Feil bruk av penger?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Morten T. » 03 Sep 2010, 23:28

Knut Ole skrev:
Ser Island-Norge nå. Tror det hadde vært en usedvanlig dårlig deal å hente nordmenn til klubben, for å si det forsiktig... :lol:

.....bortsett fra en smart matchvinner-prestasjon av Hasle - Løren gutten. Bra medtak i feilvendt posisjon og presis avslutning. God og viktig prestasjon akkurat det.

Den Hasle/Løren-Skeid gutten gjør hele nabolaget her stolt! Han var ikke spesielt god resten av matchen, men scoringa var av høy klasse.Synd ikke bohem-Braaten kom innpå. To lokale helter som kjenner hverandre godt fra tida på Voldsløkka.

For min egen del synes jeg det er überkult at en såkalt "annen-generasjons innvandrer", som attpåtil praktiserer noe såpass skummelt som muslimsk tro, avgjør matchen for Kongeriket Norge. Kanskje slike hendelser kan få flere folk til å slutte med tullete og flåsete båstenkning og heller gi individet bak hudfargen/bakgrunnen en mulighet til å vise seg fram?

Kanskje, men bare kanskje, Stoke burde ha tatt en sjanse og lagt £1 mill på bordet for Refstad-gutten? ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Knut Ole » 04 Sep 2010, 10:53

Jepp, det er kult!
Hilsen fra Oslo Øst ;)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Ole Roger Muhle » 04 Sep 2010, 15:55

Morten T. skrev:
Knut Ole skrev:
Ser Island-Norge nå. Tror det hadde vært en usedvanlig dårlig deal å hente nordmenn til klubben, for å si det forsiktig... :lol:

.....bortsett fra en smart matchvinner-prestasjon av Hasle - Løren gutten. Bra medtak i feilvendt posisjon og presis avslutning. God og viktig prestasjon akkurat det.

Den Hasle/Løren-Skeid gutten gjør hele nabolaget her stolt! Han var ikke spesielt god resten av matchen, men scoringa var av høy klasse.Synd ikke bohem-Braaten kom innpå. To lokale helter som kjenner hverandre godt fra tida på Voldsløkka.

For min egen del synes jeg det er überkult at en såkalt "annen-generasjons innvandrer", som attpåtil praktiserer noe såpass skummelt som muslimsk tro, avgjør matchen for Kongeriket Norge. Kanskje slike hendelser kan få flere folk til å slutte med tullete og flåsete båstenkning og heller gi individet bak hudfargen/bakgrunnen en mulighet til å vise seg fram?

Kanskje, men bare kanskje, Stoke burde ha tatt en sjanse og lagt £1 mill på bordet for Refstad-gutten? ;)


Vålenggutten er vel mer korrekt.
Bortsett fra det er vi stolte av han her på Ulven også.
Jeg tror han hadde lykkes i Stoke
Brukerens avatar
Ole Roger Muhle
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 50
Registrert: 08 Aug 2010, 10:50
Bosted: Oslo

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Morten T. » 05 Sep 2010, 21:10

Kanskje ikke helt relevant i denne diskusjonen, men dog. Her er noen eksempler på hva noen spillere har kostet pr. kamp i forhold til innkjøpssum:

Kitson - 5.5m - 40 games - £137,000 a game

Sonko - £2m - 17 games - £117,000 a game

Soares - £1.5m - 11 games - £136,000 a game

Davies - £1.7 million - 3 games - £566,000 a game

Fuller - £3,000 a game

Delap - £4,000 a game

Shawcross - £9,000 a game

Liam Lawrence: £4,750 p/g... £500,000 : 105 games.

James Beattie: £92,000 p/g....£3.5million : 38 games.

Leon Cort: £40,000 p/g....£1.2million: 30 games.

Så må det hele selvfølgelig måles opp mot nytteverdi og sportslig prestasjon, men jeg mener at Fuller, Shawcross og til dels Delap, har vært meget gode/gode investeringer for klubben. Lawrence kan også sies å være en bra deal basert på miksen antall kamper + sportslig prestasjon.

Meiner eg...... :ugeek:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Feil bruk av penger?

Innlegg Knut Ole » 06 Sep 2010, 19:18

Jøss, en interessant vinkling og veldig enig i Fuller, Shaw + Delap.
Synes også "kostbare" Beattie var en viktig investering i den grad at han bidro til å snu den vanskelige perioden vi var i vinter 2009 og sånn sett sikra oss et videre liv i toppen våren 2009. En sånn nyanse kommer ikke klokkeklart fram (et alternativ ved siden av denne oppstillingen kan være kjøpesum minus salgssum dividert med antall kamper for spillere som i ettertid blitt solgt.........)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 153 gjester

cron