Feil bruk av penger?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg theKanel » 03 Sep 2010, 11:05

He,he...
Det var da voldsomt til utblåsning Morten T.
Kan selvfølgelig sei meg enig med deg i nokke av det du skriv.
Men uansett; Meiner du at me skulle latt være å kjøpe KJ for så å vente til det gjenstod minutter av overgangsvinduet for å
by på ein spelar som garantert ikkje ville spelt for ein liten klubb som Stoke.
Om KJ er verdt så mykje penger kan selvfølgelig diskuterast, men det vil me jo få svar på med tiden.
Syns faktisk Pulis har gjort det meget bra med tanke på overgangene. Tru det kjem til å vise seg utover høsten.
Frister faktisk å gjenta eit sitat som ei overpositiv kvinnelig kommuneansatt ga meg då kommunen skulle rive ungdomsklubbhuset vårt for å lage parkeringsplass til 10 biler:

Tenk positive tanker,
si positive ord,
gjør positive ting,
og det positive gror.
Kan ikkje berre ha da kjekt, må ha da litt gøy og!
theKanel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 326
Registrert: 08 Aug 2010, 01:10
Bosted: Osterøy

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg theKanel » 03 Sep 2010, 11:15

Kan ikkje berre ha da kjekt, må ha da litt gøy og!
theKanel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 326
Registrert: 08 Aug 2010, 01:10
Bosted: Osterøy

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Morten T. » 03 Sep 2010, 13:21

theKanel skrev:He,he...
Det var da voldsomt til utblåsning Morten T.
Kan selvfølgelig sei meg enig med deg i nokke av det du skriv.
Men uansett; Meiner du at me skulle latt være å kjøpe KJ for så å vente til det gjenstod minutter av overgangsvinduet for å
by på ein spelar som garantert ikkje ville spelt for ein liten klubb som Stoke.
Om KJ er verdt så mykje penger kan selvfølgelig diskuterast, men det vil me jo få svar på med tiden.
Syns faktisk Pulis har gjort det meget bra med tanke på overgangene. Tru det kjem til å vise seg utover høsten.
Frister faktisk å gjenta eit sitat som ei overpositiv kvinnelig kommuneansatt ga meg då kommunen skulle rive ungdomsklubbhuset vårt for å lage parkeringsplass til 10 biler:

Tenk positive tanker,
si positive ord,
gjør positive ting,
og det positive gror.
Nja.....?
Kanskje litt "unorsk" å ikke være konstant på lystgassflaska? Jeg leser en del utenlandske og engelske sider og der vil nok det du regner som en "utblåsning" knapt ha blitt lagt merke til. Klimaet i Norge er så definitivt annerledes. Man skal gjerne drøye litt, vente og se og helst ikke ytre noe som kan oppfattes som negativt( men som kanskje egentlig er nærmere realiteten?)
Som nevnt før så mener jeg det er en supporters soleklare rett til å være kritisk til egen klubb. Spillere,trenere, eiere, ansatte....de er alle på gjennomreise og er lønnsmottakere som forsvinner til bedre beitemarker med en gang de får muligheten. Supportere er der HELE TIDEN.

Jeg mener at 80 millioner kroner burde og kunne ha vært brukt til å investere i en( eller to? ) kreativ(e) og ballsikker(e) midtbanespiller(e). Det hadde vært vel anvendte penger i det som for meg helt klart fremstår som klubbens svakeste ledd. Jeg mener at Sunderland har gjort en veldig god handel her med salget av Jones og jeg mener at det er spillerenes lønn som først og fremst bestemmer om de vil spille for klubben eller ikke. I andre rekke kommer beliggenhet, tabellposisjon osv.
Synes det er et fair standpunkt og jeg er ikke helt med på de greiene om at man på død og liv skal være positiv til absolutt alt som skjer i egen klubb. Det går an å kjøre en miks...

Kanskje ungdomsklubben fortsatt hadde stått der hvis flere hadde tenkt som den kjente lyrikeren Inger Hagerup?:
"Den ærlige pessimisten har alltid ført menneskeheten lenger fram enn solstrålefortelleren." ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg bjørn123 » 03 Sep 2010, 18:38

Må heller ikke bli historieløse her. Har vært Stoke suppoter siden jeg var 4 (midt på 70-tallet). Vi har stort sett slete i 2. og 3. divisjon (det gamle systemet) og hver gang vi har hatt en brukbar spiller mvært nødt å selge denne. Nå er det iallefall grunn til å være optimist. Det ikke mange i England (tror jeg) som våger å håpe at Stoke rykker ned etter de siste spillerkjøp - og igrunn må dette være hovedmålet også denne sesongen - stabilisere seg i divisjonen. (les ikke rykke ned) :)
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Morten T. » 03 Sep 2010, 18:50

bjørn123 skrev:Må heller ikke bli historieløse her. Har vært Stoke suppoter siden jeg var 4 (midt på 70-tallet). Vi har stort sett slete i 2. og 3. divisjon (det gamle systemet) og hver gang vi har hatt en brukbar spiller mvært nødt å selge denne. Nå er det iallefall grunn til å være optimist. Det ikke mange i England (tror jeg) som våger å håpe at Stoke rykker ned etter de siste spillerkjøp - og igrunn må dette være hovedmålet også denne sesongen - stabilisere seg i divisjonen. (les ikke rykke ned) :)

Jada, jeg har selv vært på steder som Rotherham og Stockport for å se Stoke på 3. øverste nivå og er ikke helt historieløs, men det var ikke min agenda ved denne anledning.
Men vi tar det igjen: 80 millioner kroner er brukt på en spiss( som etter mitt syn er en bra spiller, men ikke noe vidunder ). Pengene er altså der( eller var ). Ville det ha vært bedre å bruke den summen på en, eller to, midtbanespillere som kunne ha forsterket laget sentralt med kreativitet og gode pasningsføtter? Jeg mener så definitivt ja, men jeg har null problemer med å akseptere at ikke alle ser verdien i den type( oppkonstruert???) problem....

Og for n`te gang, Jones er IKKE dårlig. Han er bare ikke verdt 80 millioner bols. Han har en lang vei å gå med gode prestasjoner over tid for å rettferdiggjøre en slik sum.

Capicè?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Lilledino » 03 Sep 2010, 19:18

For å sitere den kjente Rudolf Blodstrupmoen : Time will show .......
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Knut Ole » 03 Sep 2010, 20:49

Noen som veit hva vi betalte for Wilson?
Kitson + Lawrence + £ ???
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Morten T. » 03 Sep 2010, 22:01

Knut Ole skrev:Noen som veit hva vi betalte for Wilson?
Kitson + Lawrence + £ ???

£2,5 mill. + sparte lønnsutgifter. Spesielt Kitson hadde visstnok en fet gasje. Det KAN vise seg å være en bra deal, men jeg tipper at hvis ikke de to hadde gått i retur så hadde prisen blitt mellom £5 mill og £6 mill.

Ser Island-Norge nå. Tror det hadde vært en usedvanlig dårlig deal å hente nordmenn til klubben, for å si det forsiktig... :lol:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Knut Ole » 03 Sep 2010, 23:05

Ser Island-Norge nå. Tror det hadde vært en usedvanlig dårlig deal å hente nordmenn til klubben, for å si det forsiktig... :lol:

.....bortsett fra en smart matchvinner-prestasjon av Hasle - Løren gutten. Bra medtak i feilvendt posisjon og presis avslutning. God og viktig prestasjon akkurat det.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Knut Ole » 03 Sep 2010, 23:10

£2,5 mill. + sparte lønnsutgifter. Spesielt Kitson hadde visstnok en fet gasje. Det KAN vise seg å være en bra deal, men jeg tipper at hvis ikke de to hadde gått i retur så hadde prisen blitt mellom £5 mill og £6 mill.

Takk! Ja, prisen ville sikkert vært nær £6 mill, så det er et par forventninger til Wilson
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 134 gjester

cron