De nye gutta

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

De nye gutta

Innlegg Morten T. » 28 Okt 2010, 19:39

Hva synes folket om de nyinnkjøpte sånn ca. kvartveis i sesongen?

Jeg kjører en 1-10 karakter på dem:

Carlo Nash: 5. Har bare spilt èn ligacupkamp, og det er egentlig for lite til å bli vurdert.

Jermaine Pennant: 7. Starta litt svakt, men ser ut til å være på gang nå. Tipper han bare blir bedre og bedre.

Marc Wilson: 5. Ubeskrevet blad, men har vel prestert litt bedre enn jeg trodde på forhånd. Spiller lite.

Eidur Gudjohnsen: 2. Virker litt småtjukk og utrent. I profesjonell fotball er kroppen det redskapet som er viktigst, så dette holder ikke. Virker ukomfortabel med ballen og uten selvtillit. En stor skuffelse har mannen som muligens stammer fra norske treller vært. Så langt.

Kenwyne Jones: 8. Egentlig en sjuer fordi han har vært omtrent som forventet. Faller igjennom mot bra forsvarere, men får plusser for målscoringa, hodespillet og enkelte fikse tendenser. Skulle bare spensten vurderes så hadde det blitt en glassklar 10`er.

Jon Walters: 6. Ikke veldig eksepsjonell, men får plusser for jobbinga og oppofrelsen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: De nye gutta

Innlegg -Tottal- » 28 Okt 2010, 21:11

Syntes det er merkelig at Wilson blir foretrukket før f.eks Whelan og Tonge. Har mye å bevise før jeg trur dette har vært en god handel med Pmouth.

Jones har vært en suksess. Blir en nøkkelspiller for oss videre.

Gudjohnsen har vært rævva, enkelt og greit. Bør vel spille seg til form på B-laget, før han får flere sjangser i PL.

Pennant har vært bra. Og trur han bare blir bedre, virker allerede som et godt kjøp.

Walters kan være en god spiller, men har foreløpig ikke vist at han er på samme nivå som f.eks Tuncay.
Kan være en grei innbytter IMO, hvis en av de andre spissene har en dårlig dag.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: De nye gutta

Innlegg Morten T. » 29 Okt 2010, 17:14

-Tottal- skrev:Syntes det er merkelig at Wilson blir foretrukket før f.eks Whelan og Tonge. Har mye å bevise før jeg trur dette har vært en god handel med Pmouth.

Jones har vært en suksess. Blir en nøkkelspiller for oss videre.

Gudjohnsen har vært rævva, enkelt og greit. Bør vel spille seg til form på B-laget, før han får flere sjangser i PL.

Pennant har vært bra. Og trur han bare blir bedre, virker allerede som et godt kjøp.

Walters kan være en god spiller, men har foreløpig ikke vist at han er på samme nivå som f.eks Tuncay.
Kan være en grei innbytter IMO, hvis en av de andre spissene har en dårlig dag.

Mye enig i vurderingene, men jeg tror ikke Jones blir en nøkkelspiller. Jeg tror at de som skal serve han slik at han får brukt kengeruspensten sin, blir nøkkelspillere. Det betyr i første rekke at Pennant og Etherington MÅ fungere, og det betyr sannsynligvis at vi er pokka nødt til å få inn folk sentralt på midten som kan treffe skælken hans med pasninger.

Wilson kan nok bli grei å ha etterhvert, tror jeg. Hva gjelder Tonge så er nok det løpet kjørt, dessverre. Jeg har gått og håpet på at han skal få sjansen sentralt, men han er nok litt for god med ballen i beina, har for bra pasningskvalitet og spilleforståelse til å ha noen som helst sjanse til å ta en plass der.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: De nye gutta

Innlegg Svein Nilsen » 30 Okt 2010, 09:40

Passe fornøyd med de nye gutta;

Nash er vanskelig å gi en score på da han jo er kjøpt inn som 3.keeper og får veldig begrenset med spilletid.
Wilson har skuffet veldig - med tanke på hva han kostet; cash pluss to verdifulle spillere! TP må ha enorm tro på denne spilleren, håper han viser bedre takter når han får PL tempo i kroppen.
Walters litt under middels. Et par gode kamper på kanten, men blir for enkel og treg som hengende spiss. Stor arbeidsmoral, men holder dessverre ikke PL nivå - ennå! Utrolig at han holder spillere som Fuller og Tuncay på benken! Kan jo bli en nyttig spiller når han får tilpasset seg PL men vi har ikke råd til å gi han matchtrening fremfor de nevnte herrer.
Pennant åpnet dårlig men har jo hatt en fin utvikling og det oser litt klasse av han. Vil bidra med målgivne og scoringer og løfter vårt offensive spill. Et godt lån, men han har vi vel foreløpig kun lånt ut året?
Gudjohnsen har vært en stor skuffelse, virker veldig utrent! Men, vi vet jo alle hva han står for og med skikkelig trening vil vi forhåpentligvis få stor nytte av han når sesongen drar seg til etter nyttår. Forøvrig utrolig at en så god og profilert spiller kan bli så utrent...........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: De nye gutta

Innlegg Baretor » 30 Okt 2010, 14:01

Stort sett enig med gjennomgangsmelodien over her. Vil legge til at vårt angrep har fått ekstra sting i år. Det virker som spillerne står bedre til hverandre og hvem som gjør hvem god er litt vanskelig å si mange ganger. Etherington har også fått et løft med den nye rekka og jeg merker mer og mer at vi fremstår solid, og som en reell trussel mot våre motstandere. Ryktet som et lag med 9 mann i forsvar som håpet på innkast på høyde med motstanderens 16 meter er i ferd med å svinne hen. Når denne gjengen får spilt seg mer inn kan dette bli vakkert. Gudjohnson trenger mer tid, men jeg tror han kan bli en god kandidat til å komme innpå siste 10 med litt uventet spillestil.
Baretor
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 639
Registrert: 22 Aug 2010, 22:03
Bosted: Ålgård

Re: De nye gutta

Innlegg O2Stokie » 30 Okt 2010, 15:31

Synes Jones, Walters og Pennant har hevet laget betraktelig, godt fornøyd med de tre, spesiellt Jones. Wilson har vi fått sett for lite til, er nok en mann for framtiden. Gujohnsen er en flopp, rett og slett.
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: De nye gutta

Innlegg -Tottal- » 30 Nov 2010, 06:32

Gudjonsen blir nok nødt til å trene av seg en skinkerull eller to, får å ha håp om å få en plass på A-laget. Håper han en dag kan bli en farlig sub, og kanskje tilogmed bli en joker i løpet av sesongen.
Sist endret av -Tottal- den 30 Nov 2010, 14:36, endret 1 gang
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: De nye gutta

Innlegg Torleif » 30 Nov 2010, 11:00

Er enig i det meste her. Når det gjelder Wilson, så ser jeg i diverse forum at mange er skuffet av han. Selv så mener jeg at Wilson har veldig mye av det som skal til for å bli den sentrale midtbanespilleren vi så sårt trenger. Det negative med han så langt, er at han muligens virker litt treg og at det ikke har gått helt opp for han enda at i PL skjer ting fort..Dvs han somler litt for mye. Det blir også sagt at han er litt veik, noe jeg har vansker for å forstå. Mannen er nesten 190 cm høy og virker ikke som ei pingle.
Når det er sagt, så virker det for meg som han har en pasningsfot som går utenpå alle de andre midtbanespillerne vi har. Hvis han klarer å tilpasse seg tempoet, så tror jeg fremdeles at vi har en meget god signering i Wilson. Håper han slår til, forutsetningene er ihvertfall til stede.
Torleif
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 546
Registrert: 06 Aug 2010, 18:32
Bosted: Kopervik

Re: De nye gutta

Innlegg RunarK » 30 Nov 2010, 12:36

Bra initiativ å vurdere de nye. Vi ser hva Pennant betyr, han er vår viktigste tilvekst. Fordi han klarer å holde på ball, passere motspiller med ball i beina og skape noe på egen hånd. Dermed kan han serve spissene, men nesten aller viktigst er det at vi holder i ballen og kan bevege oss fremover, ikke miste på første forsøk og løpe hjem igjen etter kontringer... Kenwyn har levert, han er en innleggsspiss, primært på hodet. Fint at han får pirket inn langs bakken også, skape straffesituasjoner osv. Mer enn godkjent! Wilson og Walters...? Hmmm: Tror Wilson har større potensial enn Walters, som er ok. Men Wilson har noen grusomme innhopp da... Kan han bli katta i sekken? Ellers må vi ikke gleme unge Begovic, som fremstår som en klassekeper allerede. Vi slår en strek over tullet hans, ungt brushode i læring. Skjønner ikke det med Eidur: Hvor utrent går det an å være, han må da vel ha fått løpt seg i form nå!!!??? Er det noe annet, holder han rett og slett ikke, siste reis? Men gjør kanskje ikke så mye så lenge Tuncay får være med? Kjøper ikke den med at Eidur "mangler fysisk fitness" lenger nå, må være noe mer vi ikke vet. Røten på trening? Men det vi trenger er sentrale midtbanespillere på neste nivå, håper på det i januar.
RunarK
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 14
Registrert: 25 Aug 2010, 06:21

Re: De nye gutta

Innlegg Alfie » 30 Nov 2010, 13:10

Husker jeg ikke feil så ble Eidur omtalt som sommerens beste kjøp i PL. Sesongen så langt viser vel at det var totalt skivebom. Det virker som han har gått på en Nordtug.
Alfie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 89
Registrert: 16 Aug 2010, 09:08

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 148 gjester

cron