Hvem så Stoke City først i Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg potterhead » 03 Okt 2010, 00:56

Hvem var den første nordmann som så Stoke "live" i Stoke,det er kanskje vanskelig å finne ut.
Men av oss som er her inne en gang iblant,når var din første gang?
For min egen del,måtte jeg vente mange år,fra jeg ble en Potterhead tidlig på 70 tallet,til jeg endelig kom
"hjem" første gang i mars 2002,men da ble jeg "frelst" og har dratt over hvert år siden.
Var veldig heldig å fikk drikke noen Pint,s med John Mahoney på North Stafford Hotel,etter kampen,
som var mot Brighton og endte med 3-1 seier i gml. 3.div.
En Megastart på mine Stoketurer vil jeg si,men jeg misunner virkelig dere som fikk sett gutta på
fantastiske Victoria Ground.

Mvh.Potterhead
potterhead
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 333
Registrert: 09 Aug 2010, 23:51

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Morten T. » 03 Okt 2010, 01:25

Jeg er garantert ikke den første nordmannen, men var vel over i....påska 1992( eller var det -93?) første gang. Da lå vi på tredje nivå og jeg så Stoke slå Preston stående bak bølgebryterne på Boothen End sammen med en fin bunch med reale gærninger på Victoria Ground. Møte med Lou Macari og etterhvert Mark Stein( Legend! ) ble det jo også.

Ståpels er vel ordet som er dekkende i dette tilfellet.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Torleif » 03 Okt 2010, 09:21

Jeg var første gang over i 90 (eller 91). Det var en helt fantastisk opplevelse. Tok oppstilling på Boothen End 2 timer før kampstart. Joe Jordan var manager og vi banket Portsmouth 2-0. Det som var litt skremmende, var at jeg ble like fanatisk og galen som den hardeste kjernen på tribunen :D
Torleif
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 546
Registrert: 06 Aug 2010, 18:32
Bosted: Kopervik

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg gunny » 03 Okt 2010, 09:54

Torleif skrev:Jeg var første gang over i 90 (eller 91). Det var en helt fantastisk opplevelse. Tok oppstilling på Boothen End 2 timer før kampstart. Joe Jordan var manager og vi banket Portsmouth 2-0. Det som var litt skremmende, var at jeg ble like fanatisk og galen som den hardeste kjernen på tribunen :D


Joe Jordan var manager i Stoke i 1993-94 tror jeg.
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg gunny » 03 Okt 2010, 09:56

Så Stoke på Victoria Ground første gang i 1996 (felles supportertur fra Norge og STOOOOR stemning, en av mine aller beste minner)

Så Stoke aller første gang på Wembley i 1992 i Autoglass Trophy finalen.
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Knut Ole » 03 Okt 2010, 10:18

Første tur til Stoke var i påsken 1977 (utgangspunkt familetur i London med mor & far). Gikk glipp av hjemmekampen så det ble visitt i supporter butikken på Victoria Ground før lokaltog til Derby og match på Baseball ground hvor vi tapte i en grå forestilling av Stoke. Uansett FRELST! :D
Neste etappe endte med avlyst kamp pga snøvær i mars 1987 (hjemme mot Ipswich). Agrhhhhhhh :evil:
Third time lucky: endelig hjemme på Victoria Ground april 1989 mot Barnsley. 1-1 ettter en stilsikker straffe av George Berry :-)
På tribunen med kone + 8 mnd. gammel datter som fikk inn stemning med morsmelken (bokstavelig talt). :mrgreen:
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Oddvin » 03 Okt 2010, 10:44

Første gang var siste kamp på Victoria Ground , felles tur og klart ønske om at dette skulle eg være med på fleire gonger. Har bare blitt 4 turer til Stoke tilsammen, 3 seiere og ein uavgjort, men det blir fleire.
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Torleif » 03 Okt 2010, 11:05

gunny skrev:
Torleif skrev:Jeg var første gang over i 90 (eller 91). Det var en helt fantastisk opplevelse. Tok oppstilling på Boothen End 2 timer før kampstart. Joe Jordan var manager og vi banket Portsmouth 2-0. Det som var litt skremmende, var at jeg ble like fanatisk og galen som den hardeste kjernen på tribunen :D


Joe Jordan var manager i Stoke i 1993-94 tror jeg.



Ja du har helt rett, jeg var litt for kjapp i avtrekkeren her.
Men så er det jo en søndag morgen til min unnskyldning :D ! Det var nok Lou Macari som var manager når jeg så Stoke første gang. Men andre gang jeg var over var det Joe jordan som var manager.
Torleif
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 546
Registrert: 06 Aug 2010, 18:32
Bosted: Kopervik

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg JonC » 03 Okt 2010, 12:00

Torleif skrev:
gunny skrev:
Torleif skrev:Jeg var første gang over i 90 (eller 91). Det var en helt fantastisk opplevelse. Tok oppstilling på Boothen End 2 timer før kampstart. Joe Jordan var manager og vi banket Portsmouth 2-0. Det som var litt skremmende, var at jeg ble like fanatisk og galen som den hardeste kjernen på tribunen :D


Joe Jordan var manager i Stoke i 1993-94 tror jeg.



Ja du har helt rett, jeg var litt for kjapp i avtrekkeren her.
Men så er det jo en søndag morgen til min unnskyldning :D ! Det var nok Lou Macari som var manager når jeg så Stoke første gang. Men andre gang jeg var over var det Joe jordan som var manager.

Eneste gang Stoke slo Portsmouth 2-0 på 90-tallet var 26.feb 1994. Da var Jordan manager. (iflg mine stats). Kanskje du blander 1. kamp med denne?
Sist endret av JonC den 03 Okt 2010, 12:07, endret 1 gang
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg JonC » 03 Okt 2010, 12:07

Siden spørsmålet mangler "i kamp", velger jeg å svare i juli 1977. Da traff jeg Garth Crooks og resten av (junior ?) laget i garderoben på Victoria Ground.
Neida, jeg kommer nok langt ned på listen, da jeg så Stoke første gang høsten 2008 mot Tottenham. Har bare sett de 2 ganger og begge ganger har Delap scoret.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 171 gjester

cron