Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg mfkpotter » 02 Apr 2012, 10:48

Vi er stort sett enige Morten, det er klart at personlige feil var en stor årsak til tapet mot Wigan, men uansett så ville Stoke ikke ha scoret noen mål den lørdagen.
Det som gjør at jeg blir oppgitt, er at jeg har sett slike bortekamper så alt for mange ganger før.
Så er det noen som mener at det er lett å klage etter et tap, dette er ikke klager på Pulis etter et enkelt tap, men en oppgitthet over å se hvordan han gang etter gang bommer på både taktikk og approach til en bortekamp i PL. Jeg mener seriøst at TP er den desidert dårligste manageren i PL på bortebane.
Når en ser på spillet til Stoke med tanke på de hundrevis av millionene brukt på spillerkjøp, så er det bare utrolig skuffende.
Jeg rangerer bare en manager bak TP på lista i PL, og det er Alex Mcleish i Villa. Han blir ikke lenge i Villa, tror jeg...
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Apr 2012, 13:24

mfkpotter skrev:Vi er stort sett enige Morten, det er klart at personlige feil var en stor årsak til tapet mot Wigan, men uansett så ville Stoke ikke ha scoret noen mål den lørdagen.
Det som gjør at jeg blir oppgitt, er at jeg har sett slike bortekamper så alt for mange ganger før.
Så er det noen som mener at det er lett å klage etter et tap, dette er ikke klager på Pulis etter et enkelt tap, men en oppgitthet over å se hvordan han gang etter gang bommer på både taktikk og approach til en bortekamp i PL. Jeg mener seriøst at TP er den desidert dårligste manageren i PL på bortebane.
Når en ser på spillet til Stoke med tanke på de hundrevis av millionene brukt på spillerkjøp, så er det bare utrolig skuffende.
Jeg rangerer bare en manager bak TP på lista i PL, og det er Alex Mcleish i Villa. Han blir ikke lenge i Villa, tror jeg...

Det er et fair standpunkt, Rune. ;)

Personlig rangerer jeg flere bak Pulis enn McLeish, men jeg rangerer også flere over.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 02 Apr 2012, 13:58

Ja er vel svaret etter en god kamp og nei er svaret etter en dårlig kamp. Så enkelt og så banalt er det vel ikke. Det blir mye av de samme argumentene igjen og igjen nå, og de fleste av oss har tatt standpunkt til spørsmålet for lenge siden og en kamp eller to, god eller dårlig, forandrer ikke på dette.

1. Peter Coates kommer IKKE til å sparke TP, da må de "enes" om at det er på tide med nytt blod!
2. Tony Pulis er manageren med størst suksess i vår 149 årig lange historie, men det freder han jo ikke for all fremtid!
3. Vi har IKKE utviklet spillet vårt på de 4 sesongene vi har spilt i PL. Dvs. med tydligere kantspillere har vi forsøkt å breie spillet og komme til innlegg, noe vi til tider har blitt bedre på.
4. Etter vår katastrofale start i PL, bortekampen mot Bolton i august 2008, har vi ikke lært NOENTING av å spille på bortebane - det er skremmende!
5. De antatt dårligste lagene vil ta flere og flere poeng mot oss da vi er ufattelig forutsigbare i vår spillestil.
6. De antatt beste lagene vil ta flere og flere poeng på Britannia da de nok vil skjønne at å legge litt om på taktikken vil gjøre oss sjanseløse!
7. Som Norge på 80-tallet feide vi inn i PL med guts og tæl og fikk raskt relativt gode resultater med det. Men, som med Norge, motstanderene lar seg ikke "lure" gang etter gang.
8. Fakta; denne sesongen har vi spilt kun noen få gode kamper, og vi har ufortjent mange poeng. Spillemessig sesongen under ett, hadde vi fortjent å ligge under streken!
9. Negativ? Ja, når vi spiller ræva, har ingen evne til å utvikle oss (spiller hver bortekamp på samme måten selv etter 4 år med tap......) og TP er en sta jævel.........!
10. Håp? Ja, absolutt. Og jeg tar gjerne TP som manager i mange år fremover hvis han viser evne til å tilpasse seg dagens fotball og dens utvikling. I dette ligger det selvfølgelig også en opprydding i spillerstallen og en bevist satsning på mer enn å få de nødvendige 40 poengene!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Apr 2012, 23:48

Slike ting som dette gjør at Pulis får en god del ekstra stjerner i margen av meg:
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... etrov.html
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 09 Apr 2012, 00:37

Morten T. skrev:Slike ting som dette gjør at Pulis får en god del ekstra stjerner i margen av meg:
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... etrov.html

Pulis er kanskje den mest "spiselige" manageren i Premier League, sammen med en håndfull andre, nettopp på grunn av saker som dette. Man kan mene mye om mannens beinharde fotballfilosofi, men han er en foregangsperson og et forbilde som de fleste kan stille seg bak.

Godt å høre at han også på vegne av klubben støtter Petrov i den vanskelige tiden.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 16 Apr 2012, 22:02

At jeg ønsker TP vekk fra Stoke vet alle som leser mine innlegg, i dag har jeg sett lyset til de grader.
Hent Roberto Martinez og hele Wigan laget, for en fantastisk 1.omgang mot Arsenal på Emirates.
Om de til slutt skulle tape får heller være, for en postiv innstilling til spillet fotball, fantastisk.
Nå har Wigan feid Man Utd av banen, banket Liverpool på bortebane og vært fantastiske på Emirates. Se og lær TP
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Apr 2012, 10:07

mfkpotter skrev:At jeg ønsker TP vekk fra Stoke vet alle som leser mine innlegg, i dag har jeg sett lyset til de grader.
Hent Roberto Martinez og hele Wigan laget, for en fantastisk 1.omgang mot Arsenal på Emirates.
Om de til slutt skulle tape får heller være, for en postiv innstilling til spillet fotball, fantastisk.
Nå har Wigan feid Man Utd av banen, banket Liverpool på bortebane og vært fantastiske på Emirates. Se og lær TP

Hvis TP forsvinner så står Martinez veldig høyt på min liste også. En veldig flink manager ser det ut til.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 17 Apr 2012, 10:42

Jeg har også fått en veldig positivt inntrykk av Martinez, men fakta er at Wigan klarte med et nødskrik å unngå nedrykk ifjor (seier borte mot Stoke i siste serierunde reddet plassen) og ser ut til å gjenta bedriften i år. Trolig har Stoke bedre økonomi enn Wigan, men Pulis virker dyktigere til å skape "gull av gråstein" enn Martinez. Seire i det siste mot ManU og i bortekamper mot Liverpool og Arsenal er imponerende, men over flere sesonger har de vært et bånnlag som har kjempet mot nedrykk. Jeg tror derfor Pulis er en bedre manager i det lange løp, selv om han forlengst burde ha utviklet en mer offensiv spillestil som også skaper resultater, slik Wigan har vist frem i det siste.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 17 Apr 2012, 13:31

Vi skal vel ikke glemme at Wigan har vært ræva i store deler av sesongen! Martinez virker jo som en flink og allright fyr og jeg er helt enig; i de siste kampene har de spilt mye fin fotball (og hatt marginene med seg....), men at han er noen bedre manager enn TP er vel ikke nødvendigvis fakta! Tror faktisk Martinez og TP har litt av de samme arbeidsforholdene i ft lokalt eierskap og stor innflytelse. Ser man de siste årene under ett så har jo TP da større suksess enn Martinez, selv om TP da har kastet bort noen flere pundsedler..... Men, når det kommer til spillestil er kanskje forskjellen større - og det som gjør at mange ønsker TP dit pepper'n gror! De fleste lag med et snev av suksess, målt opp mot forutsetningene forsøker jo å spille fotball i langt større grad enn Stoke; Swansea, Newcastle, Norwich etc. Det er jo på dette område vi har mest å hente, det er her TP MÅ gjøre noen endringer for å tilpasse seg nåtidens fotball eller så råtner både han og Stoke City på rot..............................
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Margido » 22 Apr 2012, 16:48

Er Pulis den rette?.. Jeg vet ikke.
Vi spiller på fysikk og frykt.Vi er store,tunge og treige
Jeg er enig med mange av dere, vis vi skal være et pl lag i fremtiden må vi utvikle oss jeg tviler på at Pulis gir etter på det.Vi har hatt suksess med dette spillet pga det var helt uventet at et lag skulle spille slik fotball i nåtiden.Nå ser vi mer og mer at lagene vi møter er forbredt på dette spillet.
Jeg har ikke fulgt Stoke så lenge så jeg er ikke helt oppdatert på alt men vi brukte en del penger foran denne sesongen
Har disse i heltatt slått til?Vi har vel også en del spillere som ikke er gode nok lenger og vi får neppe noe særlig penger for de og er det da penger til å hente noen gode spillere? Legger også merke til at Pulis reiser selv for å speide, nye store tunge spillere som passer hans stil?Helt sikkert...

Vi har 7 midtstoppere i klubben 0 moderne offansive backer...Det blir ikke Barca fotball med det...Men det er vel heller ikke meningen med Stoke City..?... ;)
Margido
Newbie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest