Tid for ettertanke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Tid for ettertanke

Innlegg Svein Nilsen » 15 Nov 2011, 22:13

Veldig bra innlegg Torstein og som vanlig gode svar fra Morten. Jeg er også enig med det aller meste, men drister meg til å utdype noe;

Bego/Sorro; Begovic fortsatt ung og har et kjempestort potensiale, Sørensen snart pensjonist men viser at han fortsatt duger. Og han duger såpass at han kan "få" noen kamper i de periodene Begovic ikke er helt på topp - det vil si nå.......

Backer; Vi har dessverre ingen moderne back i stallen vår, dvs backer som som bruker hele banen, er hurtige og tekniske, dobler på siden og skaper offensive problemer for motstanderne. Wilko har denne sesongen vist ved noen anledninger at han faktisk kan spille litt ball og mot selveste United var han sågar innenfor deres 16-meter......Higgi er jo stødig som venstreback men ikke spesielt god offensiv og kanskje litt på hell? Wilson har en veldig god egenskap; god med begge bein. Men litt treg og forsiktig fremover.

Midtstoppere; Huth vår beste, deretter Shawx, Upson og Woody. De to siste bør bare være cover for vårt meget gode stopperpar - som TP dessverre ikke bruker sammen, forstå det den som kan!

Midtbane sentralt; Delap for dårlig, uansett kastearmer! Vi skaper uansett alt for lite på kastene, vi taper dessverre også andre og tredje ballene for tiden. Whithead er jo en fighter og god å ha i enkelte kamper, men håpløs offensiv. Vår klart beste offensivt er Whelan, men han er veldig mye feilvendt og ligger lat for dypt. Sikkert på ordre fra sjefen, men Whelan har faktisk et ok fotballhode og KAN spille ball. Palacios er jeg fryktelig usikker på, har vært i klubben i snart 3 måneder og enda ikke klar? Litt Gudjohnsen over det, men har håp og tro på at han kan bli en styrke for oss. Palacios er vel også best defensiv så han løser neppe våre offensive problemer!

Midtbane kant; Pennant og Ethers er, når de er skadefrie og i form, våre viktigste spillere. Dessverre er de ofte skadet og for mye "borte" i kampene. Kanskje har de også for stort defensivt ansvar? Shotton har mot og fart og kan kanskje bli en bra løsning her, eller som en mer moderne back?

Angrep; Enig i at Walters har blitt en viktig spiller for oss, men har den siste måneden vært veldig på nedadgående, håper det ikke er permanent! Har klare begrensninger og bør ikke spille ALLE kamper! Jones har jeg forsøkt å være positiv til i lang tid nå, men gir snart opp. Er du 2 meter høy, sterk fysikk og fenomenal spenst skal du vinne ALLE duellene foran målet - det gjør dessverre ikke Jones. Han virker alt for "sløv"!! Jerome er et bomkjøp, bidrar med ingenting! Crouch er brukbar, men ikke så god med ballen i beina som mange hevder! Taper også alt for mange dueller til å være nærmere 3 meter høy! Har den siste måneden vært utrolig svak og prislappen virker å være helt feil; var det en kommafeil i overgangssummen ;) .
Fuller er fortsatt vår klart beste spiss, selv på krykker - det sier litt om de andre og mye om Ric.

TP; hans stahet har tatt oss til PL og gode plasseringer de siste sesongene, nå tar snart hans stahet knekken på oss! Slutt å kast bort penger på dårlige spisser og middelmådige defensive spillere. Bruk penger på fotbalSPILLERE - det er det vi trenger. Og, bruk Huth som stopper og prøv noe nytt i bortekampene........

Og, vi ble av mange såkalte eksperter kåret som overgangsvinduets vinnere.......slik jeg ser det nå; vi tapte! Brukte langt over 20 mil pund på 3 spillere som har bidratt svært lite så langt......
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest