STATUS

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: STATUS

Innlegg Morten T. » 06 Feb 2011, 16:32

bjørn123 skrev:[Vet ikke så mye av Blackpool men det jeg har sett av dem er imponerende. Det er spillere der som lett hadde forsterket Stoke. Allikevel tror jeg ikke de kommer til å vare lenge der oppe. Blir overrasket om de overlever to sesonger til i PL. Grunnen er ganske enkel, og som egentilg har ødelagt hele fotballen - nemlig økonomi. De blir nødt å selge spillere som gjør at de er så gode akkurat nå.

Det er jo nesten kronargumentet for å utvikle spillerene. Charlie Adam kosta 500 000 pund da han gikk fra Rangers til Blackpool. Nå er verdien mellom 8 og 12 millioner pund(!). Og hva gjør Blackpool( og andre klubber ) når de har solgt unna? Jo de bruker selvfølgelig en del av penga på forsterkninger og på å utvikle klubben videre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Feb 2011, 16:35

Baretor skrev:Nei selvsagt skal vi komme med kritikk, og den er berettiget i mange tilfeller når det gjelder TP. Men mange ganger er det litt for enkelt å kritisere enkeltspillere. Jones har for så vidt ikke lykkes helt, men hadde Huth skåra så mye dersom motstander ikke hadde vært så opptatt med Jones??? På den annen side mangler Jones det som skal til for å håndtere innlegg fra vingene, og det ser ut som om de andre ikke kommer på riktige løp i forhold til Jonses flikker på langball. Er det Jones sin feil, de andre, TP ??

Jeg mener det er Jones sin feil. Jeg så han en del ganger når han spilte for Sunderland og han var oftere svak og lat enn han var god. Så jeg er ikke akkurat sjokkert over prestasjonene hans.
TP`s feil begrenser seg til at han bruker Jones altfor mye.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 07 Feb 2011, 03:15

Morten T. skrev:
bjørn123 skrev:[Vet ikke så mye av Blackpool men det jeg har sett av dem er imponerende. Det er spillere der som lett hadde forsterket Stoke. Allikevel tror jeg ikke de kommer til å vare lenge der oppe. Blir overrasket om de overlever to sesonger til i PL. Grunnen er ganske enkel, og som egentilg har ødelagt hele fotballen - nemlig økonomi. De blir nødt å selge spillere som gjør at de er så gode akkurat nå.

Det er jo nesten kronargumentet for å utvikle spillerene. Charlie Adam kosta 500 000 pund da han gikk fra Rangers til Blackpool. Nå er verdien mellom 8 og 12 millioner pund(!). Og hva gjør Blackpool( og andre klubber ) når de har solgt unna? Jo de bruker selvfølgelig en del av penga på forsterkninger og på å utvikle klubben videre.

Ja, da er de fint stelt. Verre er det vel når salg av spiller blir brukt til andre vanvittige kostnader og for bare så vidt å holde hode over vannet. Mener Stoke ( og mange andre mindre kluber) har gjordt dette i nesten alle år oppover... De har ikke så mange andre valg når de store haiene er ute etter dem.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Feb 2011, 09:28

bjørn123 skrev:Ja, da er de fint stelt. Verre er det vel når salg av spiller blir brukt til andre vanvittige kostnader og for bare så vidt å holde hode over vannet. Mener Stoke ( og mange andre mindre kluber) har gjordt dette i nesten alle år oppover... De har ikke så mange andre valg når de store haiene er ute etter dem.
???

Hvordan skal jeg forklare dette.......
Jo, faktum er at noen klubber har dårligere økonomi og er mindre enn andre, men hvis målsettingen er å bli bedre og vokse, så må man sette seg noen mål. Skal en liten klubb( eller hvilken som helst klubb, egentlig ) vokse, så må de begynne et sted. De smarte forsøker å gjøre noe med verdiene( spillermateriellet ) i egen klubb og utvikle dem. Da slår de to fluer i ett smekk: sportslig utvikling og verdiøkning på arbeidstakerene.

