Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg O2Stokie » 15 Feb 2011, 14:58

Pulis foretar av og til valg i bortekamper som setter grå hår i hodene våre, men dere kan da oppriktig ikke mene at vi skal sparke en manager som har brakt oss dit vi er i dag? Alt "gnålet" om å ta oss videre, og å spille "attraktiv" fotball... vel, se på WBA folkens. Se på Charlton (de sparket Churbishley for å "ta steget").
Nei, få finger'n ut av ræva, løft blikket og se tilbake og framover. Med Pulis vil vi IKKE spille attraktiv fotball, selv om vi i perioder faktisk gjøre det, men vi vil forbli i PL. Han HAR forbedret leget sakte med sikkert år for år, og jeg ser ingen tegn på at ikke det skal kunne fortsette. Alle managere gjør bomkjøp og de får like mye pepper fra fans for det, that's life.
Skifter vi ut Pulis og begynner å spille fotball ala WBA og Boskamp, så spiller vi i Championship igjen før vi vet ordet av det.
Enig i at vi er for forsiktige og for defensive og for mye highball innimellom, meeeen... vi kan syte og klage som et Premier League lag! Hurra!
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Stoke - HamKam » 15 Feb 2011, 15:29

Vi er mange som tidvis er skuffet over Stokes resultater, over måten spillerne presterer på, over måten vi spiller på, over laguttaket og ikke minst over håpløse dommeravgjørelser men Pulis er også skuffet. Jeg er venn med ham på Facebook og dette er hva han skrev forleden dag;

Is still desperately disappointed - and frustrated - about Saturday's result but now focus turns on Saturday and the FA Cup. Lets have the Britannia really bouncing this weekend. We'll need your help, as Brighton are a very good team.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Feb 2011, 15:49

O2Stokie skrev:Pulis foretar av og til valg i bortekamper som setter grå hår i hodene våre, men dere kan da oppriktig ikke mene at vi skal sparke en manager som har brakt oss dit vi er i dag? Alt "gnålet" om å ta oss videre, og å spille "attraktiv" fotball... vel, se på WBA folkens. Se på Charlton (de sparket Churbishley for å "ta steget").
Nei, få finger'n ut av ræva, løft blikket og se tilbake og framover. Med Pulis vil vi IKKE spille attraktiv fotball, selv om vi i perioder faktisk gjøre det, men vi vil forbli i PL. Han HAR forbedret leget sakte med sikkert år for år, og jeg ser ingen tegn på at ikke det skal kunne fortsette. Alle managere gjør bomkjøp og de får like mye pepper fra fans for det, that's life.
Skifter vi ut Pulis og begynner å spille fotball ala WBA og Boskamp, så spiller vi i Championship igjen før vi vet ordet av det.
Enig i at vi er for forsiktige og for defensive og for mye highball innimellom, meeeen... vi kan syte og klage som et Premier League lag! Hurra!

Hva er dette med WBA? Spiller, eller spilte de, attraktiv fotball under Di Matteo?
Nei, ikke spesielt. De er nyopprykkede og har gjort det bra( slik som de to andre har gjort også ).

Se på Bolton, Sunderland, Blackpool. Tre lag som spiller bra og har tatt mer poeng enn forventet og som TØR å gå fremover.

Men det er ikke snakk om å spille "attraktivt". Det er snakk om å få ut potensialet og bruke de rådende midler rett.
Enig i at hvis vi skifter ut Pulis med en manager som IKKE står for en destruktiv stil så vil vi slite, men det skyldes jo ene og alene at Pulis har henta inn folk som Jones, Diao og Whitehead. Fyrer som nesten er som skreddersydd for systemet han vil ha. Jeg vil ikke sparke Pulis, men jeg vil ikke frede han heller. FORDI klubben er større og viktigere enn ett enkeltstående individ.
Jeg mener vi kunne ha vært suverent inne på Topp 6 allerede nå med en annen konstellasjon, andre innkjøp og, ikke minst, en litt modigere taktikk mot utvalgte lag. Jeg synes det er et fair standpunkt, uansett hva andre måtte mene. Stoke er nå en rik klubb som har sprengt banken og hentet inn spillere med bøttevis av PL-erfaring. Selvfølgelig kommer det forventninger som følge av det! Alt annet ville være ganske så passivt, spørru meg.

Ja, Pulis har gjort en svært god jobb, men er han rett mann til å ta klubben videre? Det er et meget legitimt spørsmål som er vel verdt å diskutere og ikke bare bør avfeies med hva mannen har gjort før. En fotballklubb SKAL og MÅ utvikle seg hele tiden og derfor er det den riktigste ting i verden å være konstant kritisk og reflekterende over det som skjer i egen klubb, uten at man nødvendigvis av den grunn er nødt til å falle ned på noe som oppfattes som negativt som konklusjon på de veloverveide ytringene og funderingene.

Trekk hue ut av lystgassbeholderen og vask øya ... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Feb 2011, 17:26

O2Stokie skrev:Se på Charlton (de sparket Churbishley for å "ta steget").

Ikke i følge:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 958402.stm
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 15 Feb 2011, 20:15

Morten T. skrev:
Se på Bolton, Sunderland, Blackpool. Tre lag som spiller bra og har tatt mer poeng enn forventet og som TØR å gå fremover.

Bolton og Sunderland har spilt mye lengre enn oss i PL, og langsomt bygd seg opp til der de er i dag. Begge spilte akkurat likt oss de første årene... Blackpool rykker ned.
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Feb 2011, 20:34

O2Stokie skrev:
Morten T. skrev:

Bolton og Sunderland har spilt mye lengre enn oss i PL, og langsomt bygd seg opp til der de er i dag. Begge spilte akkurat likt oss de første årene... Blackpool rykker ned.

Ingen av lagene du nevner har bedre lag enn Stoke - på papiret. Og ingen av de nevnte lag er i nærheten av å ha brukt så mange penger som Stoke de siste sesongene.

Bolton - har en manager som tør og er offensiv. Var på god vei til å føre det antatte slaktofferet Burnley til ny kontrakt i fjor. Etter at han slutta gikk det åt skogen.
Blackpool - har også en manager som gutser og tør. Leder 2-0 hjemme mot et av verdens beste klubblag, men fortsetter å kjøre på. Naivt, men slikt gir oftere suksess enn fiasko( heldigvis ). Blackpool har vel allerede nå omtrent dobbelt så mye poeng som mange antok før sesongstart. Kanskje rykker de ned, men det blir med flagget til topps og en maksimal utnyttelse av rådende ressurser. God manager med noen vanvittig kule one-linere.
Sunderland - har solgt mange spillere til Stoke de siste sesongene( deriblant Jones ) - og blitt bedre(!). Kjøper og selger smart. Fantastisk signing av Gyan samtidig som de kvitta seg med Jones. Bent fikk de massevis av penger for og kan reinvestere.

Når det er sagt - ikke få inntrykk av at jeg mener at alt bare er elendigheta i Stoke. Det er bare enkelte faktorer og utviklingstrekk jeg ikke tror er bra( som redegjort for før ), men for det meste så har det fungert de siste sesongene. Jeg mener bare at potensialet er der og er ikke helt og fullt utnytta.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut H » 15 Feb 2011, 22:45

