Overgangsvinduet januar 2016

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet januar 2016

Innlegg gmel » 31 Jan 2016, 12:53

Richard Prestegård skrev:Virker som om en midtstopper og Imbula fra Porto er det eneste Stoke jobber med å skaffe seg akkurat nå. Sjeldent har det vært mye aktivitet fra The Potters på Deadline Day, men nå blir det kanskje en forandring på det?

Det hevdes at Imbula er uaktuell, men vi får nå se....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 31 Jan 2016, 21:14

Satt på spissen; hadde vi brukt penger på en goalgetter 1. januar, f.eks. Austin, så hadde vi vært i Ligacupfinalen og i 5.runde av FA cupen! Dette mener jeg er tjenesteforsømmelse av Hughes og Coates!! Når vi har SÅ MANGE viktige kamper i januar og vi har INGEN notorisk målscorer (ingen som er i nærheten faktisk) så er dette for dårlig av ledelsen, BASTA!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg olejodd » 01 Feb 2016, 04:11

Jeg komenterer ikke så mye på dette forumet,men følger veldig med. Har vært ihuga Stokesupporter i både med-og motgang siden starten på de gyldne tippekamptider i NRK. Liker veldig godt at Mark Hughes har kommet inn med ny filofsofi etter etter en vi skal takke for veldig mye,både i forhold til comebacck i det øverste selskap og personlighet.men nå,og da mener jeg virkelig nå,,,,,,,,,,,man må på banen etter en klassespiss som kan score mål,ikke koste hva det koste vil nei,men noe kronasje må vi nok blø med. Ser mange på forumet liker den posisjonen vi ligger i nå i forhold tabellsituasjonen. Ta en titt på målprotokollen, i forhold til den er vi heldige som ligger så høyt oppe.Ellers en stor takk til dere som er veldig aktive her inne på forumet, såne som Morten, Svein,Richard,Lilledino og flere av dere som holder oss såkalte " passive" oppdatert på hva som skjer.Har Vært ei vond uke, men vi satser på å reise oss på tirsdag mot Man U. Lykke til kjære medlemmer og venner av "klubben i vårt hjerte"
olejodd
Stokie

Innlegg Bjarne » 01 Feb 2016, 19:05

Beklager, men det er noe rivruskende galt om vi skal bruke mer enn 200 millioner på en fotballspiller. Jeg vet det må brukes penger, men i en tid da mange sliter økonomisk er det noe trist over slike overganger. Er det verdt en slik pris for å bli en eller to plasser "bedre" enn i fjor?
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 01 Feb 2016, 19:13

olejodd skrev:Jeg komenterer ikke så mye på dette forumet,men følger veldig med. Har vært ihuga Stokesupporter i både med-og motgang siden starten på de gyldne tippekamptider i NRK. Liker veldig godt at Mark Hughes har kommet inn med ny filofsofi etter etter en vi skal takke for veldig mye,både i forhold til comebacck i det øverste selskap og personlighet.men nå,og da mener jeg virkelig nå,,,,,,,,,,,man må på banen etter en klassespiss som kan score mål,ikke koste hva det koste vil nei,men noe kronasje må vi nok blø med. Ser mange på forumet liker den posisjonen vi ligger i nå i forhold tabellsituasjonen. Ta en titt på målprotokollen, i forhold til den er vi heldige som ligger så høyt oppe.Ellers en stor takk til dere som er veldig aktive her inne på forumet, såne som Morten, Svein,Richard,Lilledino og flere av dere som holder oss såkalte " passive" oppdatert på hva som skjer.Har Vært ei vond uke, men vi satser på å reise oss på tirsdag mot Man U. Lykke til kjære medlemmer og venner av "klubben i vårt hjerte"

Hyggelig å se at nye også deltar.. Velkommen i "familien" og som aktiv bruker Olejodd
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2016, 19:30

Bjarne skrev:Beklager, men det er noe rivruskende galt om vi skal bruke mer enn 200 millioner på en fotballspiller. Jeg vet det må brukes penger, men i en tid da mange sliter økonomisk er det noe trist over slike overganger. Er det verdt en slik pris for å bli en eller to plasser "bedre" enn i fjor?

Det er et veldig interessant poeng du tar opp her, Bjarne. Det er jo ingen logikk i dette i det hele tatt.
Noen av oss er vel kritiske, eller sterkt kritiske, til utviklinga i fotballen og mye av sjarmen har jo fordufta tilbake fra den tida hvor arbeiderklasse og fotball var vevd mye tettere sammen. På 1990-tallet skjedde det dog noe. Inn kom folket med dress, slips, et eller annet BI-diplom og et sterilt følelsesliv.
Men har det bare vært negativt? Jeg mener for det meste ja, men det er vel noe som heter at "Hvordan kan man argumentere for sitt eget syn uten å kjenne til motpartens argumenter?"
Det beste motargumentet jeg har hørt er at fotballen av i dag genererer mange nye arbeidsplasser og det er et godt argument, allikevel kan man slå det argumentet litt i hjel ved å argumentere for at det hadde vært plass til enda flere arbeidstagere hvis noen av pengesummene som brukes på overganger og lønninger til spillerne hadde blitt fordelt med en annen nøkkel.

Jeg er tilhenger av at fotballen må reguleres i større grad en i dag, ikke for at reguleringer og forbud er moro, men fordi det ikke finnes noe som helst logikk i at en ung gutt som tupper ball skal tjene like mye på en uke som to-tre sykepleiere, slaktere, lærere, kokker eller snekkere tjener på et helt år. For meg blir det feil.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bejori » 01 Feb 2016, 20:19

Imbula er på Clayton Wood nå, men prisen, markedet er helt sykt.
bejori
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2016, 21:16

bejori skrev:Imbula er på Clayton Wood nå, men prisen, markedet er helt sykt.

Prisen er høy, ja. Har også sett noen meldinger på at Porto får en 15% videresalgsavtale.
Går denne i gjennom, og prisen stemmer, så må vel argumentet om at Hughes bruker lite penger skrotes en gang for alle? Shaqiri kosta jo et lite U-landsbudsjett da han ankom i sommer...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 01 Feb 2016, 21:32

TV2 er på vei til å sende direkte fra Stoke...

Følg med :
http://live.tv2.no/livesenter-fotballry ... 1451412193
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 01 Feb 2016, 22:09

Marco van Ginkel har vært utlånt til Stoke fra Chelsea denne sesongen. Nå melder The Telegraph at den avtalen blir brutt, og at nederlenderen lånes videre til PSV. Den 23 år gamle midtbanespilleren har spilt 17 Premier League-kamper for Stoke i årets sesong.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest