Hvem så Stoke City først i Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Torleif » 03 Okt 2010, 13:22

Joe Jordan var manager i Stoke i 1993-94 tror jeg.[/quote]


Ja du har helt rett, jeg var litt for kjapp i avtrekkeren her.
Men så er det jo en søndag morgen til min unnskyldning :D ! Det var nok Lou Macari som var manager når jeg så Stoke første gang. Men andre gang jeg var over var det Joe jordan som var manager.[/quote]
Eneste gang Stoke slo Portsmouth 2-0 på 90-tallet var 26.feb 1994. Da var Jordan manager. (iflg mine stats). Kanskje du blander 1. kamp med denne?[/quote]

Det stemmer nok det også, kampen mot Portsmouth så en jeg i anledning min 30 års dag, som forøvrig var dagen før. Men jeg må korrigere meg nok en gang. For første gang jeg så Stoke, var på Stavanger Stadion da de spilte mot Norge, nå tør jeg ikke å si årstall, men det var på sytti tallet. Vet ikke om det er rett eller galt, siden jeg er en norsk nordmann fra Norge men jeg heiet på Stoke!!!!
Torleif
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 546
Registrert: 06 Aug 2010, 18:32
Bosted: Kopervik

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg JonC » 03 Okt 2010, 13:49

For første gang jeg så Stoke, var på Stavanger Stadion da de spilte mot Norge, nå tør jeg ikke å si årstall, men det var på sytti tallet. Vet ikke om det er rett eller galt, siden jeg er en norsk nordmann fra Norge men jeg heiet på Stoke!!!!

Artig du nevner den kampen. Mener å "huske" at Stoke vant (2-0, eller 2-1). Kanskje noen andre kan bekrefte? Landslaget til Norge var vel den gang full av Viking-spillere. Kvia ++. Tipper det var i 74 eller 75, da vi var 'på topp' :)
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Knut Ole » 03 Okt 2010, 13:58

JonC skrev:
For første gang jeg så Stoke, var på Stavanger Stadion da de spilte mot Norge, nå tør jeg ikke å si årstall, men det var på sytti tallet. Vet ikke om det er rett eller galt, siden jeg er en norsk nordmann fra Norge men jeg heiet på Stoke!!!!

Artig du nevner den kampen. Mener å "huske" at Stoke vant (2-0, eller 2-1). Kanskje noen andre kan bekrefte? Landslaget til Norge var vel den gang full av Viking-spillere. Kvia ++. Tipper det var i 74 eller 75, da vi var 'på topp' :)

Nå har jeg bladd til bake i minne-arkivet. Stoke spilte på Stavanger stadion i 1982, men det var mot Viking (ikke Norge). Jeg var der og opplevde 1-2 tap.
Noen andre som var på stadion og husker mer. Målskårer?
Sist endret av Knut Ole den 04 Okt 2010, 09:13, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Torleif » 03 Okt 2010, 14:30

Den kampen jeg så var på syttitallet. Jeg mener også at Gordon Banks stod i mål, selv om han hadde lagt opp da. Og stoke vant enten 2-0 eller 2-1.
Torleif
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 546
Registrert: 06 Aug 2010, 18:32
Bosted: Kopervik

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg -Tottal- » 03 Okt 2010, 18:12

Norge - Stoke 0-2

Det var stillingskrig i kampen, men Stoke (som var et delvis B-lag som tok turen til Stavanger) var effektive og vant egentlig ganske enkelt. Tom Lund var på Norges lag, og ikke minst Gordon Banks for Stoke.

Synd at spillere som Greenhoff, Hudson og Conroy valgte i bli hjemme.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 03 Okt 2010, 22:20

26.12.78; Stoke-Charlton 2-2. Hjemmescoringer av Big Bren O'Callaghan og McGoarty. Neste kamp først i 95, men deretter relativt ivrig ;) . Totalt har jeg foreløpig 27 hjemmekamper, 5 av de på Victoria Ground. Og statsen er faktisk veldig bra; 27 13-12-2 46-21. Håper å se scoring nr. 50 senere i høst. Man blir ikke bedre med åra.......større og større fotballidiot 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Kjell Ola » 04 Okt 2010, 15:10

Eg var i alle fall ikkje fyrst, september 2009 for min del. Det var fyrste gongen, men blir heilt sikkert ikkje den siste. Og statistikken er dårleg så langt, tap 0-2 mot ManU.
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg mfkpotter » 04 Okt 2010, 21:27

17 august 1985 Stoke - Sheffield United 1-3, Philip Heath scoret for et Stoke lag i første serierunde etter nedrykket fra topp divisjonen. Jeg var der også 18 februar 1986 i samme sesong og så Devine heade inn 1-0 og seiersmålet mot Fulham.
Den siste kampen kampen var veldig stas, da jeg var i Stoke en hel uke og trente med laget. Manger Mick Mills trodde sikkert jeg var et supertalent fra Norge som skrev et brev og maste meg til et trenings opphold. Jeg scoret et fantom mål på trening, men både Sammy Chung og Mick Mills skjønte at en 4. div spiller fra Norge ikke var god nok. :lol:

Det mest morsomme med dette oppholdet var at en 18 årig ihuga Stoke Fan som bare hadde sett sine helter i bladet Shoot, plutselig skiftet sammen med spillere som Chamberlain, Bould, Bertchin og gjengen.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Morten T. » 04 Okt 2010, 21:53

mfkpotter skrev:17 august 1985 Stoke - Sheffield United 1-3, Philip Heath scoret for et Stoke lag i første serierunde etter nedrykket fra topp divisjonen. Jeg var der også 18 februar 1986 i samme sesong og så Devine heade inn 1-0 og seiersmålet mot Fulham.
Den siste kampen kampen var veldig stas, da jeg var i Stoke en hel uke og trente med laget. Manger Mick Mills trodde sikkert jeg var et supertalent fra Norge som skrev et brev og maste meg til et trenings opphold. Jeg scoret et fantom mål på trening, men både Sammy Chung og Mick Mills skjønte at en 4. div spiller fra Norge ikke var god nok. :lol:

Det mest morsomme med dette oppholdet var at en 18 årig ihuga Stoke Fan som bare hadde sett sine helter i bladet Shoot, plutselig skiftet sammen med spillere som Chamberlain, Bould, Bertchin og gjengen.

Faen mann, det der var litt av en historie! :D Har du lyst å knote ned noen ord om det oppholdet, så send meg gjerne noen linjer som vi kan bruke i PN.
Jeg jobber sammen med en kar som var på prøvespill i Stoke på 80-tallet, men han spilte på Lillestrøm på øverste nivå så jeg tror han ble invitert over...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg mfkpotter » 06 Okt 2010, 22:07

Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:17 august 1985 Stoke - Sheffield United 1-3, Philip Heath scoret for et Stoke lag i første serierunde etter nedrykket fra topp divisjonen. Jeg var der også 18 februar 1986 i samme sesong og så Devine heade inn 1-0 og seiersmålet mot Fulham.
Den siste kampen kampen var veldig stas, da jeg var i Stoke en hel uke og trente med laget. Manger Mick Mills trodde sikkert jeg var et supertalent fra Norge som skrev et brev og maste meg til et trenings opphold. Jeg scoret et fantom mål på trening, men både Sammy Chung og Mick Mills skjønte at en 4. div spiller fra Norge ikke var god nok. :lol:

Det mest morsomme med dette oppholdet var at en 18 årig ihuga Stoke Fan som bare hadde sett sine helter i bladet Shoot, plutselig skiftet sammen med spillere som Chamberlain, Bould, Bertchin og gjengen.

Faen mann, det der var litt av en historie! :D Har du lyst å knote ned noen ord om det oppholdet, så send meg gjerne noen linjer som vi kan bruke i PN.
Jeg jobber sammen med en kar som var på prøvespill i Stoke på 80-tallet, men han spilte på Lillestrøm på øverste nivå så jeg tror han ble invitert over...


Den er grei Morten, kan sende deg en liten historie om denne turen...
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 167 gjester

cron