Tony Pulis

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 15 Sep 2010, 10:30

Man kan si hva man vil om mannen, men det han gjorde på mandag var absolutt fantastisk.
Jeg må si at jeg tenker på schizofreni når det gjelder Pulis. Han viser gang på gang at han er i besittelse av gode egenskaper. Her kan nevnes veldedighet, imøtekommenhet overfor folk han treffer, kritikk av de vanvittige lønningene/overgangssummene i fotball og en kar som virker å være litt gammaldags og utafor sin tid( som mange av oss andre ;) ). På den annen side kan han virke sta som få, lite tilgivende( Kitson og Beattie ), beinhard i framtoninga osv.

Samme med det fotballmessige. Defensivt er han etter mitt syn en mester, han får mye ut av lagene han trener på tross av begrensede ressurser og han kverner ut resultater. På den annen side kan det bli stereotypt, ingen definert plan med angrepsspillet( bortsett fra dødballer ) og tap av poeng som følge av offensiv feighet...

Ikke lett å bli klok på mannen, men jeg heller mer over til pluss enn minus.

PS! Flere som synes at Pulis ser hyggeligere ut uten caps enn med? :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 15 Sep 2010, 23:02

Vil bare få benytte anledningen til å gi formann Runar K. honnør som sendte kondolanse i dag til Tony Pulis og Stoke City F.C. i anledning bortgangen til Pulis sin mor. Meget bra og vennlig gjort.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg Knut Ole » 15 Sep 2010, 23:06

Morten T. skrev:Vil bare få benytte anledningen til å gi formann Runar K. honnør som sendte kondolanse i dag til Tony Pulis og Stoke City F.C. i anledning bortgangen til Pulis sin mor. Meget bra og vennlig gjort.


En veldig vennlig + verdig gest! Flott Runar!!
(Og klubben kvitterer faktisk raskt tilbake og takker for hilsenen)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Tony Pulis

Innlegg Baretor » 16 Sep 2010, 18:30

Var en av de som var VELDIG skeptisk når han ble ansatt på nytt, men han har gjort alle mine betenkeligheter til skamme. Det er ikke tvil om at mannen er dyktig, men også krevende. Sannsynligvis nødvendig når en skal innlemme "stjerner" i et rigid system. Blir lett konflikter, og da er det manager som må sette foten ned for å beholde troverdighet i gruppen.
Offensivt sliter han, men det ser ut som vi har fått spiller typer som kler systemet bedre nå. Skal bli spennende å følge guttene fremover, og se om Pennant og Jones kan gi oss det ekstra sting vi trenger fremover, eller om det blir for forutsigbart og lett å forutsi.
Mistenker av og til at TP har vært på kurs hos Drillo, men at han reiste hjem dagen før angrepsfotball skulle diskuteres. ;)

Forøvrig fin og verdig kondolanse som ble sendt over.
Baretor
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 639
Registrert: 22 Aug 2010, 22:03
Bosted: Ålgård

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 16 Sep 2010, 22:16

Baretor skrev:Mistenker av og til at TP har vært på kurs hos Drillo, men at han reiste hjem dagen før angrepsfotball skulle diskuteres. ;)

Det du skriver der er jeg så utrolig enig i. Defensivt er både Drillo og Pulis helt fantastiske til å organisere, men offensivt er nok Drillo et hestehode eller to foran, ja. Mot etablert angrep synes jeg å se likheter, men det går for treigt, eller for feigt, med Stoke når de har sjansen på såkalte overganger. Det KAN skyldes spilletypene også, men jeg faller ned på at det er taktikk. Dessuten har Stoke bare fire på midtbanen og derav ingen indreløpere som peiser opp og ned i banen konstant. Men det er håp nå som vi har to gode vinger. Et par sentrale karer som liker ballen ville vært knall. Jeg har ikke helt mista trua på Whelan ennå og tror han kan bli bedre og bedre med åra, men det kan også gå stikk motsatt vei for iren.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg -Tottal- » 17 Sep 2010, 17:27

Det er denne sesongen Pulis må bevise om han klarer å bringe Stoke videre med spillere som har gode ferdigheter.
Vi har hatt to knokkelsesonger nå, som har funket neste over evne, men det virker som om alle - Styret i Stoke, Pulis og supportere - er klare for å ta ett steg eller to videre når det gjelder spillestil. De nye signeringer tyder at vi får mer bredde og kvaliteter på midtbane og angrep, og vi kan bli giftige fremover på et helt annet nivå enn tidligere.

