Sesongen så langt

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Sesongen så langt

Innlegg Svein Nilsen » 08 Jan 2014, 10:05

Managere er jo på en måte sin verste fiende; de legger jo ofte selv premissene for hva som er akseptabelt av resultater og plasseringer. Hvis de lykkes i å skape resultater i en klubb så er det jo deres egen suksess de måles etter. Ingen supportere ønsker at laget faller i prestasjoner, alle ønsker progresjon - også manageren selv naturlig nok. Det å holde titusener av supportere happy, DET er en utfordrende oppgave! Og det er jo heller ikke KUN resultater som teller, men også veien til suksess - les spillet/underholdning etc. Rosenborg er et godt eksempel, å overta etter Eggen er nesten umulig har det vist seg. Selv seriegull har jo ikke alltid vært nok.
Men Tony Pulis er en grepa kar, jeg tok en pint med han på Tollgate i hans første periode som manager og ble imponert. Han har markert seg positivt i vår klubb over mange år og stått på barrikadene for en klubb og spillestil som ikke akkurat ble verdsatt av andre enn oss. Jeg var også på Britannia den dagen han mistet sin mor og kjørte opp fra Wales og ankom stadion i pausen, mens lystavla fortalte at han ikke var tilstede grunnet dødsfallet. Det var stort og da var han stor. Alle er enige om at han har betydd enormt mye for Stoke City FC, på samme måte som mange synes at det var på tide å gå videre. Heldigvis tar Peter Coates avgjørelsene og ikke Vincent Tan....
Det vi alle tre synes enige om er at vi tar dette over en pint...eller minst tre, vi har jo en del på hjertet! Gooooaaaarrrrnnnnnn STOKE 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Re: Sesongen så langt

Innlegg Morten T. » 08 Jan 2014, 13:22

Svein Nilsen skrev:Ingen supportere ønsker at laget faller i prestasjoner, alle ønsker progresjon - også manageren selv naturlig nok. Det å holde titusener av supportere happy, DET er en utfordrende oppgave!

Dette er jeg helt enig i. Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at det nesten er en umulig oppgave å gjøre alle til lags hvis man er manager/trener.
Eggen er forøvrig en av mine favorittrenere. Den samhandlingen han fikk tid på seg til å drille inn...vel, det var god og effektiv fotball. Jeg synes forøvrig at Eggen er enda større som person. En intelektuell og filantropisk fyr. Rosenborg er forøvig ikke "my cup of tea", men de var veldig gode den gangen det var helt ålreit å labbe rundt med hockeysveis og kelnerdress med magebelte, lisseslips og hvite tennissokker,og det har jeg ingen problemer med å erkjenne... :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest