Hvem så Stoke City først i Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Roger » 06 Okt 2010, 22:35

Første gang jeg var over var 18. april 1998. vi spilte mot Norwich og vant 2-0.
Det morsomme med denne kampen var at jeg og Morty møtte mange folk før match og jeg gikk rundt og sa at jeg hadde drømt om 1 mål i hver omgang, noe som skjedde. Jeg glemmer aldri når "gamlefar" som trolig var langt over 80 år nesten tryglet om at jeg måtte komme tilbake til neste hjemmekamp for at vi skulle unngå nedrykk. Det var mange Stokies på Michelin Atletic Club som lo da. (MAC lå forøvrig rett over gaten for The Gardeners)

Jeg hadde ikke råd til å reise tilbake allerede 2 uker etter så vi rykket ned sammen med ManC som slo oss 6-2 (?)
Come on STOKE!!!
Brukerens avatar
Roger
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 34
Registrert: 04 Aug 2010, 23:44
Bosted: Drammen

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg -Tottal- » 07 Okt 2010, 10:09

Roger skrev:Første gang jeg var over var 18. april 1998. vi spilte mot Norwich og vant 2-0.
Det morsomme med denne kampen var at jeg og Morty møtte mange folk før match og jeg gikk rundt og sa at jeg hadde drømt om 1 mål i hver omgang, noe som skjedde. Jeg glemmer aldri når "gamlefar" som trolig var langt over 80 år nesten tryglet om at jeg måtte komme tilbake til neste hjemmekamp for at vi skulle unngå nedrykk. Det var mange Stokies på Michelin Atletic Club som lo da. (MAC lå forøvrig rett over gaten for The Gardeners)

Jeg hadde ikke råd til å reise tilbake allerede 2 uker etter så vi rykket ned sammen med ManC som slo oss 6-2 (?)



Kul historie, og en merkelig og laber sesong husker jeg.
Så Stoke - Port Vale på Highbury Pub på Majorstua, og den vant vi 2-1. Laget var ganske stabilt på øvre halvdel av tabellen de første fire måneder av sesongen, for deretter å rakne totalt sammen. Det begynte vel med 0-7 tapet hjemme mot Birmingham. Kampen mot ManC mener jeg ble 2-5 ?
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg potterhead » 07 Okt 2010, 18:30

Den forferdelige kampen mot Man city så jeg på Higbury pub på majorstua,det var førøvrig "stortalentet" Andy Griffin sin siste kamp før han ble solgt
til Newcastle,mener også at vi tapte 6-2
potterhead
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 333
Registrert: 09 Aug 2010, 23:51

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Oddvin » 07 Okt 2010, 19:23

potterhead skrev:Den forferdelige kampen mot Man city så jeg på Higbury pub på majorstua,det var førøvrig "stortalentet" Andy Griffin sin siste kamp før han ble solgt
til Newcastle,mener også at vi tapte 6-2

Vi tapte nok kampen 2-5, Thorne skåret begge våre mål forran 26.664 skuffede tilskuere. Denne kampen var alle skuffet, for begge lag rykket som kjent ned. Griffin var ikkje på banen i denne kampen ifølge mine kilder.
Eg fikk forørig en kamerat til å ta kampen opp på video til meg, men eg har aldri sett den.
Sist endret av Oddvin den 07 Okt 2010, 19:26, endret 1 gang
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 07 Okt 2010, 19:26

Kjell, jeg var også på Highbury pub.....og vi tapte 5-2. Begge våre mål scoret av Peter Thorne - selvfølgelig!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 07 Okt 2010, 19:27

Oj da Oddvin, du slo meg med et par minutter! 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg -Tottal- » 07 Okt 2010, 19:37

Nå måtte jeg sjekke med medlemsblad fra SCSOS 97/98 sesongen. Det ble hjemmetap med 2-5 i den aller siste kampen, som teoretisk kunne ha berget plassen for oss med seier. Peter Thorne scoret begge målene for Stoke og kom opp i 16 mål totalt. Griffin spillte forøvrig 23 ligakamper denne sesongen. Tunge tider for Stoke og supportere.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg -Tottal- » 07 Okt 2010, 19:40

..........og der var allerede noen som hadde svart..........vel, vel.
Et interessant nerde øyeblikk var det uannsett, med å lete litt i gamle medlemsblader. ;)
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg kjartan » 07 Okt 2010, 20:31

Første gang jeg så Stoke var i treningskamp mot Strømstad i Strømstad. Kjørte helt fra Bergen kun for å se denne kampen. Det ble tap, men jeg fikk tatt mange bilder av meg sammen med Stokespillere :D

Ellers har jeg en gang til kjørt langt for å være nær Stokespillere. Hadde med meg fruen på bilferie i Danmark og Tyskland. Hun lurte litt når jeg "plutselig" ville til Østerrike. Vi kjørte og kjørte, langt bort fra folk. Fant et hotell, og vi sjekket inn. Hun lurte nå enda mer på hvorfor jeg var så bestemt på å være her... Men så viste det seg at Stokelaget "tilfeldigvis" en time senere sjekket inn på nabohotellet et par hundre meter fra oss..! Dette var første gang Stoke var på treningsleir der. For å gjøre en lang historie kort; Vi ble der i en uke. Været var nydelig, og fruen hadde faktisk ikke noe i mot at vi fulgte alle treninger og treningskamper hele uken. Godt gift med andre ord :-) Fikk snakket mye med spillere og støtteapparat (Thordarsson, Rudge). Et minne for livet!
kjartan
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 344
Registrert: 08 Aug 2010, 22:00

Re: Hvem så Stoke City først i Stoke

Innlegg potterhead » 08 Okt 2010, 00:03

Ser ut som mine små grå er i ferd med og bli svarte,Oddvin og Svein dere har rett,resultatet ble 2-5,og Andy Griffin ble solgt til
Newcastle i januar,så det kan ha vært etter en enda mer deprimerende match, Griffin ble solgt, nemlig det fornedrende tapet
mot Birmingham 0-7,som jeg tror vi også så på Highbury,Svein?

Når vi rykka ned det året,ble både Port Fail og Crewe igjen i 1 div :twisted:

Men idag er vi atter kongene av Staffordshire :D
potterhead
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 333
Registrert: 09 Aug 2010, 23:51

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 130 gjester

cron