et arbeidsjern kan man også kan finne i de fleste klubber i divisjonen under.
Wilson holder ikke nivået - lik Walters; finner dem overalt i divisjonen under.
Pennant har jeg fått mer og mer sans for. En spiller Stoke virkelig trenger med sin kreativitet.

Tror det er sunt for Stoke at ikke flere enn to nykommere har klart å spille seg fast på laget - bare se på Hønefoss (helt uten sammenliging forøvrig) hvordan det går med for mye utskiftinger...
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: De nye gutta

Innlegg Svein Nilsen » 30 Nov 2010, 23:34

Jeg finner det også helt utrolig at Eidur, etter å ha blitt pisket av TP i 3 måneder, enda ikke er i kampform. En spiller som Big Mama (noen som fortsatt husker han :D ) trenger jo bare et par treninger for å bli erklært matchfit av TP......Og for god ordens skyld Morten; Eidur scoret på Britannia mot Stoke for Tottenham så sent som 20. mars. At en spiller som sannsynligvis har vært i superform de siste 10-15 årene plutselig trenger mer enn tre måneder for å trene av seg et par overflødige kilo kan ikke være riktig!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: De nye gutta

Innlegg Morten T. » 01 Des 2010, 00:23

Vet at Eidur spilte 10-12 kamper for Spurs i fjor, men de fleste av disse var som innbytter( også den mot Stoke, så vidt jeg husker ). Utifra hva jeg kan se har han de siste to åra spilt bare 9 ganger for laget fra fyrstedømmet( Monaco ). På slutten av tida i Barcelona spilte han heller ikke mye. Her har Pulis tatt en råsjans og mislykkes. På den annen side tok han også en råsjans med Pennant - og lyktes med det. Men ting kan jo selvfølgelig snu. Men enig i at det er snodig at en fyr som Pulis ennå ikke har greid å få islendingen fit for fight. Noe som skurrer der...

Så over til hva som er bra eller dårlige kjøp. Jeg mener at summen en spiller er kjøpt inn for må vektes i en slik vurdering. Det gjør Jones til et greit/middels godt kjøp. Pennant( som vel og merke er på lån ) til en meget god avtale og Fuller til tidenes Stoke-kjøp. Andre meget gode kjøp i så måte er Abdoulaye Faye, Rory Delap, Thomas Sørensen, Ryan Shawcross, Matthew Etherington og til dels Robert Huth, Glenn Whelan, Liam Lawrence( på lån ) og Danny Higginbotham. Dårlige kjøp( hittils ) har vært Tuncay, Gudjohnsen, Wilson, Soares, Arismendi og Tonge. Whitehead, Collins og Begovic ligger og vipper.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: De nye gutta

Innlegg -Tottal- » 01 Des 2010, 00:48

Hvis Tuncay og Tonge kan regnes som dårlig kjøp, er det først og fremst Pulis sin egen feil ved å ikke la disse få en fair sjangs til å vise hva de kan. Jeg blir ikke spesiellt overraska hvis Tuncay forsvinner ved første og beste anledning.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: De nye gutta

Innlegg Kjell Ola » 01 Des 2010, 17:19

Gudjohnson gått på ein Nortug - overtrent altså?? Det tvilar eg veldig på :lol: . Hadde det ennå vore så bra, det hadde i alle fall vist at han vil og ikkje er i Stoke berre for å dra ut dei siste punda i karriera si. Når det er sagt; skal ikkje sjå bort i frå at han kjem etter jul, men da er veeeldig tungtrent, meir på line med meg som snart er 50 :D

Begovic tykkjer eg er verkar å vera eit godt kjøp, utan at eg hugsar kor mykje "vi" betalte for han.

Ellers er dette eit veldig artig og interessant emne å følgje med i diskusjonen på.
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

Re: De nye gutta

Innlegg Knut Ole » 01 Des 2010, 17:50

Fornøyd med Pennant og Jones (ok han har enda litt å gå på som de fleste..., men har vært sentral i høst). Wilson mener jeg må få mer tid, men har så langt har vi sett at han har falt i gjennom nå vi møter høyeste kvalitet. Walters er som forventet. Det positive er at han i de siste kampene har kommet inn med friske og arbeidsomme bein mot slutten av matchen og bidratt på den måten i stedet for å stille i 11'ern. Enig i kommentarene om Gudjohnsen.
Ellers; Whitehead og Begovic vipper opp, Morten :-)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: De nye gutta

Innlegg Lilledino » 01 Des 2010, 18:04

O2Stokie skrev:Synes Jones, Walters og Pennant har hevet laget betraktelig, godt fornøyd med de tre, spesiellt Jones. Wilson har vi fått sett for lite til, er nok en mann for framtiden. Gujohnsen er en flopp, rett og slett.

Helt enig. Er fortsatt spent på Walters.......

Feite Gudjo er et merkelig kjøp.....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: De nye gutta

Innlegg Morten T. » 01 Des 2010, 19:17

Knut Ole skrev:Ellers; Whitehead og Begovic vipper opp, Morten :-)
Nja...? Whitehead kosta 3 mill( kan bli totalt 5 mill pund ). Han begynte svært dårlig i klubben, men avslutta fint i fjor. I år har han begynt meget sterkt. med enkelte "downs". Han er bra, men har dessverre litt mangler offensivt. Kan strekke meg til at han så vidt bikker over på det positive, KJØPSSUMMEN tatt i betraktning.

Begovic kom til Stoke i Februar for 3,25 mill pund. Han har spilt 10 kamper i den perioden. Det er lite for den summen. At han kan BLI et bra kjøp i framtiden er godt mulig, men på 10 måneder har han kostet klubben ca. 3 000 000 norske kroner for hver kamp han han har spilt, og da har jeg ikke regnet med utgifter til lønn. Pr. dato er han ikke et spesielt bra kjøp.

Nok en gang, KJØPSSUMMEN bør inkluderes i regnestykket og Jones har litt av hvert å prestere i så måte. Han er 16 ganger dyrere enn Fuller, 4 ganger dyrere enn Shawcross og 4 ganger dyrere enn Etherington. Sorry, men jeg har ennå til gode å se at mannen fra Trinidad & Tobago har prestert på en måte som forsvarer at han kosta snaut 80 millioner norske penger. Derfor er han et middels godt KJØP.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 135 gjester

cron