TP vs. Drillo - Norge vs. Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

TP vs. Drillo - Norge vs. Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 11 Okt 2010, 22:12

Etter å ha sett Norges kamp mot Kypros på fredag har jeg blitt enda mer overbevist om at Drillo og TP i grunnen er ganske like - fotballtaktisk!
Solid forsvar, dype sentrale, ganske defensive mb spillere, kantspillere med defensive oppgaver, en spydspiss samt en hengende spiss. Veldig 4-4-1-1 system. Alltid 1 god omgang og 1 dårlig. Tar man ledelsen så er det alle mann i forsvar, og ligger man under gjør man noen gode offensive grep...og vips så er det kamp igjen. Begge kamuflerer litt dårligere spillermateriell med taktisk klokskap, mange er uenig med laguttaket - men de viser vel stadig vekk at de vet best!

Flere som ser likhetstrekkene - eller ikke?
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: TP vs. Drillo - Norge vs. Stoke

Innlegg Morten T. » 11 Okt 2010, 23:25

Ser definitivt likhetene og det kunne ha vært artig å få greie på om disse to faktisk kjenner til hverandre.

Jeg synes Norge er bedre offensivt( taktisk ), men Stoke er litt bedre defensivt. Stoke ligger også dypere defensivt og når de først får sjansen til brudd så kommer det sjelden gode løp fra midten. Det mener jeg skyldes at Stoke spiller med to spisser og to klassiske vinger og ingen såkalte indreløpere og muligens instruksjoner fra Pulis.
Totalt sett synes jeg Norge er dristigere, men mot Kypros kopierte Norge Stoke og feiga ut i 2. omgang. Det holdt på å gå galt og ville kanskje vært fortjent også?

Jeg mener også at Pulis og Olsen er gode til å kamuflere manglende kvalitet på enkeltspillere med en god taktikk( mange svake nasjoner og lag har begynt å gjøre det samme ). Jeg tror neppe Sidibe, Cresswell, Høgli og Hauger ender opp i fotballens "Hall of Fame", for å si det sånn.

En annen faktor, som jeg synes er interessant, er: Flaks!
Begge to legger opp til systemer( bevisst eller ubevisst ) som gjør at lagene er veldig avhengig av Fru Fortuna for å meisle ut resultat, hvis ikke teorien til Olsen/Pulis følges til punkt og prikke. Jeg mener trenere i størst mulig grad bør etterstrebe å legge opp til taktikk hvor faktoren "flaks" minimeres maksimalt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: TP vs. Drillo - Norge vs. Stoke

Innlegg -Tottal- » 12 Okt 2010, 16:55

Flaks vs Uflaks....umulig stole på Fortuna i lengden.

Var det ikke EM kvallik 1995, Holland - Norge 0-0...skudd i stolpe statistikken var rundt 11-0 til Nederland, men Norge fikk med et nødskrik ett poeng fra denne kampen.
Deretter slapp vi inn ett mål mot hjemme mot Tjekka, som var begynnelsen på en Utur som ikke fikk Norge med i dette mesterskap.

Syntes Norge har hatt griseflask som har fått tre seire på rad i denne kvaliken, men må jo gi Cred til Egil Olsen for at skaper vinnerkultur, glød og det lille ekstra som kan avgjøre en match.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: TP vs. Drillo - Norge vs. Stoke

Innlegg Morten T. » 13 Okt 2010, 20:28

Mot Kroatia ble i hvertfall Norge kjørt. Kroatia har nok et av verdens ti beste landslag og de brukte den resepten som avslører best svakhetene til lag som Norge og Stoke: Trilling av ball langs bakken i høyt tempo og gode individuelle prestasjoner. I tillegg matcha de dødball-styrken til Norge. Møter Norge og Stoke slike lag så får de ofte trøbbel. Derfor bør neste trekk, både for Norge og Stoke, være å avle fram spillere med bedre individuelle ferdigheter som også kan jobbe hardt( det er ingen motsetning ).
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 152 gjester