Og for n`te gang( og forhåpentligvis snart siste ): Økonomien til Stoke City Football Club er vanvittig god og kan ikke lenger brukes som unnskyldning for noe som helst.
Premier League-klubbene tauer inn utrolige, og usmakelige, summer bare i TV-inntekter:
http://www.sportingintelligence.com/201 ... n-2009-10/
Og det blir enda bedre i år og tre år framover.

Hovedpoenget er: Hva skal Stoke City Football Club bruke penga på og hvordan skal de gå fram for å sikre fremtidige inntekter?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 08 Feb 2011, 19:05

Da har jeg kommet meg tilbake til Norge etter et par dager "hjemme" i Stoke-on-Trent. Alltid hyggelig å komme hjem, og ekstra hyggelig når vi hanker inn 3 poeng, og ekstra-ekstra hyggelig når avgjørelsen faller på overtid - bedre blir det ikke! Sterk vind og regn men over 10 grader på the Brit. Litt tam stemning blir det jo når motstanderen scorer etter 3 minutter, men når Carew scoret var stemningen høy og de siste 10 minuttene nesten elektrisk. Men totalt sett færre Delahilaer og allsang og merkbart at ikke alle er fornøyd med måten vi spiller på. Positivt at vi spilte i en tilnærmet 4-4-2 og bra bytte når en back ble byttet med en mb/spiss for å jage utligningen. Fleste spilte solid men problemt er VELDIG synlig; vi har ikke en spillende midtbane. Delap og Kvithode har ingen passnings-gener i det hele tatt. Kun jaging etter ball og "bli kvitt ballen så fort som overhode mulig til hvem som helst" så snart de står der med ballen i beina! Wilkinson rettet opp fadesen mot Liverpool og var brukbar (men ikke mer) Higgi selvfølgelig mye bedre enn Collins men det er sannsynligvis dere som leser dette også..........
Carew var faktisk veldig bra mens Jones var katastrofal dårlig. Snart henger jeg meg på Mortens karakteristikk av Jones! Pennant bedre enn Ethers, som er i en liten down - men på vei tilbake? Huth og Shawx veldig bra, selv om Huth surret veldig på 1-2 målet. Det rettet han jo suverent opp igjen, toppscoreren vår! At vi er godt forspent på keeperplassen vet vi jo.

Ellers litt eder og galle fra Pulis i the Sentinel på lørdag, han er helt uforstående til at lokale medier (BBC Stoke og the Sentinel) var så negative etter Liverpool kampen. Han mente at han må se alle tre kampen den uka under et og ta en del valg i forhold til det. Sunderland hadde også en helt annen inngang til kampen (1 kamp på en og en halv uke). Derfor så svekket lag mot Liverpool. Han mener videre at Stoke City får nok pepper fra den nasjonale pressen om ikke lokal presse også skal henge seg på hylekoret! Fikk faktisk litt mer fortsåelse for TP etter å ha lest dette............men vi trenger fortsatt en sentral midtbanespiller!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 07 Mar 2011, 23:35

Mange interessante synspunkter å lese på forumet, så etter å ha vært flittig leser en stund er det på tide å hive seg utpå med egne tanker. Jeg deler synet som mange av dere andre har gitt uttrykk for, at spillet den senere tid har vært fryktelig dårlig. Vi virker planløse i det vi foretar oss, og jeg må innrømme at jeg mer enn en gang har revet meg i håret over Pulis laguttak, innbytter og taktikk. Generelt synes jeg at vi ofte blir liggende alt for langt tilbake på banen, og gir fra oss initiativet når vi heller burde ha trykket på. Når vi blir liggende for langt bak, får også spissene en relativt håpløs oppgave. De blir for alene, og vi får ikke flyttet fort nok etter når vi får ballen, noe som nok også mye skyldes forsvarets tendens til å spille lange baller høyt over hodene på midtbanen, og frem mot et par ensomme spisser. Det er derfor ikke bare spissenes feil at vi scorer lite mål, det er noe grunnleggende feil i angrepsoppbyggingen, noe som etter mitt syn en sterkt medvirkende årsak til at spissene heller ikke har imponert nevneverdig ! I bedre tider, før jul, begynte de mest optimistiske å snakke om Europa, men jeg tror vi må innse at vi ennå ikke har noe der å gjøre. Til det er laget for ujevnt besatt. Vi har spillere som holder bra Premier League-nivå, som Begovic, Shawcross, Huth, Etherington, Pennant og noen til, men vi har også en rekke spillere som spiller, eller har spilt mye, som åpenbart ikke holder mål på dette nivået. Delap, Whelan, Wilkinson, Collins, Higginbotham, Walters, Sidibe og Diao, for å nevne noen. Klarer vi å klore oss fast rundt midt på tabellen med det mannskapet vi har er det bra, og sett i forhold til hvor vi var for fire-fem år siden har vi ingen grunn til å klage. Men skal vi fortsette fremgangen er det liten tvil om at at laget må forsterkes betydelig til sommeren. En eller to sentrale midtbanespillere er et “must”, og likeledes i alle fall en ny venstreback, og helst også en høyreback. Er heller ikke blitt overbevist om at Jones var noe godt kjøp, og i alle fall ikke til den prisen. Så ut som et kanonkjøp etter de første kampene, men har senere virket lat og temmelig uinterresert, dog tegn til fremgang i de par siste kampene. Fuller er også over the top, og Carew har en tendens til å falle av, så ideelt sett bør vil vel derfor også ha inn en spiss, og helst en bakromspiss som alternativ til de target-man spissene vi har. Vi får nok neppe oppfylt alle ønskene, men prioriteringen mener jeg da bør bli i den rekkefølgen jeg har skissert. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 07 Mar 2011, 23:38

Noe jeg synes er ekstremt fascinerende med denne sesongen er at vi er blant lagene som er best i andre omgang, noe som viser at vi faktisk KAN gå ut offensivt! men hvorfor må vi alltid vente med dette til vi ligger under?!!?!?!?!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Mar 2011, 00:14

Torstein Norevik skrev:Mange interessante synspunkter å lese på forumet, så etter å ha vært flittig leser en stund er det på tide å hive seg utpå med egne tanker. Jeg deler synet som mange av dere andre har gitt uttrykk for, at spillet den senere tid har vært fryktelig dårlig. Vi virker planløse i det vi foretar oss, og jeg må innrømme at jeg mer enn en gang har revet meg i håret over Pulis laguttak, innbytter og taktikk. Generelt synes jeg at vi ofte blir liggende alt for langt tilbake på banen, og gir fra oss initiativet når vi heller burde ha trykket på. Når vi blir liggende for langt bak, får også spissene en relativt håpløs oppgave. De blir for alene, og vi får ikke flyttet fort nok etter når vi får ballen, noe som nok også mye skyldes forsvarets tendens til å spille lange baller høyt over hodene på midtbanen, og frem mot et par ensomme spisser. Det er derfor ikke bare spissenes feil at vi scorer lite mål, det er noe grunnleggende feil i angrepsoppbyggingen, noe som etter mitt syn en sterkt medvirkende årsak til at spissene heller ikke har imponert nevneverdig ! I bedre tider, før jul, begynte de mest optimistiske å snakke om Europa, men jeg tror vi må innse at vi ennå ikke har noe der å gjøre. Til det er laget for ujevnt besatt. Vi har spillere som holder bra Premier League-nivå, som Begovic, Shawcross, Huth, Etherington, Pennant og noen til, men vi har også en rekke spillere som spiller, eller har spilt mye, som åpenbart ikke holder mål på dette nivået. Delap, Whelan, Wilkinson, Collins, Higginbotham, Walters, Sidibe og Diao, for å nevne noen. Klarer vi å klore oss fast rundt midt på tabellen med det mannskapet vi har er det bra, og sett i forhold til hvor vi var for fire-fem år siden har vi ingen grunn til å klage. Men skal vi fortsette fremgangen er det liten tvil om at at laget må forsterkes betydelig til sommeren. En eller to sentrale midtbanespillere er et “must”, og likeledes i alle fall en ny venstreback, og helst også en høyreback. Er heller ikke blitt overbevist om at Jones var noe godt kjøp, og i alle fall ikke til den prisen. Så ut som et kanonkjøp etter de første kampene, men har senere virket lat og temmelig uinterresert, dog tegn til fremgang i de par siste kampene. Fuller er også over the top, og Carew har en tendens til å falle av, så ideelt sett bør vil vel derfor også ha inn en spiss, og helst en bakromspiss som alternativ til de target-man spissene vi har. Vi får nok neppe oppfylt alle ønskene, men prioriteringen mener jeg da bør bli i den rekkefølgen jeg har skissert. ;)

Welcome og godt skrevet! :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 08 Mar 2011, 00:39

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Mange interessante synspunkter å lese på forumet, så etter å ha vært flittig leser en stund er det på tide å hive seg utpå med egne tanker. Jeg deler synet som mange av dere andre har gitt uttrykk for, at spillet den senere tid har vært fryktelig dårlig. Vi virker planløse i det vi foretar oss, og jeg må innrømme at jeg mer enn en gang har revet meg i håret over Pulis laguttak, innbytter og taktikk. Generelt synes jeg at vi ofte blir liggende alt for langt tilbake på banen, og gir fra oss initiativet når vi heller burde ha trykket på. Når vi blir liggende for langt bak, får også spissene en relativt håpløs oppgave. De blir for alene, og vi får ikke flyttet fort nok etter når vi får ballen, noe som nok også mye skyldes forsvarets tendens til å spille lange baller høyt over hodene på midtbanen, og frem mot et par ensomme spisser. Det er derfor ikke bare spissenes feil at vi scorer lite mål, det er noe grunnleggende feil i angrepsoppbyggingen, noe som etter mitt syn en sterkt medvirkende årsak til at spissene heller ikke har imponert nevneverdig ! I bedre tider, før jul, begynte de mest optimistiske å snakke om Europa, men jeg tror vi må innse at vi ennå ikke har noe der å gjøre. Til det er laget for ujevnt besatt. Vi har spillere som holder bra Premier League-nivå, som Begovic, Shawcross, Huth, Etherington, Pennant og noen til, men vi har også en rekke spillere som spiller, eller har spilt mye, som åpenbart ikke holder mål på dette nivået. Delap, Whelan, Wilkinson, Collins, Higginbotham, Walters, Sidibe og Diao, for å nevne noen. Klarer vi å klore oss fast rundt midt på tabellen med det mannskapet vi har er det bra, og sett i forhold til hvor vi var for fire-fem år siden har vi ingen grunn til å klage. Men skal vi fortsette fremgangen er det liten tvil om at at laget må forsterkes betydelig til sommeren. En eller to sentrale midtbanespillere er et “must”, og likeledes i alle fall en ny venstreback, og helst også en høyreback. Er heller ikke blitt overbevist om at Jones var noe godt kjøp, og i alle fall ikke til den prisen. Så ut som et kanonkjøp etter de første kampene, men har senere virket lat og temmelig uinterresert, dog tegn til fremgang i de par siste kampene. Fuller er også over the top, og Carew har en tendens til å falle av, så ideelt sett bør vil vel derfor også ha inn en spiss, og helst en bakromspiss som alternativ til de target-man spissene vi har. Vi får nok neppe oppfylt alle ønskene, men prioriteringen mener jeg da bør bli i den rekkefølgen jeg har skissert. ;)

Welcome og godt skrevet! :)

Takk for det, Morten ! :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest