Før Stoke-Blackburn

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Før Stoke-Blackburn

Innlegg Morten T. » 01 Okt 2010, 19:03

...og Pulis skryter litt av Big Sam også:
http://www.clicklancashire.com/sport/bl ... rdyce.html

Alt er bare fryd og gammen før morgendagens knokkelkamp. :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Stoke-Blackburn

Innlegg JonC » 01 Okt 2010, 19:32

Og Pulis innrømmer at GUDjohnsen IKKE er shipshape ennå. Det betyr vel minst at Tuncay har en plass på benken i morgen. Helst ser jeg tyrkeren fra start. Han er bedre fra start enn det Fuller er til vanlig. Fuller er vel klar etter "oktober-pausen", men jeg er faktisk enig med Pulis at jamaicaneren er bedre fra 60 min. og inn.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Før Stoke-Blackburn

Innlegg O2Stokie » 02 Okt 2010, 12:04

Da var det kampdag! Alene hjemme med 4 småjenter, fullt kjør her, og stedattera mi prøver stolt å forklare de andre tre hva slags drakt det er stepappa har på seg :) Håper vi ikke starter for defensivt i dag, GOOOAAAAARN STOKE!!!!
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Før Stoke-Blackburn

Innlegg -Tottal- » 02 Okt 2010, 12:50

Gudjohnsen er en skam for Stoke foreløpig. Feit, lat og oppskrytt.
Å ikke engang ha Tuncay på benk, har jeg egentlig ikke ord for. Når jeg så lagoppstilling mot Ncastle, fikk jeg nesten fysisk vondt. Pulis er flink, men steike så sta det er mulig å være. Trur heller ikke hans politikk med å fryse ut spillere han ikke liker/eller har kommet i konflikt med, hjelper klubben. Og selvfølgelig gjør det ikke det. Fanden, vi har jo ressurser! Spillere som KAN spille ball. Når Diao er på startellever i sep 2010, da begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer i hodet under capsen til Pulis.

Det samme hodet har også handlet inn bl.a. Etherington og Jones, så mannen KAN jo hvis han vil.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Før Stoke-Blackburn

Innlegg Torleif » 02 Okt 2010, 13:51

-Tottal- skrev:Gudjohnsen er en skam for Stoke foreløpig. Feit, lat og oppskrytt.
Å ikke engang ha Tuncay på benk, har jeg egentlig ikke ord for. Når jeg så lagoppstilling mot Ncastle, fikk jeg nesten fysisk vondt. Pulis er flink, men steike så sta det er mulig å være. Trur heller ikke hans politikk med å fryse ut spillere han ikke liker/eller har kommet i konflikt med, hjelper klubben. Og selvfølgelig gjør det ikke det. Fanden, vi har jo ressurser! Spillere som KAN spille ball. Når Diao er på startellever i sep 2010, da begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer i hodet under capsen til Pulis.

Det samme hodet har også handlet inn bl.a. Etherington og Jones, så mannen KAN jo hvis han vil.

Jeg må si meg enig i alt du har skrevet her. Er spent på lagoppstillingen i dag.
Torleif
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 546
Registrert: 06 Aug 2010, 18:32
Bosted: Kopervik

Re: Før Stoke-Blackburn

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2010, 14:15

-Tottal- skrev:,da begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer i hodet under capsen til Pulis.

Jeg synes Pulis er en helt annen fyr uten den capsen. Med caps så virker han sammenbitt, utrivelig og en smule gal. Uten caps så virker han som en fin fyr "living next door" som liker å stelle i stand bursdagsfest for barnebarna og sitte i lenestolen å lese avis og røyke pipe.
Jeg skjønner behovet for caps når hyssingen begynner å bli tynn, men i Pulis sitt tilfelle så funker det ikke. Hadde vært bedre med en tradisjonell engelsk sixpence. ;)

Da stikker jeg ned på Tordenskiold.
God match, folkens! :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Stoke-Blackburn

Innlegg Knut Ole » 02 Okt 2010, 15:14

Morten T. skrev:
-Tottal- skrev:,da begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer i hodet under capsen til Pulis.

Jeg synes Pulis er en helt annen fyr uten den capsen. Med caps så virker han sammenbitt, utrivelig og en smule gal. Uten caps så virker han som en fin fyr "living next door" som liker å stelle i stand bursdagsfest for barnebarna og sitte i lenestolen å lese avis og røyke pipe.
Jeg skjønner behovet for caps når hyssingen begynner å bli tynn, men i Pulis sitt tilfelle så funker det ikke. Hadde vært bedre med en tradisjonell engelsk sixpence. ;)

Da stikker jeg ned på Tordenskiold.
God match, folkens! :D

Tre seiere og en uavgjort på de fire siste matchene mot PL lag. Alikevel sables Pulis ned. Det er selvsagt bra og riktig å diskutere på et diskusjonsforum (ligger i sakens natur).... og frese ut frustrasjon. Det er flott med engasjement og meningers mot. Eneste ....det er mye enveiskjøring i perioder - uavhengig om det er oppnådd resultater eller ikke. Opplever at nær sagt ingen her inne "går på lystgass" som Morten ynder å si. Tvert i mot; den gassen må vel heller ha en ganske annen valør. Stiller du deg av og til positiv (evt. er spørrende noe av kritikken) da er det DU som er i mindrertall. Muligens få som gidder å ta det ståstedet på etter hvert? Problemet for forumet er kanskje heller at en på sikt IKKE får hele spekteret av meninger. I så fall kjipt.

Mitt store dilemma før dagens match er ikke om Tuncay midlertidig blir tatt inn i varmen og får en plass på benken. Veldig hyggelig om han spiller og lykkes. En spennende spiller! Men kanskje ikke en notorisk matchvinner? Jeg er mye mer opptatt om Pennant er klar og forsterker kanten vår, om Wilson får en trygghet i spillet sitt som gjør han klar til oppgaven som midtbaneanker. Mitt ønske for høsten er backer som tør bevege seg høyere opp på flankene i større grad enn de har for vane, og dermed variere angrepsspillet. Jeg veit ikke om det siste er bindinger fra Pulis (at backene ikke gjør det...) for når han benytter Wilko så er det bevegelse framover uten at jeg har forstått at han gjør det på tross av TP filosofi.
God match! Med eller uten caps ;)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Før Stoke-Blackburn

Innlegg Oddvin » 02 Okt 2010, 16:01

Har skrevet det før, og kan gjenta: Det er et paradoks at TP tar ut laget mot mange av oss supporteres ønsker, men han har fått resultater.
Det er ingen garanti for at det hadde gått bedre med våre ønsker. Vi må nok innse at TP har bedre oversikt på spillerenes form og psyke.
At han gjør mange totalt uforsåelige valg, feks. Sidibe, skal ikkje ta fra han suksessen vi har hatt de siste årene. Det kan hende han vil bygge opp laget stein på stein, få laget tryggt plassert i PL systemet før han vil våge mer. Kanskje får vi etterhvert se et Stoke lag som tør å føre kampene.
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: Før Stoke-Blackburn

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2010, 19:43

Knut Ole skrev:
Morten T. skrev:
-Tottal- skrev:,da begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer i hodet under capsen til Pulis.

Jeg synes Pulis er en helt annen fyr uten den capsen. Med caps så virker han sammenbitt, utrivelig og en smule gal. Uten caps så virker han som en fin fyr "living next door" som liker å stelle i stand bursdagsfest for barnebarna og sitte i lenestolen å lese avis og røyke pipe.
Jeg skjønner behovet for caps når hyssingen begynner å bli tynn, men i Pulis sitt tilfelle så funker det ikke. Hadde vært bedre med en tradisjonell engelsk sixpence. ;)

Da stikker jeg ned på Tordenskiold.
God match, folkens! :D

Tre seiere og en uavgjort på de fire siste matchene mot PL lag. Alikevel sables Pulis ned. Det er selvsagt bra og riktig å diskutere på et diskusjonsforum (ligger i sakens natur).... og frese ut frustrasjon. Det er flott med engasjement og meningers mot. Eneste ....det er mye enveiskjøring i perioder - uavhengig om det er oppnådd resultater eller ikke. Opplever at nær sagt ingen her inne "går på lystgass" som Morten ynder å si. Tvert i mot; den gassen må vel heller ha en ganske annen valør. Stiller du deg av og til positiv (evt. er spørrende noe av kritikken) da er det DU som er i mindrertall. Muligens få som gidder å ta det ståstedet på etter hvert? Problemet for forumet er kanskje heller at en på sikt IKKE får hele spekteret av meninger. I så fall kjipt.

Mitt store dilemma før dagens match er ikke om Tuncay midlertidig blir tatt inn i varmen og får en plass på benken. Veldig hyggelig om han spiller og lykkes. En spennende spiller! Men kanskje ikke en notorisk matchvinner? Jeg er mye mer opptatt om Pennant er klar og forsterker kanten vår, om Wilson får en trygghet i spillet sitt som gjør han klar til oppgaven som midtbaneanker. Mitt ønske for høsten er backer som tør bevege seg høyere opp på flankene i større grad enn de har for vane, og dermed variere angrepsspillet. Jeg veit ikke om det siste er bindinger fra Pulis (at backene ikke gjør det...) for når han benytter Wilko så er det bevegelse framover uten at jeg har forstått at han gjør det på tross av TP filosofi.
God match! Med eller uten caps ;)

Jeg sabler han ned pga. valg av hodeplagg, ikke pga. av mannens treneregenskaper. Det er ingenting å henge seg opp i.

Når det er sagt, det er en supporters glassklare rett å være kritisk. Og vi kan jo snu litt på det også: De gangene Stoke spiller slik at laget vinner så får kritikerne rett fordi laget endelig spiller slik de ønsker. De gangene laget taper så må det også være greit å påpeke feil og mangler. Jeg har ingen tro på å være ensidig negativ eller positiv. Jeg har mer tro på å være ærlig.
I Norge er det litt annet debattklima( på godt og vondt ) enn f.eks. i England hvor kraftgloser og "straightforward"-kommunikasjon brukes mer. I Norge skal vi gjerne vise like mye følelser som en gjennomsnittlig revisor som sitter bøyd over regnskapsbøkene. Det skal være avmålt og klinisk. Jeg har null problemer med å akseptere flere forskjellige måter å ytre seg på, men foretrekker nok "the english way" i denne sammenhengen...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Stoke-Blackburn

Innlegg Knut Ole » 02 Okt 2010, 20:48

He he - skjønte jo det at caps'en ikke hadde noe med fotball-kompetanse til Pulis å gjøre. Hadde vært kulere å se han i six-pence, Jo'a! ;)

Og det er som du sier det fint at vi ikke sitter her som gjennomsnittlige revisorer og vurderer om vi skal formulere nå eller nu - eller henvende oss i dus eller dis form...... At alle som opplever behov for å kjøre på med tøff kritikk eller på den annen side skryt evt. forståelse for beslutninger/laguttak som ikke til enhver tid tilsvarer top-of-the pops lista opplever at det er greit å uttrykke det her på forumet. En del innlegg har skutt fra hofta mot Pulis, mye pga Tuncay. Og det kan man tydeligvis fortsette med siden Tuncay ikke kommer til benken eller i allefall ikke over krittstreken.
Status i år er et fælt tap mot Wolves og ja, et par grå 1.omganger. Ellers stort sett akseptabelt (tenker da at spurs-kampen fikk et feil resultat). Laget virket trygt i dag, og da det i perioder i 2.omg falt dypt på egen banehalvdel ble vi orientert av engelske kommentatorer om at Pulis hauset spillerene om å STÅ HØYERE på banen. Min snevre mening om saken er at Pulis har gjort en fantastisk innsats for klubben de seineste årene ut fra ressurser og plattform, og at utvilkingen denne sesongen ser brukbar ut (minus er laber pre-seson og som alltid sein i avtrekkern i transfer-vinduet). Et par av de nye spillerne Pulis har skaffet virker å være realle forsterkninger spesielt mht. det offensive.
Fyr løs!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 162 gjester