HVA NÅ ???

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

HVA NÅ ???

Innlegg Stoke - HamKam » 01 Sep 2010, 12:00

Overgangsvinduet er stengt, og Stoke er trolig den klubben i PL som har fått flest nye spillere inn. Spørsmålet nå er om vi har fått kvantitet i stedet for kvalitet ? Pulis er tydeligvis veldig godt tilfreds med resultatet av nysigneringene/låneavtalene, og mener at nysigneringene skal gi Stoke langt flere scoringer enn hva som har vært tilfelle i de 2 foregående sesongene i PL.

Personlig velger jeg å innta en avventende holdning til gårsdagens nyervervelser. Jeg er ikke 100 % overbevist og synes de siste signeringer/låneavtaler bærer litt for mye preg av gambling … men jeg skal heller ikke utelukke at vi kan ha gjort noen gode avtaler, selv om det en stund var grunn til å håpe på langt større ”fisk”.

Det viktigste nå er likevel at vi har flere strenger å spille på, og at vi ikke er like sårbare for gule kort og skader på midtbanen og i angrep som tidligere.

For første gang på mange år, så rår vi nå over raske og driblesterke kantspillere på både høyre (Pennant) og venstre (Etherington) kant. Det betyr trolig at Delap heretter kun blir brukt som en nødløsning det siste kvarteret, dersom vi ligger under og skal jage en utligning i sluttminuttene (les; lange innkast) og/eller hvis vi har behov for å hale ut tiden i sluttminuttene.

På topp blir det hard konkurranse om plassene mellom Jones, Gudhjonsen, Fuller og Tuncay. For Sidibe sin del blir det nok mest spill i cup’n fremover (når han blir skadefri), og jeg blir heller ikke veldig overrasket om han etter hvert blir lånt ut til en Championshipklubb. Tuncay blir nok sistevalg på topp, men han kan muligens også spille offensiv midtbane. Kanskje får han en annen rolle i Stoke utover høsten, og kanskje kommer hans kreativitet bedre til sin rett, nå som han får bedre/mer kreative spillere rundt seg. Håper Pulis ser det samme, og gir ham en mulighet til å vise sine ferdigheter. Alternativt kommer han til å bli lånt ut til en Championshipklubb, men jeg tror likevel ikke at dette skjer før i januar. Han blir nok for det meste en backup utover høsten.

Walters kan i tillegg til å spille spiss gjøre en god jobb på midtbanen. Tror dette blir hans plass utover høsten. Tuncay kan etter min mening bekle rollen som offensiv midtbanespiller mens Wilson kan spille defensiv midtbane. Derved har vi flere alternativer i spiller vårt, og vi kan variere spillet avhengig av motstanderen, avhengig av resultat og av om vi spiller hjemme/borte (ofte forskjell i taktikk).

Det er åpenbart at det er i forsvar vi har de største utfordringene fremover. Forsvaret er rett og slett ikke godt nok, - og spesielt på venstresiden kommer vi til å slite fremover. Faye og Huth er periodevis gode, men prestasjonene varierer for mye. Faye er dessuten veldig utsatt for skader og får ofte gule kort som gjør at han må være forsiktig/må stå over kamper. Shawcross er god på sitt beste men gjør også mye rart innimellom. Higginbotham/Collins holder ikke nivået. Her må det komme flere forsterkninger i neste overgangsvindu. Har lest at Wilson også kan brukes i bakerste ledd, så han vil nok bli prøvd på ulike plasser fremover selv om han hovedsakelig er kjøpt inn som sentral midtbanespiller.

Alt i alt så tror jeg vi kommer til å få se et mer offensivt Stoke-lag fremover. Vi kommer til å bruke kantene mer, og jeg tror vi kommer til å slå mindre langt og at mer av spillet kommer til å gå gjennom midtbanen. Jeg tror vi kommer til å bli et mer spillende og mer morsomt lag å se på etter hvert som formasjonene får satt seg og de nyankomne blir kjent i sine nye roller.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 171
Registrert: 18 Aug 2010, 21:07

Re: HVA NÅ ???

Innlegg -Tottal- » 01 Sep 2010, 15:46

Nå gjelder det å få litt ro i rekkene, og hindre så mye mer av intern uro. Det er mange store egoer som skal tilfredstilles, og sjefen sjøl er nok ikke den letteste å ha med å gjøre i mange situasjoner.

Klarer vi å finne de spillere som fungerer bra mellom midtbane og angrep, vil vi score mye mål denne sesongen.
Regner med at Whitehead fortsetter som en defensiv sliter, mens vi satser mer på offensive og kreative bein fremover. Vi har også for øyeblikket to meget gode keepere, og mangler vel bare backer som bør ha et høyere nivå enn det vi har idag. Wilko har sine øyeblikk, men mangler fart og er fortsatt ikke god og stabil nok. Collins er på gode dager litt mer enn middelmådig, noe som heller ikke holder i lengden. Dette kan bli den største utfordringen å ordne opp i ved neste overgangsvindu.

Er VELDIG spent på hva slags Stoke-lag vi får se mot Aston Villa, og om vi klarer å få samspillet til å fungere blandt de nye og de etablerte spillere utover sesongen. En annen faktor er også om vi klarer å beholde gutsen og innsatsviljen vi har hatt siden vi rykket opp. Den kan bli like viktig denne sesongen, som tidligere.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: HVA NÅ ???

Innlegg Stoke - HamKam » 01 Sep 2010, 16:56

Utrolig morro lesestoff og nyttige linker og info om gårsdagens overganger, spillere som kom og gikk og om store tilhengerskarer som sto og ventet utenfor Britannia i går;

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... ticle.html
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... ticle.html
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... ticle.html
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 171
Registrert: 18 Aug 2010, 21:07

Re: HVA NÅ ???

Innlegg Lilledino » 01 Sep 2010, 17:24

Ikke rart det blir uro i rekkene, når manager gang på gang brukere spillere som er totalt udugeliget.

Dette ser de som sitter på benken, og blir garantert provosert når noen har klippekort, uten å prestere.

"heldigvis" er en av disse skadet, og vi får senhva som skjer...

13 sept er midt i rypejakta, men detber mob dekning. Gleder meg til å få sms på mål som renner inn !
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: HVA NÅ ???

Innlegg Knut Ole » 01 Sep 2010, 18:41

Stoke - HamKam skrev:Utrolig morro lesestoff og nyttige linker og info om gårsdagens overganger, spillere som kom og gikk og om store tilhengerskarer som sto og ventet utenfor Britannia i går;

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... ticle.html
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... ticle.html
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... ticle.html

Kult lesestoff :)
TAKK!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: HVA NÅ ???

Innlegg O2Stokie » 01 Sep 2010, 22:49

Svar til Stoke-Hamkam sitt innlegg.
Blir spennende ja å se hva som skjer nå. Men ikke helt enig i at det er på v back vi har problemer, jeg tror det er på høyre. Huth har startet MYE dårligere der i år enn i fjor, og Wilko har enda ikke fått helt grepet om plassen. Synes ikke Collins er så dårlig, Higgy er faktisk værre pga mangel på fart, og total mangle på pasningsfot, man han tar det igjen med et godt fotballhode. Skal ikke se bort fra at vi får se Wilson/ Whitehead på høyre... (hope not)
Tunny kommer vi ALDRI til å se på midtbanen, og jeg har litt tro på at vi kanskje kan få se han starte framfor Fuller i noen kamper utover sesongen i år, da jeg tror Fuller er på hell. De vi vil få se flest ganger på topp er trioen Jones, Gudjohnsen og Walters (meget positiv hittil). Tror også at Walters blir mye brukt både på høyre og venstre! utover. Ethers er ingen supermann og får han flere dårlige kamper på rad, så er veien til benken kortere nå (i fjor hadde vi ingen alternativer). Fuller blir fast på benken og starter kun ved skader/ suspensjoner. Men for all del, håper han overrasker meg og tar seg sammen, kanskje den økte konkurransen kan føre til det.
På midten så blir det en rotasjon av Whelan, Wilson, Whitehead, Delap og... (huff) Diao. Kanskje det ikke gjør så mye at vi ikke har så mye kreativitet her, da vi nå har to! :) kreative kanter å spille på og bedre spisser.
Og så tror jeg Bego tar plassen til Sorro ila sesongen.
Uansett: life is good! og vi går mot en spennende sesong med et MYE bedre lag enn det vi avsluttet sesongen med i fjor :D
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 130 gjester

cron