Jeg tror ikke vi er så uenig i alt dette om det kan virke. Pulis har løftet klubben det han makter og det har vært et historsik løft. Spørmålet er om klubben vil satse videre og klatere opp mot topp 8 på tabell. Da er det5 andre som må ta ballen vidre bokstavlig talt. Jeg ønsker at Stoke skal vinne noe igjen. Muligens også få et europatur men jeg ønsker ikke at Pulis sin fotball skal være den som vinner frem. Det blir litt trist å se på. Det er ikke fremtiden. Fremtidens fotball skapes av lag Arsenal og Barselona. Vi kan ikke bli Barselona men vi kan strekke oss etter å bli det. Vi kan bli det Stoke som herjet med storlagene tilbake på 70 tallet. Hva er det som hidrer Stoke å bli et nytt ManU på lang sikt? Det viktigeste vi må ha da er visjon om at alt er mulig. Stoke ligger i sentrum av foball Engeland. Har landets best publikum. Har en historie som få andre. Det er ganske mange rundt om i verden som har hørt om Stoke. Vi har eiere med masse penger og som er lagets største fans. Hele byen er sultne på å lykkes med noe. Laget er utrolig viktig for byen. Jeg tror at Stoke om 8 - 10 år kan være helt i toppen om man gjør alr rett. Dersom man skal prøve på noe sånt må det bli med en annen type foltball. Da må man spille seg inn i nye hjerter.
Knut H
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 17 Feb 2011, 18:38

"rykke ned med flagget til topps" hahahahaha. Rykker man ned, så spiller man ikke i Premier League. Tviler på om noen lag er fornøyde med det. Flagget til topps my ass.
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2011, 21:22

O2Stokie skrev:"rykke ned med flagget til topps" hahahahaha. Rykker man ned, så spiller man ikke i Premier League. Tviler på om noen lag er fornøyde med det. Flagget til topps my ass.

Fin egenskap å ta saken ut av sin sammenheng...
Men vi utdyper og gjør et forsøk på å klargjøre:
Forventninger er en forholdsvis stor del av fotballen. Du forventer jo bl.a. at Blackpool rykker ned og det er fair.
Før sesongen starta så var Blackpool forventa å ta forsvinnende få poeng og rykke rett ned med klar margin. Årsaken mange nevnte var en tynn stall, noen få nye fjes som hadde frista reservebenken i PL, skral økonomi og en relativt uerfaren manager.
Allikevel har de slått utrolig bra fra seg og de har gjort det ved hjelp av tidvist vakkert fotballspill, guts, naivitet, offensiv tankegang og et intrikat angrepsspill som åpner mange motstanderes forsvar( merkelig nok oftest på bortebane ). De har med andre ord gjort det langt, langt bedre enn forventningene og ressursene skulle tilsi. Ja, selvfølgelig er det uansett kjipt å rykke ned, men i Blackpools tilfelle har de aller, aller fleste regna med det uansett( inklusive supportere ). Allikevel har de virkelig prøvd, og de har, etter mitt skjønn, gjort det på den aller beste måten. Derfor fortjener de faktisk beskrivelsen "å rykke ned med flagget til topps"( hvis så skulle skje.)

Må lerretet blekes enda mer, eller siger det inn nå?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg TomS » 20 Feb 2011, 00:43

Etter mange år med txt-tv og spesielle aviser på mandag som eneste kilde til resultater/stilling (vi snakker før den store veven kom til hvermansen) er det med glede å ha Stoke i PL, og følgelig mediedekning som er laget verdig. Selv om jeg ikke er av de ivrigste har jeg vært trofast, og det smerter når man blir spurt om sitt favorittlag er innenfor ligasystemet (selv om det er bygget på vennlig mobbing eller uvitenhet). Følgelig er jeg veldig takknemlig for den jobben TP har lagt ned i Stoke.
Noen ganger blir frykten større enn motet. Som en tidligere arbeidskollega sa til meg. Han ville nesten ikke at hans favorittlag skulle nå cupfinalen (altså gikk han nærmest inn for tap i semi'n). Sorgen etter tap i finalen var så stor at den overskygget en eventuell glede ved å bli cupmester.
Derfor mener jeg at TP er rett mann for Stoke så lenge han kan få Stoke stabilt og sikkert liggende i PL. Stoke er, etter min mening, p.t. ikke klar for noen kamp i toppen. Gi oss noen stabile og gode sesonger til i PL, så kan vi begynne og heve ambisjonsnivået. Slik jeg ser det leverer TP varene så langt.
Brukerens avatar
TomS
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest