FØR FA-CUPFINALEN STOKE - MANCHESTER CITY

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: FØR FA-CUPFINALEN STOKE - MANCHESTER CITY

Innlegg TrondG » 19 Apr 2011, 18:34

Kan noen si meg når denne kampen blir sendt i norsk tid? Jeg har blitt satt opp fra 11.45-18.15 14. mai, noe som er superkrise. Må få byttet så snart så mulig. Er det klokken 15 eller 16 den begynner?
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 19 Apr 2011, 19:50

TrondG skrev:Kan noen si meg når denne kampen blir sendt i norsk tid? Jeg har blitt satt opp fra 11.45-18.15 14. mai, noe som er superkrise. Må få byttet så snart så mulig. Er det klokken 15 eller 16 den begynner?

Norsk tid kl. 16.00, altså "vanlig tippekamptid.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... efault.stm
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 19 Apr 2011, 20:03

Det er ikke ofte jeg er ute og ser kamper på puber der det vises livefootball. Nå som det kan gå trått med anskaffing av billett til Wembley, er det vel på sin plass å kringkaste hvor kampene vises i respektive byer/bygder i det ganske land. Kanskje vi kan skape litt stemning rundtomkring? Tordenskjold i Oslo er grei, den veit alle om etterhvert. Fotballpuben i Bergen er vel en annen plass (med håp om tenner i behold etter kampen), men har Norges nest største by flere steder å by på ? Hva med andre byer? Har registrert supportere her inne fra Hamar, Fredrikstad, Molde, Bodø, Arendal, Stavanger......osv-. Gi en lyd! Del med andre ?
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Apr 2011, 23:12

JonC skrev: Fotballpuben i Bergen er vel en annen plass (med håp om tenner i behold etter kampen)

Er det så ille i Bergen? Til og med jeg, som ikke er spesielt fan av Vålerengen, kan finne på å gå på quiz eller se en kamp på Bohemen i Oslo uten at jeg noengang har følt at jeg måtte bestille tannlegetime på forhånd. Nå skal riktignok den gjengse Vålerengen-supporter( spesielt de som har hengt med lenge ) ha ros for at de har gode doser med selvironi og ironisk distanse til eget lags svingende prestasjoner, og Skeid ser nok de fleste uansett på som en slags ikke-eksisternde pariakaste og som ikke utgjør noen som helst trussel, men min erfaring er at det ikke er noe problem å gå hverken dit, Vålerenga Vertshus eller lignende vannhøl.

Visste ikke at Bergen sleit med de greiene der, men i en såpass stor by må det vel nesten være noen alternativer av den mer dannede sorten?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 19 Apr 2011, 23:27

Er det så ille i Bergen?

Som jeg skrev er jeg ikke akkurat stamgjest på denne puben. Det er kun det jeg får gjennom mates and media, bl.a leser jeg fra tid til annen at det utenfor (eller inne, eller i nærheten av )dette stedet har skjedd en episode som gjerne medfører at tannlege J. Eksel får overtidsbetaling. Nei, kanskje det er bare meg. På samme måte hørte jeg om bråk i Rosenkrantzgt. Oslo (Tordenskjold ligger vel i enden av den, eller begynnelsen) da vi besøkte tigerstaden for TG-Live og Norge-Danmark (som dessert) her i slutten av mars. Vi unslapp disse tumultene av den enkle årsak at vi ikke oppsøker slike eventer.
Nei, Bergen er nok en rolig og fin by i så måte. Men på alle steder der det er menn og mye alkohol, skjer det fra tid til annen at noen fyrer oppunder (Balotelli??)
Da blir det bråk.......
Sist endret av JonC den 19 Apr 2011, 23:30, endret 1 gang
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 19 Apr 2011, 23:29

men i en såpass stor by må det vel nesten være noen alternativer av den mer dannede sorten?

noen som vet om noe her ??
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Apr 2011, 23:47

JonC skrev:
Er det så ille i Bergen?

Som jeg skrev er jeg ikke akkurat stamgjest på denne puben. Det er kun det jeg får gjennom mates and media, bl.a leser jeg fra tid til annen at det utenfor (eller inne, eller i nærheten av )dette stedet har skjedd en episode som gjerne medfører at tannlege J. Eksel får overtidsbetaling. Nei, kanskje det er bare meg. På samme måte hørte jeg om bråk i Rosenkrantzgt. Oslo (Tordenskjold ligger vel i enden av den, eller begynnelsen) da vi besøkte tigerstaden for TG-Live og Norge-Danmark (som dessert) her i slutten av mars. Vi unslapp disse tumultene av den enkle årsak at vi ikke oppsøker slike eventer.
Nei, Bergen er nok en rolig og fin by i så måte. Men på alle steder der det er menn og mye alkohol, skjer det fra tid til annen at noen fyrer oppunder (Balotelli??)
Da blir det bråk.......

Dessverre har du rett. Alkohol er ikke noe særlig å innta hvis man allerede sliter med sinnemestring eller dårlig selvtillit i edru tilstand. For oss som er glade gutter derimot, så virker det bare som et ekstra gir i en sosial setting... ;)

Rosenkrantzgate er nok ikke det absolutt safeste Oslo har å by på på nattestid, nei( på fotballkamp-tid er det noe annet ). Da trekker jeg heller opp mot Grünerløkka hvor det er kule barer og hvor det bor folk.

Håper dere finner en pub i Bergen, ellers så er dere selvfølgelig hjertelig velkommen til Oslo og Tordenskiold! :)

PS! Traff folk fra både Lillehammer, Drammen og Ålgård i helga, så de stedene ++ kan nok pent legges til lista.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lars » 19 Apr 2011, 23:54

Jeg er i Oslo den helgen og tar turen til Tordenskjold og tar med en gjest. :)
Lars
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 20 Apr 2011, 01:44

Jeg er heller ikke spesielt fan av Fotballpuben. Riktignok er det ikke her "alternative typer" (les: casuals) drikker sine dråper, de holder til i Kong Oscars gate på Victoria Pub. Man kan si mye om dem, men jeg tror nok det foregår mer bråk på Fotballpuben enn på Viccen. Dette er naturligvis grunnet det faktum at det er 18- års grense, gratis inngang og greit priset øl, noe som trekker til seg veldig mange av ymse sorter i helgene og kampdager. Helt normale folk som ønsker å ta en pils til kampen, vanlige supportere av forskjellige lag, og selvfølgelig også noen som er ute etter bråk, eller har lett for å havne i klammeri etter for mye alkoholinntak. Jeg må presisere at jeg ikke har opplevd noe tull her, men kjenner flere som har det. Dessverre fyller jeg ikke 20 før til høsten, så håper på å finne noen gode alternativer til Fotballpuben da.

Scotsman? Eller er det mye det samme, kanskje?
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 20 Apr 2011, 09:16

Appropos fotballpuber så besøkte jeg broren min i Kr. sand i helgen. Så kampen på Up Town. Arsenal - Liverpool gikk jo samtidig slik at vi ble henvist innderst inn i en avkrok der. Puben var ellers veldig grei med hyggelige folk. Så kampen med to andre galne Stoke fan fra nordnorge. En helt ubeskrivelig opplevelse. Ingen av de to var med i supporterklunbben slik at jeg prøvde å verve dem inn. Tror potensialet til å få adskillig flere medllemmer er der og man bør vel nå smi mens jernet er varmt..?
Når jeg ser kamper ute i Haugesund er det kun jeg som holder med Stoke - derfor blir det ikke så altfor ofte jeg ser dem på pub her... :(
bjørn123
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest