Morten T. skrev:Bøyer meg i støvet for Walters som tok Irland til EM nesten på egenhånd.
Walters har alltid slått tilbake gjennom hele karrieren og motbevist kritikerne gang på gang. Jeg mener han er en av Stoke sine viktigste spillere, riktignok kjemisk fri for fiks-fakserier og fjas, men veldig bra at Stoke har forlenget med han. Så mange trenere og fagfolk med forskjellig ståsted og filosofi kan ikke ta feil: Jonathan W. er en viktig mann for balansen i laget og gjør en jobb som forenkler jobben for medspillerne.
Enig Morten, Walters er blitt en viktig spiller for oss og jeg er fornøyd med at han forlenget kontrakten nylig.

Men når Walters gjennom årene også har fått en del tyn så er det viktig å ha i bakhodet at han ikke har vært like god i Stoke-trøya hele tiden han har vært her.

Han var strålende i cupfinalevåren 2011, men i de to påfølgende sesongene var han - etter mitt syn - relativt svak, og det var vel i den perioden kritikken mot han var på det sterkeste. Og jeg synest kritikken den gang var berettiget. Han scoret riktig nok noen mål, men mange av disse var på straffer, selv om han også hadde en relativt høy brenne-prosent.

Men de to siste sesongene synest jeg han har hevet seg voldsomt og er - som du skriver - blitt en viktig spiller for oss. Og i det perspektivet er også jeg meget fornøyd med at han blir med oss også de nærmeste sesongene, selv om jeg ikke er overbevist om at han vil være i førsteelleveren også om ett år