Tony Pulis

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Tony Pulis

Innlegg mfkpotter » 29 Okt 2010, 09:47

Mannen er ikke god, jeg leser at både Pennant og Jones mest sannsynlig er ute mot Everton pga av influensa lignende symptoner. Pulis uttaler følgende: " Jones har slitt med sykdommen etter United kampen, han følte seg faktisk verre før West Ham kampen, men jeg overtalte han til å spille i en time". Overtalte en syk mann til å spille i en time, har du fullstendig mistet gangsynet Tony. Takket være din dumskap så kan både Jones og Pennant miste Everton kampen.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 29 Okt 2010, 11:47

mfkpotter skrev:Mannen er ikke god, jeg leser at både Pennant og Jones mest sannsynlig er ute mot Everton pga av influensa lignende symptoner. Pulis uttaler følgende: " Jones har slitt med sykdommen etter United kampen, han følte seg faktisk verre før West Ham kampen, men jeg overtalte han til å spille i en time". Overtalte en syk mann til å spille i en time, har du fullstendig mistet gangsynet Tony. Takket være din dumskap så kan både Jones og Pennant miste Everton kampen.

Mannen har sine sider, ja. Men jeg faller fortsatt ned på at det er flere plusser enn minuser.
Og i denne artikkelen synes jeg han har mange gode poenger. Her vil han utestenge "divers" i 3(!) kamper og han vil ha fokus på problemet( Fuller og Pennant kan han jo begynne med... ;) ). Han vil også stramme til offsideregelen og jeg må si jeg digger litt at han kommer med noe som nærmest er en kopi av Cloughs mest berømte one-linere helt på slutten av artikkelen :lol: :
http://www.skysports.com/story/0,19528, ... 56,00.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg -Tottal- » 29 Okt 2010, 14:17

Vel, det var jo Pennant sin dive som førte til 2-1 målet mot Aston Villa. Proffesoren med caps ble nok ikke lei seg da.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 29 Okt 2010, 16:17

-Tottal- skrev:Vel, det var jo Pennant sin dive som førte til 2-1 målet mot Aston Villa. Proffesoren med caps ble nok ikke lei seg da.

Fort gjort å glemme situasjoner som taler til fordel for eget lag, ja. ;) Både fra trenere, supportere og spillere. Eller gjerne "rettferdigjøre" det hele med fraser som: "Alle andre jukser jo, så hvorfor ikke vi?" eller "Nå har vi blitt bortdømt så mange ganger at det bare skulle mangle at vi endelig fikk en situasjon som går vår vei, også".

Men enig med Pennant-situasjonen i Aston Villa-kampen. Det var vel bare et fåtall av oss som påpekte hvor lugubert det var. De aller fleste nevnte det ikke og noen syntes sogar at det var helt okei. Det skuffer meg at mentaliteten man har hatt, og har, i f.eks. Spania, Italia og Kroatia ser ut til å sige inn hos mange som en farbar vei. En av de største grunnene til at jeg ble tiltrukket til engelsk/britisk fotball er ærligheten, no nonsense-stilen og sportsmanship. Synd at slike faktorer er på vikende front i forhold til det å skaffe seg en kjapp orgasme( eller en seier, om du vil ). Yngre folk som kanskje ikke har opplevd noe annet enn folk som vrir seg i smerte det ene øyeblikket og hopper opp som friskuser det neste, okei det kan jeg forstå, men at folk som begynner å trekke på åra og som har opplevd den ærlige fotballen synes det er greit at favorittlaget vinner med hjelp av bevisst juks, det synes jeg faktisk er ganske så deprimerende.

MEN, dette er et forslag om karantene fra Pulis, så da antar jeg at han har tatt høyde for at dette skal gjelde for hans egne spillere også?

Hva betreffer offsideregelen så var den egentlig enklere før. Var man offsideplassert så ble det( eller skulle det ha blitt ) blåst. I dag er det linjedommeren som må ta seg av biten og vurdere hvorvidt en spiller "skygger" for keeper eller ikke. Det er dommeren som blåser og tar avgjørelser, men på et såpass høyt nivå som vi snakker om her så overlater han i nesten alle tilfeller ansvaret for offside til mannen med flagg. Offside er og blir en vurderingssak inntil man starter med høyteknologi for å foreta avgjørelsene. Inntil det skjer er vi nok nødt til å leve med at det blir gjort feil både til fordel( nei, ikke bare United, Barcelona, Rosenborg og Chelsea ) og ulempe( nei, ikke bare Stoke ) for ALLE lag. Dessverre.... :(
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg mfkpotter » 30 Okt 2010, 21:18

Dgens Pulis sitat etter tapet for Everton:" We played fantastically well"..
Jeg lurer veldig på hvilken kamp han så i dag...
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Tony Pulis

Innlegg Bjarne » 31 Okt 2010, 17:47

Noen er utrolig grinete for tiden! Vi spilte en god kamp mot Everton. En svak dommeravgjørelse hindrer oss i å ta ledelsen.
Forventningene før sesongen er skrudd alt for høyt. Vi har 25 års historie som skulle tilsi at noen og en hver burde stikke fingern i jorda.
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Tony Pulis

Innlegg bejori » 31 Okt 2010, 21:21

Diego Maradona vil til Premier League, kunne det være en ide å bytte han ut med Pulis, men han blir vel for dyr. Uansett ville det blitt en voldsom blest om klubben. Nei, foreløpig tror jeg Pulis er mannen.
bejori
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 293
Registrert: 09 Aug 2010, 23:27

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 31 Okt 2010, 21:48

bejori skrev:Diego Maradona vil til Premier League, kunne det være en ide å bytte han ut med Pulis, men han blir vel for dyr. Uansett ville det blitt en voldsom blest om klubben. Nei, foreløpig tror jeg Pulis er mannen.

:lol:
Den mannen er fortsatt ikke spesielt godt likt i England etter juksinga med "Guds hånd". Han virker ikke som en spesielt bra trener heller... Nei, styr unna! :mrgreen: Her tror jeg en evt. "blest" ville blitt av den negative sorten.

Et annet aspekt: Pulis har nå bygget en tropp etter sitt eget hode over flere sesonger. Troppen er satt sammen utifra mannens syn på hvordan fotball skal spilles. Jeg er neimen ikke sikker på at en ny trener ville ha greid å få like mye ut av Whitehead, Delap, Shawcross, Wilkinson, Jones, Fuller, Whelan, Higginbotham, Collins osv. En ny trener inn ville også sannsynligvis ha betydd en ny spillestil. Spørsmålet må bli om sammensettingen av spillere i dagens tropp ville ha mestret det eller om 8-10 av dem måtte ha blitt sluppet ut med badevannet og nye måtte ha kommet inn?
En ny trener inn med nye idèer ville også måtte bety ganske store omskiftninger i troppen, eller hva?

Jeg mener heller Pulis kan forandre seg i litt større tempo. Vi har bra nok lag nå til å tørre å ta litt større sjanser offensivt. Ja, vi mangler sentrale midtbanespillere med pasningsfot, backer med offensive fibre og en notorisk målscorer, men laget skal uansett være bra nok til å få en fin og trygg plassering i PL.

Dessuten: Det er ikke ALLTID Pulis sin feil at Stoke taper. Noen ganger er det tilfeldigheter og marginer, andre ganger er det dårlige enkeltprestasjoner offensivt og defensivt som gjør at vi taper og noen ganger er rett og slett motstanderene veldig gode.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg Sven-Erik » 31 Okt 2010, 21:58

Så ikke kampen mot Everton, men leser i VG at målet ble feilaktig annulert pga et meget lite knuff. Hadde målet blitt godkjent, hadde det vært en helt annen kamp. Everton hadde måttet mer fremover og det hadde blitt mer rom til KJ og Tunc.
Tror vi ble fradømt en 3 poenger på lørdag, noe som hadde gitt TP masse kred for denne kampen.
Selv om vi til tider kan undre oss litt over TP`s disposisjoner bl.a med liten spilletid til Tunc, tror jeg at han er en av de beste vi kan ha.
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1624
Registrert: 08 Aug 2010, 12:03
Bosted: Jarlsø, Tønsberg

Re: Tony Pulis

Innlegg O2Stokie » 02 Nov 2010, 14:30

Bjarne skrev:Noen er utrolig grinete for tiden! Vi spilte en god kamp mot Everton. En svak dommeravgjørelse hindrer oss i å ta ledelsen.
Forventningene før sesongen er skrudd alt for høyt. Vi har 25 års historie som skulle tilsi at noen og en hver burde stikke fingern i jorda.

Enig Bjarne!
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester