O2Stokie skrev:Pulis foretar av og til valg i bortekamper som setter grå hår i hodene våre, men dere kan da oppriktig ikke mene at vi skal sparke en manager som har brakt oss dit vi er i dag? Alt "gnålet" om å ta oss videre, og å spille "attraktiv" fotball... vel, se på WBA folkens. Se på Charlton (de sparket Churbishley for å "ta steget").
Nei, få finger'n ut av ræva, løft blikket og se tilbake og framover. Med Pulis vil vi IKKE spille attraktiv fotball, selv om vi i perioder faktisk gjøre det, men vi vil forbli i PL. Han HAR forbedret leget sakte med sikkert år for år, og jeg ser ingen tegn på at ikke det skal kunne fortsette. Alle managere gjør bomkjøp og de får like mye pepper fra fans for det, that's life.
Skifter vi ut Pulis og begynner å spille fotball ala WBA og Boskamp, så spiller vi i Championship igjen før vi vet ordet av det.
Enig i at vi er for forsiktige og for defensive og for mye highball innimellom, meeeen... vi kan syte og klage som et Premier League lag! Hurra!
Hva er dette med WBA? Spiller, eller spilte de, attraktiv fotball under Di Matteo?
Nei, ikke spesielt. De er nyopprykkede og har gjort det bra( slik som de to andre har gjort også ).
Se på Bolton, Sunderland, Blackpool. Tre lag som spiller bra og har tatt mer poeng enn forventet og som TØR å gå fremover.
Men det er ikke snakk om å spille "attraktivt". Det er snakk om å få ut potensialet og bruke de rådende midler rett.
Enig i at hvis vi skifter ut Pulis med en manager som IKKE står for en destruktiv stil så vil vi slite, men det skyldes jo ene og alene at Pulis har henta inn folk som Jones, Diao og Whitehead. Fyrer som nesten er som skreddersydd for systemet han vil ha. Jeg vil ikke sparke Pulis, men jeg vil ikke frede han heller. FORDI klubben er større og viktigere enn ett enkeltstående individ.
Jeg mener vi kunne ha vært suverent inne på Topp 6 allerede nå med en annen konstellasjon, andre innkjøp og, ikke minst, en litt modigere taktikk mot utvalgte lag. Jeg synes det er et fair standpunkt, uansett hva andre måtte mene. Stoke er nå en rik klubb som har sprengt banken og hentet inn spillere med bøttevis av PL-erfaring. Selvfølgelig kommer det forventninger som følge av det! Alt annet ville være ganske så passivt, spørru meg.
Ja, Pulis har gjort en svært god jobb, men er han rett mann til å ta klubben videre? Det er et meget legitimt spørsmål som er vel verdt å diskutere og ikke bare bør avfeies med hva mannen har gjort før. En fotballklubb SKAL og MÅ utvikle seg hele tiden og derfor er det den riktigste ting i verden å være konstant kritisk og reflekterende over det som skjer i egen klubb, uten at man nødvendigvis av den grunn er nødt til å falle ned på noe som oppfattes som negativt som konklusjon på de veloverveide ytringene og funderingene.
Trekk hue ut av lystgassbeholderen og vask øya ...