Mange interessante synspunkter å lese på forumet, så etter å ha vært flittig leser en stund er det på tide å hive seg utpå med egne tanker. Jeg deler synet som mange av dere andre har gitt uttrykk for, at spillet den senere tid har vært fryktelig dårlig. Vi virker planløse i det vi foretar oss, og jeg må innrømme at jeg mer enn en gang har revet meg i håret over Pulis laguttak, innbytter og taktikk. Generelt synes jeg at vi ofte blir liggende alt for langt tilbake på banen, og gir fra oss initiativet når vi heller burde ha trykket på. Når vi blir liggende for langt bak, får også spissene en relativt håpløs oppgave. De blir for alene, og vi får ikke flyttet fort nok etter når vi får ballen, noe som nok også mye skyldes forsvarets tendens til å spille lange baller høyt over hodene på midtbanen, og frem mot et par ensomme spisser. Det er derfor ikke bare spissenes feil at vi scorer lite mål, det er noe grunnleggende feil i angrepsoppbyggingen, noe som etter mitt syn en sterkt medvirkende årsak til at spissene heller ikke har imponert nevneverdig ! I bedre tider, før jul, begynte de mest optimistiske å snakke om Europa, men jeg tror vi må innse at vi ennå ikke har noe der å gjøre. Til det er laget for ujevnt besatt. Vi har spillere som holder bra Premier League-nivå, som Begovic, Shawcross, Huth, Etherington, Pennant og noen til, men vi har også en rekke spillere som spiller, eller har spilt mye, som åpenbart ikke holder mål på dette nivået. Delap, Whelan, Wilkinson, Collins, Higginbotham, Walters, Sidibe og Diao, for å nevne noen. Klarer vi å klore oss fast rundt midt på tabellen med det mannskapet vi har er det bra, og sett i forhold til hvor vi var for fire-fem år siden har vi ingen grunn til å klage. Men skal vi fortsette fremgangen er det liten tvil om at at laget må forsterkes betydelig til sommeren. En eller to sentrale midtbanespillere er et “must”, og likeledes i alle fall en ny venstreback, og helst også en høyreback. Er heller ikke blitt overbevist om at Jones var noe godt kjøp, og i alle fall ikke til den prisen. Så ut som et kanonkjøp etter de første kampene, men har senere virket lat og temmelig uinterresert, dog tegn til fremgang i de par siste kampene. Fuller er også over the top, og Carew har en tendens til å falle av, så ideelt sett bør vil vel derfor også ha inn en spiss, og helst en bakromspiss som alternativ til de target-man spissene vi har. Vi får nok neppe oppfylt alle ønskene, men prioriteringen mener jeg da bør bli i den rekkefølgen jeg har skissert.