Feil bruk av penger?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Feil bruk av penger?

Innlegg Morten T. » 01 Sep 2010, 20:05

Kenwyne Jones, en ganske så ordinær spiss i Premier League, kosta Stoke rundt 80 millioner kroner.
Rafael van der Vaart, en midtbanespiller fra Real Madrid på øverste internasjonale hylle, kosta Tottenham rundt 80 millioner kroner.

For meg blir det helt uforståelig at pengene, som tydeligvis finnes, ikke kanaliseres mot spillere som van der Vaart som er av himmelropende mye bedre kvalitet enn Jones, men som kan kjøpes for nøyaktig samme pris.
Har Stoke rett og slett et dårlig fungerende kontaktnett utafor UK eller er fortsatt prioriteringa rundt gode midtbanespillere på aller laveste nivå?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Stoke - HamKam » 01 Sep 2010, 21:28

Morten T. skrev:Kenwyne Jones, en ganske så ordinær spiss i Premier League, kosta Stoke rundt 80 millioner kroner.
Rafael van der Vaart, en midtbanespiller fra Real Madrid på øverste internasjonale hylle, kosta Tottenham rundt 80 millioner kroner.

For meg blir det helt uforståelig at pengene, som tydeligvis finnes, ikke kanaliseres mot spillere som van der Vaart som er av himmelropende mye bedre kvalitet enn Jones, men som kan kjøpes for nøyaktig samme pris.
Har Stoke rett og slett et dårlig fungerende kontaktnett utafor UK eller er fortsatt prioriteringa rundt gode midtbanespillere på aller laveste nivå?


Greit nok det Morten ... men nå var det vel slik at prisen på denne spilleren ble halvert 2 timer før overgangsvinduet stengte ... noe som overrasket mange klubber (deribl. Liverpool - som gjerne skulle signert denne spilleren om de hadde kjent til prisen). Vi kjøpte Jones for flere uker siden.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 171
Registrert: 18 Aug 2010, 21:07

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Morten T. » 01 Sep 2010, 21:47

Harry Redknapp fortalte i går kveld at han slo til da prisen på van der Vaart plutselig falt med ti millioner pund fra det han hadde hørt Bayern München ble krevet for på mandag til det han fikk tilbud om i går.

Dette avviser Real på det sterkeste.

- Det er løgn at Real Madrid fikk et tilbud på 21 millioner euro fra Bayern München for Van der Vaart. Faktisk viste aldri det tyske laget interesse for spilleren. Vi er veldig overrasket over påstandene i England, sier Reals sportsdirektør Miguel Pardeza til klubbens hjemmeside.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg O2Stokie » 01 Sep 2010, 22:31

Morten T. skrev:Kenwyne Jones, en ganske så ordinær spiss i Premier League, kosta Stoke rundt 80 millioner kroner.
Rafael van der Vaart, en midtbanespiller fra Real Madrid på øverste internasjonale hylle, kosta Tottenham rundt 80 millioner kroner.

For meg blir det helt uforståelig at pengene, som tydeligvis finnes, ikke kanaliseres mot spillere som van der Vaart som er av himmelropende mye bedre kvalitet enn Jones, men som kan kjøpes for nøyaktig samme pris.
Har Stoke rett og slett et dårlig fungerende kontaktnett utafor UK eller er fortsatt prioriteringa rundt gode midtbanespillere på aller laveste nivå?

He he, tydelig at du ikke liker KJ, ordinær spiss? Hva har vi hatt i laget vårt da siste to årene? Jones er nok littigranne mere enn en ordinær spiss i EPL. Og ikke kom og fortell at Fuller er så mye bedre, han skåra tre mål i fjor, og er nå 3- 4 valget vårt på topp, etter KJ, Gudjohnsen, Walters.
Nei du, Morten. Dette var vel brukte 2 mill i år (betaler ikke mere for ham nå). Van der Vaart og hans like kommer kun til Stoke som trenere en gang i framtiden :D
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Svein Nilsen » 01 Sep 2010, 22:49

Leser at Football365 har satt opp en liste over de 10 beste kjøpene i sommervinduet; Nr. 3 Kenwyn Jones og nr. 2 Eidur Gudjohnsen........... De har i allefall trua. De mener at hvis TP kan få Jones til å bli en "god i 2 av 3 kamper" mot "1 av 3" som han var i fjor, så er det et kjempekjøp!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Morten T. » 01 Sep 2010, 23:09

Snakk om å lese meg som Fanden leser Bibelen.... :lol: Hvor har jeg gitt uttrykk for at jeg ikke liker han?
Ja, han er en ordinær spiss. Og prislappen står ikke stil med prestasjonene heller. Han er ok, men han er ingen toppspiss. Og assists? Både han og Fuller står oppført med 4 assists i fjor...

Fuller kosta klubben 500 000 pund og har gitt oss mye glede. Jones kosta 16 ganger så mye, så får vi se om han greier å leve opp til det.
Jones scorer 0,14 mål pr. kamp og Fuller 0,12. Fuller har hatt balltalentet Sidibe som støtte, mens Jones har hatt anonyme og talentløse Bent ved sin side......jepp!

Jeg er overbevist om at Fuller hadde scora flere mål hvis han hadde spilt på et lag med bedre midtbanespillere som kunne ha servert han noe annet enn "slankeballer"( virker ikke som om du har trua på at det er en sammenheng mellom gode og kreative midtbanespillere og spisser som scorer ). Jeg tror Jones kommer til å slite med mye av det samme HVIS vi beholder angrepssystemet( bortsett fra på dødballer ). Men jeg tviler på at Jones er henta inn for primært å score mål. Han er henta inn for å få bedre kvalitet inn i "Sidibe-rollen". Han skal holde ballen oppe med fysikken sin og vente på vinger og defensive midtbanespillere og selvfølgelig bidra med hodespillet sitt( der er han blant PL`s beste ).

Jeg blir ikke overraska hvis han scorer i neste og den påfølgende reaksjonen blir noe tilsvarende den Sidibe-fansen pleier å komme med. En scoring i ny og ne pleier da å være nok til å utbryte: "Hva var`e jeg sa? Han er viktig for laget og blablabla.......". Da er alt det vonde og dårlige plutselig borte som dugg for sola. :|
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Morten T. » 01 Sep 2010, 23:12

Svein Nilsen skrev:Leser at Football365 har satt opp en liste over de 10 beste kjøpene i sommervinduet; Nr. 3 Kenwyn Jones og nr. 2 Eidur Gudjohnsen........... De har i allefall trua. De mener at hvis TP kan få Jones til å bli en "god i 2 av 3 kamper" mot "1 av 3" som han var i fjor, så er det et kjempekjøp!

Vel, da må han glimre mot Aston Villa og West Ham for å holde på den statsen. Mot Chelsea var han ordinær.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Stoke - HamKam » 01 Sep 2010, 23:34

Svein Nilsen skrev:Leser at Football365 har satt opp en liste over de 10 beste kjøpene i sommervinduet; Nr. 3 Kenwyn Jones og nr. 2 Eidur Gudjohnsen........... De har i allefall trua. De mener at hvis TP kan få Jones til å bli en "god i 2 av 3 kamper" mot "1 av 3" som han var i fjor, så er det et kjempekjøp!


TV2 mener tydeligvis at vi er vinneren i dette overgangsmarkedet
http://www.tv2sporten.no/fotball/englan ... 79889.html
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 171
Registrert: 18 Aug 2010, 21:07

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Morten T. » 03 Sep 2010, 00:02

Tilbake til början:
Hvem har etter DIN mening fått det beste produktet for svimlende 80 mill. norske kroner( ved første øyekast )?

Tottenham: som hentet en spiller som har vært i Ajax, Hamburg og Real Madrid og som er med i troppen til verdens nestbeste landslag og som fra sin midtbaneposisjon har scora 92 mål på 249 klubbkamper på toppnivå og 16 mål på 83 landskamper...?

ELLER

Stoke: som hentet en kar som har fristet tilværelsen i Southampton, Sheffield Wednesday og Sunderland, har 45 kamper og 5 mål for verdens 76. beste landslag og som fra sin spissposisjon har scoret 26 mål på 96 klubbkamper på toppnivå...?

Kinkig problemstilling... :roll:

Ser forøvrig at den meget gode midtbanespilleren Stephen Ireland gikk fra ManC til Aston Villa for 80 mill. kr. Nok et eksempel på et kjøp som kunne ha vært godt for å gjøre noe med det svakeste leddet i Stoke, men neida...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Stoke - HamKam » 03 Sep 2010, 11:01

Jeg tror få/ingen er uening med deg Morten om at Tottenham har fått den beste enkeltspilleren, og at de har fått en utrolig god spiller for 80 mill kr. Mange toppklubber i PL hadde nok forsøkt å få tak i denne spilleren, og derved presset prisnivået opp på denne fyren, dersom de hadde visst at han var til salgs, ... men det at en enkeltklubb har kjøpt en enkeltspiller til en veldig god pris betyr ikke nødvendigvis "feil bruk av penger i Stoke". Denne spilleren hadde nok aldri gått til Stoke uansett pris ! Jeg synes jevnt over vi har kommet godt ut av dette overgangsvinduet, og i allefall bedre enn mange andre.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 171
Registrert: 18 Aug 2010, 21:07

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 140 gjester

cron