Ang Whelan, så haper jeg han klarer å utvikle seg i positiv retning. Liker hans holdning og at han innemellom har hatt evnen til å snu kamper til vår fordel. Foreløpig virker det dessverre som om han er på vei ut av laget, men vi får se.....
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Tony Pulis

Innlegg torage » 17 Sep 2010, 19:15

Jeg vil nok aldri bli noen stor fan av Pulis, til det har han en en fotballfilosofi som er helt fjærn fra min egen og sannsynligvis pga denne fotballfilosofien, gjør han noen valg av spillere som blir for meg helt ubegripelige. Og jeg våger å påstå at mye av den uroen som har vært med bl.a. Fuller, Kitson, Lawrence, Bettie og Tuncay skyldes at også de føler seg forbigått ved mange laguttak, sågar i selve troppen. Og den siste som nok føler det, og med stor rett, var Tuncay som var utelatt fra hele troppen mot Villa. Og heldigvis er det ikke bare jeg som føler det meningsløse i dette;
http://www.dangerhere.com/stoke-missing ... th-tuncay/
Jeg blir vel ikke overrasket hvis det blir videre støy i spillergruppa nå som vi har fått styrket stallen og det blir hardere kamp om plassene. Det er i utgangspunktet ikke noe nytt uansett klubb, men på meg, virker det som det kommer svært synlig i klubben vår. Og jeg tror kanskje at det har noe med manglende respekt for Pullis å gjøre. Og jeg forstår egentlig det veldig godt. Hvem er det som ikke har sett at både Fuller, Tuncay og Kitson har blitt forbigått når Pulis uke etter uke valgte Sidibe. Og nå vil jeg tro mange vil blir rimelig frustrerte når Delap sannsynligvis vil danke ut Pennant, Gudjohnson, Wilson og Whelan for å nevne noen, de neste ukene framover.
Men du verden, så moro det var å slå Villa sist helg, og jeg har en meget god følelse for at det også blir seier mot West Ham, uansett hvem Pulis stiller med :)
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Tony Pulis

Innlegg -Tottal- » 17 Sep 2010, 21:07

Du har mye riktig IMO i det du sier, men fakta er at uten Pulis sin spillestil hadde vi garantert IKKE vært i PL idag. Må bare ta av meg manke, caps og eventuell fremtidig tupe for hva denne mannen har klart å skape for Stoke. Han har to ganger reddet oss fra nedrykk fra nivå II til nivå III (tror det var ni kamper på rad med 0-0, etter at Pulis tok over etter en veldig krokete sesong tidlig i 00 årene) Gjerrig spillestil ? :lol: ) Jadda.

Men nå er er det endelig på tide å ta skrittet videre. Med Pennant på høyreving og Ethers på venstre, kan dette bli jævla morro de neste måneder. Jeg gleder meg.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 17 Sep 2010, 22:07

Jeg så en interessant stats på Pulis i dag:

TP has managed Stoke for 7 seasons during which he has accumulated the following statistics:

- Except in 2004-2005, (they ended 1 position lower), TP has bettered Stoke's finishing league position of the previous season.
- TP has improved Stoke's previous season finish by an average of 5.7 positions per season.
- TP has improved our League position by 39 places since he joined Stoke.
Also - record overall under TP - Played 294, won 108, drawn 86, lost 100.


Jeg vil ikke sable mannen ned, han har gjort en meget god jobb i Stoke, men han har gjort noen rare ting også, ja... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 28 Okt 2010, 15:56

Ikke Gary, men Neville Nevilles andre sønn, nærmere bestemt Phil, skryter uhemmet av Pulis:
http://www.stokecityfc.com/page/NewsDet ... 09,00.html

Jeg har sett han har gjort noe tilsvarende de siste sesongene også, så han er tydligvis en stor fan av mannen med caps. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 176 gjester