jørgen skrev:Riktig! Han har brukt penger som ellers kunne gått til speiding, honorarer til nye samarbeidsklubber, rekruttering av trenere og sparing.
Morten T. skrev:jørgen skrev:Riktig! Han har brukt penger som ellers kunne gått til speiding, honorarer til nye samarbeidsklubber, rekruttering av trenere og sparing.
Skjønner, men for å spesifisere:
Jeg mener at mye av kritikken har gått på at Stoke har brukt avsindig mye penger på INNKJØP av spillere og som en følge av det, så burde Stoke ha vært langt bedre resultatmessig. Men tallene du har lagt frem viser at de andre klubbene som har spilt i PL i fem sesonger har brukt mer, hvis vi kun holder oss til innkjøp. Da er det faktisk bare Wigan, Fulham og Everton som har brukt mindre. De fleste klubbene har altså brukt mer penger enn Stoke i transfermarkedet, men på den annen side har de vært flinkere til å skaffe seg selv inntekter også.
jørgen skrev:Men jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden skal presisere at andre klubber har kjøpt for mer (sett bort fra salg) enn oss?
Morten T. skrev:Det går rett og slett på at vi er i en konkurransesituasjon og at jeg ikke helt kan se at den pengesummen Stoke har brukt på spillere de fem siste sesongene gir oss noen spesielle fortrinn i forhold til klubber i lignende situasjon. På den annen side burde ikke klubben ha ligget der den ligger nå heller.
Poenget her var at mange ser ut til å mene at pengesummen som er brukt på KJØP av spillere burde ha gitt en større avkastning i form av resultater, men skiller Stoke seg spesielt ut på den fronten slik at klubben burde ha ligget hestehoder foran klubber med samme historikk?
Baretor skrev:Jørgen, jeg beklager men jeg skjønner ikke logikken i det du skriver, dvs at måten innkjøpene er finansiert forteller noe om kvalitetene på det som bli kjøpt. Mener du virkelig at Crouch, Adams, Jerome, N'zoni og de andre hadde vært bedre om de hadde vært kjøpt inn for penger fra et salg av Fuller til 30 mill£?
Jeg mener at det som betyr noe i denne sammenheng er hvor mye en har hatt til disposisjon, og hvordan er disse midlene brukt.
Alt annet betyr noe for klubbens bunnlinje og lite annet. Tror nok at når Coates bruker sine £ på innkjøp, så sørger han for at det om skal til for å sikre dette (speidere, m.m.) er på plass.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest