Bråk

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Bråk

Innlegg bjørn123 » 22 Okt 2010, 13:01

Husker godt den første kampen jeg så Stoke live - var i Liverpool og de møtte Tranmere.
Kan vel være sånn 10 år siden. Gikk da på en pub i nærheten av stadioen som var stapp full av Stoke supportere.
Når jeg sa jeg kom fra Norge for å se Stoke ble de imponert og jeg ble både spandert pinn på og øl.
Veldig hyggelige folk - men det var en mann som jeg fikk håndhilse på som man kanskje ikke akkruart kaller hyggelig.
Fikk vite at det var et par tre klubber mannen hatet - og når han sa dette forstod jeg at han mente det i ordets rette betyding..
Det lyste nærmest satan ut av øynene på mannen.
Under kampen (som endte 1-1 tror jeg) ble det synget mange hatske kampsanger. Følte faktisk et visst ubehag og iallefall gald jeg var med og ikke imot dem.
Før dette syntes jeg , dum som jeg var , at det var kult når jeg hørte at Stoke supportere hadde rasert en pub etter en bortekamp eller verre ting.
Nå, 10 år etter, blir jeg både provosert og og tildels matt når jeg hører lignende historier.
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Bråk

Innlegg Roger » 07 Nov 2010, 03:28

bjørn123 skrev:Husker godt den første kampen jeg så Stoke live - var i Liverpool og de møtte Tranmere.
Kan vel være sånn 10 år siden. Gikk da på en pub i nærheten av stadioen som var stapp full av Stoke supportere.
Når jeg sa jeg kom fra Norge for å se Stoke ble de imponert og jeg ble både spandert pinn på og øl.
Veldig hyggelige folk - men det var en mann som jeg fikk håndhilse på som man kanskje ikke akkruart kaller hyggelig.
Fikk vite at det var et par tre klubber mannen hatet - og når han sa dette forstod jeg at han mente det i ordets rette betyding..
Det lyste nærmest satan ut av øynene på mannen.
Under kampen (som endte 1-1 tror jeg) ble det synget mange hatske kampsanger. Følte faktisk et visst ubehag og iallefall gald jeg var med og ikke imot dem.
Før dette syntes jeg , dum som jeg var , at det var kult når jeg hørte at Stoke supportere hadde rasert en pub etter en bortekamp eller verre ting.
Nå, 10 år etter, blir jeg både provosert og og tildels matt når jeg hører lignende historier.


Ja jeg også blir provosert og ja jeg har opplevd noe lignende.
Jeg og Morty var over i S-o-T og der møtte vi en kar. Vi ble godt kjent og møtte familien hans. Neste tur fikk vi til og med låne huset til broren og alt virket greit helt til jeg så på en BBC dokumentar hvor enkelte Stoke Hooligans ble stengt inne på en pub i London etter en landskamp. I denne sekvensen hvor politiet stormet puben sto denne idioten og prøvde og tenne på puben. Han satte lighteren til tapeten og tente på mens han skreik "lets burn the f.. pub, lets burn the fu.. pub"
Har verken sett eller oppsøkt fyren etter det.
Come on STOKE!!!
Brukerens avatar
Roger
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 34
Registrert: 04 Aug 2010, 23:44
Bosted: Drammen

Re: Bråk

Innlegg Morten T. » 21 Nov 2010, 22:09

Skal visstnok ha vært litt bråk igjen i går før WBA-kampen. Denne gangen var det en pub som blei herpa av ca. 50 tilreisende "Stoke-fans"... :evil:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bråk

Innlegg Richard Prestegård » 22 Nov 2010, 14:24

Morten T. skrev:Skal visstnok ha vært litt bråk igjen i går før WBA-kampen. Denne gangen var det en pub som blei herpa av ca. 50 tilreisende "Stoke-fans"... :evil:


Her er jeg dessverre ikke overrasket. Oppgjørene mellom WBA og Stoke har tidligere blitt sett på som blant de verste i England. Det har blitt bedre med årene, men det er selvfølgelig alltid noen hjernedøde idioter som skal ødelegge for resten...
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Bråk

Innlegg Morten T. » 06 Mar 2011, 16:32

Som om Stoke ikke har nok problemer om dagen!
Såkalte "fans" var på ferde utafor Upton Park i går. :( :
http://www.kumb.com/story.php?id=125212
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bråk

Innlegg Richard Prestegård » 06 Mar 2011, 19:15

Her har politiet stoppet "fansen" som var med å lage bråk...

http://www.youtube.com/watch?v=XtF1DZx2 ... r_embedded
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Bråk

Innlegg TrondG » 07 Mar 2011, 01:33

Det der er faen meg smålig.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Bråk

Innlegg Morten T. » 07 Mar 2011, 22:02

Richard Prestegård skrev:Her har politiet stoppet "fansen" som var med å lage bråk...

http://www.youtube.com/watch?v=XtF1DZx2 ... r_embedded

Bra gjort av politiet, men de fikk visst slått fra seg bra mye før de ble tatt. De gikk visstnok løs på helt vanlige supportere( "scarfers" ) og det er meningsløst. Kan ikke disse primatene heller lemleste hverandre istedenfor?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester