Hjemme igjen fra S-o-T

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Hjemme igjen fra S-o-T

Innlegg Svein Nilsen » 15 Sep 2010, 17:48

Da er jeg hjemme i gamlelandet igjen etter en grei ;) tur til Stoke-on-Trent. Dro på kort varsel, ordnet meg et par dager fri - det samme gjorde kona og vi reiste med Norwegian på søndag med retur tirsdag kveld.
Som vanlig surt og relativt kaldt i Stoke, men bra med folk og god stemning på the Brit. Bodde denne gang på Moat House i Festival Park, møtte forøvrig Eidur i baren etter kampen........
Kan rapportere litt fra turen innom pissoaret i pausen; veldig mange bannet over bruken av Huth som høyreback. Han er en av ligaens beste midtstoppere og vi bruker han som høyreback og der er han, mildt sagt, ikke engang middels god! At vi ligger så utrolig lavt med laget (siste 25 av første omgang) på hjemmebane er heller ikke bra - Villa spilte jo på tvers på vår "25-meter" uten at vi klarte å bryte!
Men, etter at TP kom i pausen - og mottok stående applaus når han kom ut til andre omgang, skjedde det noe. Mer trykk, vi stod høyere og vi satte inn Fuller slik at vi tydeligere spilte 4-4-2. Det reddet oss, og jeg håper han tør å spille med Fuller og Jones på topp mot West Ham på lørdag. Da blir vi betydelig bedre offensivt og vi vil automatisk stå høyere på banen med laget. Da vinner vi!
Da seiersmålet kom tok det naturlig nok helt av på the Brit - antar at dere fikk det med dere også på tv-skjermen! Jeg var forøvrig så heldig at jeg også fikk oppleve vår første PL kamp på Briannia for 2 år siden. Mot Villa og seiersmål i siste sekund - hvilken ønskereprise dette var!
Av våre nye spillere er jeg ikke helt overbesvist - ennå. Jones var god, vant mange dueller og en veldig god hodespiller ser også ut til å ha bra fart. Walters var en stor skuffelse, kom aldri inn i kampen og ble liggende i et tomrom mellom en dyp midtbane og Jones på topp. Wilson overbeviste meg heller ikke. Litt for sein med ballen og lå veldig dypt. En krempasning frem til Jones var et stort høydepunkt, håper på fler! Pennant kom inn og da ble det endelig litt fart og action på en fullstendig "død" høyrekant. Jobbet også bra hjemover. Bør selvfølgelig starte fremfor Delap. Eidur varmet opp i deler av andre omgang men satte seg i boksen når Whelan kom inn og alle våre bytter var unnagjort. Faktum er at jeg følte før kampen at benken vår var bedre enn laget.......Vi har aldri hatt en tilsvarende benk. Og Tuncay havnet utenfor benken!

Gleder meg til neste tur - det blir ikke lenge til!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Hjemme igjen fra S-o-T

Innlegg TrondG » 16 Sep 2010, 14:04

Hyggelig lesning. Den Villa kampen var den første Stoke-kampen jeg så. Vi hadde nettop fått oss Canal + etter mangfoldige år uten engelsk fotball. Jeg hadde som barn en "svakhet" for Manchester United. Fikk drakten til jul av en onkel som prøvde å krøke meg tidlig da jeg var vel fem år gammel. Men den gang ei, jeg har alltid holdt Brann høyest igjennom barndommen, og selv om jeg har sett mye engelsk fotball så har jeg aldri holdt spesielt med ett lag; helt til denne kampen.

Frysningene jeg fikk da Sidibe kranglet ballen (ved en skulder/baksiden av et hode, eller noe sånn?) over linjen da det sto 2-2 på overtid, fikk meg til å følge denne fantastiske klubben! :D
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Hjemme igjen fra S-o-T

Innlegg gunny » 17 Sep 2010, 08:30

I programbladet mot Villa mandag... er det Richard, Runar og et par andre norske det er bilde av??
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Hjemme igjen fra S-o-T

Innlegg Richard Prestegård » 17 Sep 2010, 11:57

gunny skrev:I programbladet mot Villa mandag... er det Richard, Runar og et par andre norske det er bilde av??


HEY HEY!

Det stemmer. Da vi var over mot Tottenham og ble intervjuet av The Sentinel, så ble vi også intervjuet av SCFC med løfte om at vi skulle komme med i kampbladet mot Villa. Hvis du har kampbladet enda så vil jeg gjerne ha en kopi :D
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 139 gjester