Knut Ole skrev:Måltørken fortsetter. En skåring på siste 480 spilte minutter. Trøstesløst! Og med tanke på at døra / vinduet var opp når nettopp vårt hovedanliggende problem er så åpenbart, og klubbledelsen valgte å ikke benyttet muligheten framstår så underlig. Vi stiller med en treg 35 åring som angrepsvåpen på old trafford. Det kunne funka , for mot det stoppersvake Liverpool var kombi Crouch+Walters en OK renessanse, men i går var det bare trist å se Crouch tape stort sett alt i lufta. Forunderlig at det ikke ble justert med bytte under kampen i går og med tanke på 24 mål på 24 forsøk er jeg nysgjerrig på å forstå og høre Mark Hughes sine tanker og strategi på ikke å benytte en andel av de 18 mill kr på en spiss.
Svein Nilsen skrev: Resultatene er en ting, vi er vant med at Stoke City er en berg og dalbane både resultatmessig og følelsesmessig. De to tingene henger jo i sammen; høyt oppe etter en seier eller to, dommedag er nær når vi går på en smell eller to. Sånn er det å være fotballsupporter og sannsynligvis helt normalt.
Knut Ole skrev:Blir bare mer og mer trøstesløst dette. I dag (mot Everton) var det katastrofalt defensivt. Forferdelige personlige feil i kombinasjon med altfor høy risiko-spill i bakre rekker, uten nødvendig kompetanse. Kontrasten til Leicester, som i dag igjen spiller seg inn i alles hjerter, med tøffe tydelige stoppere. Sluggere som vinner dueller og klarere ballen hovedsakelig i lengderetning fram mot smarte og slu offensive spillere.
Så til saken...... siste 6 kamper; 4 PL og 2 cup. Målforskjell 1-10. En (1) skåring på siste 570 spilte minutter. Katastrofe? Vel, i alle fall blytungt for oss alle som har kjærlighet til SCFC. Dessverre feil disponeringer i overgangsvinduet. Etterpåklokskap?, vel det ble påpekt en stund i forkant av at vinduet stengte også.
Morten T. skrev:Også enig i forhold til Leicester. De har et midtforsvar som først og fremst FORSVARER, i Stoke skal de samme spillerne være ballfordelere og det er for alle å se hvordan det kan gå.
Morten T. skrev:Svein Nilsen skrev: Resultatene er en ting, vi er vant med at Stoke City er en berg og dalbane både resultatmessig og følelsesmessig. De to tingene henger jo i sammen; høyt oppe etter en seier eller to, dommedag er nær når vi går på en smell eller to. Sånn er det å være fotballsupporter og sannsynligvis helt normalt.
At vi har fortsatt den fremgangen med små skritt de siste sesongene overrasker ikke meg. Jeg tror Stoke vil fortsette å ha fremgang om enn langsommere enn det flere ønsker, sannsynligvis etter modellen to-skritt-frem-og-ett-tilbake. Jeg synes jo det er bra og mener at det er nettopp den tankegangen som bygde et fantastisk flott palass, med en robust grunnmur og solide bærevegger i Stoke City F.C.. Det er det palasset Mark Hughes nå er i gang med å innrede med tapet, stålamper og blomstervaser. Hughes har fått overrakt et nøkkelferdig hus, det er opp til han hvordan vil at det solide byggverket skal se ut om noen år....
vegar56 skrev:Morten T. skrev:Også enig i forhold til Leicester. De har et midtforsvar som først og fremst FORSVARER, i Stoke skal de samme spillerne være ballfordelere og det er for alle å se hvordan det kan gå.
Hadde det ikke vært for at Koeman er i Southampton, så hadde vi kanskje klart å kapre van Dijk i det forrige overgangsvinduet, det var spilleren jeg ønsket meg, og den som kunne fått forsvaret gjennom denne vanskelige perioden til tross for at Shawx er ute. Hadde nok også passet bedre i Hughes' spillestil enn f.eks. Wollscheid.
Torstein Norevik skrev:Jeg mener resultatene taler for seg. Hughes har fullført to sesonger med Stoke, og har i begge sesongene oppnådd bedre plasseringer og poengsummer enn Pulis oppnådde på noen av sine fem sesonger som PL-manager med Stoke. Jeg sliter med å se at resultatene under Hughes skal være Pulis fortjeneste, og at Hughes bare skummer fløten av Pulis´arbeid, slik jeg opplever at du antyder, Morten. For hvis det var slik, at dette er Pulis fortjeneste, hvorfor klarte vi da aldri tilsvarende resultater under Pulis de fem foregående sesongene, men først etter at Hughes hadde overtatt ?
Men greitt nok, denne debatten har vi hatt mange runder på og det er vel bare å konstatere at her har vi helt ulikt syn. Jeg opplever at du er en større fan av Pulis enn av Hughes, og jeg er det motsatte, selv om jeg ved flere anledninger har gitt uttrykk for at jeg er takknemlig for den jobben Pulis gjorde ved å få oss opp i PL, og ved å etablere oss der de første kritiske sesongene. Men de siste par sesongene under hans ledelse mener jeg vi stod på stedet hvil, og den spillestilen han forfektet synest jeg var fryktelig kjedelig, så jeg hilste et skifte veldig velkommen da han måtte gå.
Men vi trenger ikke kjøre denne debatten videre, for her tror jeg aldri vi vil bli enige. Innlegget er heller et svar på påstanden om at Hughes overtok et palass og bare har pyntet huset med tapet, stålamper og blomstervaser. Det er jeg helt uenig i, selv om jeg skjønner at du ved dette utsagnet nok setter det litt på spissen...
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest