Stoke City - En Meget Rik Klubb

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Stoke City - En Meget Rik Klubb

Innlegg Morten T. » 02 Sep 2011, 10:55

Knut Ole skrev:
....derfor bør det, hvis vi føler for det og har ork og engasjement nok, debatteres hvorvidt de ledende menns handlinger vil føre til noe positivt eller negativt for klubben. Og det bør gjøres konstant.

Og det gjør vi konstant - i demokratiets ånd :D (finnes muligens "viktigere" saker å diskutere enn fotball, men dog....)
Noen er seff mer aktive stayere enn andre (ser du har ca. 3 ganger (ca. 2.100) så mange innlegg som undertegnede)
Keep on !!

Men hva med disse spørsmålene da, Knut Ole?( Quid pro quo )
Synspunkter?:

Men innafor gruppa som ville sett seg fornøyd med å avlønnes med mellom 0 og 500 000 kroner så er det jo nesten nødt til å befinne seg et pent kobbel av spillere, eller hva? Og nå er vi snart i mål: Hvordan kan vi føle oss helt sikre på at manager og eier ALLTID velger riktige spillertyper fra det nevnte kobbelet?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 02 Sep 2011, 23:09

Men hva med disse spørsmålene da, Knut Ole?( Quid pro quo )
Synspunkter?:

Men innafor gruppa som ville sett seg fornøyd med å avlønnes med mellom 0 og 500 000 kroner så er det jo nesten nødt til å befinne seg et pent kobbel av spillere, eller hva? Og nå er vi snart i mål: Hvordan kan vi føle oss helt sikre på at manager og eier ALLTID velger riktige spillertyper fra det nevnte kobbelet?

Ingen problem med å svare .... det er vi selvsagt ALDRI sikre på (hadde vært kjedelig med fotball du, hvis vi var sikker på enhver beslutning). Puis har gjort div. "feil" mht. disposisjoner (som managere i større og mindre grad gjør), men ikke driti seg helt ut heller. Resultatmessig synes det som om fotballsynsere/eksperter og mange Stoke-supportere stort sett beundrer det han og ledelsen i Stoke har fått til de siste 4 årene. Mye av diskusjon eller rettere uenighet i disponering skydes vel ofte ulik oppfatning av strategi og fotballfilosofi. Vårt relativt primitive spill og nesten totalt manglende ball-besittende midtbane er frustrerende og jeg etterysere kreative/offensive backer og playmaker på midten. Det har til nå vært mangelvare under TP, og til spørsmålet ditt (igjen) jeg vil tro at det i markedet finnes backer som er villige til å avlønnes under 0,5 mill som ville HEVE KVALITETEN på stallen vår.
Denne gangen ble det ingen styrking av back-plass (noe jeg omtalte morgenen etter) - NESTE VINDU, Pulis! I mellomtiden gir du Shotton noen flere sjanser.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Sep 2011, 23:30

Pulis har gjort det bra, han har fått et veldig fint handlingsrom av Coates også, og på tross av at klubben bare var 7 poeng fra å rykke ned i fjor så er det ingen grunn til å henge veldig mye med gjeipen. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Sep 2011, 10:03

Som nevnt før: Stoke City F.C går så det griner, har et fantastisk handlingsrom i forhold til en haug med andre klubber og er veldrevet:
http://www.guardian.co.uk/football/2011 ... n-ferguson

Dermed kan "underdogs"-kortet bare legges bort en gang for alle og vi kan så smått begynne å tralle på ABBA-låta "Money, money,money..." istedenfor. :P

Kanskje Pulis & co. "tar en Vålerenga"? Det betyr å fremstå markedsmessig smart som en arbeiderklasseklubb med bohemer og sjarm, mens klubben egentlig er skamrik og blir drevet av BI-gutter med Colgate-smil, seddelklype og "Greed is good" som livsmotto.

BI-gutter med Colgate-smil, seddelklype og "Greed is good" som livsmotto kan neppe sies å være bra reklame for noen klubb. Derfor tones deres tilstedeværelse ned, og rølp, sjarmerende forfall og underdogs-stempel heises fram som viktige ingridienser istedenfor.
Og grunnen er: Vi vil ha penga DINE! ;) :mrgreen:

Om Stoke tenker slik? Tja, nei, kanskje?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 22 Sep 2011, 11:49

Ironisk nok har jeg nettop hatt forelesning på BI der vi har diskutert litt rundt Gekkos "Greed Is Good"-filosofi, egeninteresse, grådighet etc etc. :D

Men det er helt klart at det er dyktige folk ansatt i klubben som klarer å drive kostnadseffektivt (i den grad det er mulig i PL-bransjen mtp. lønninger), samtidig som f. eks billettpriser holdes på et lavt nivå. Det berømmer jeg virkelig Stoke for!

Økonomer er nok ikke den mest folkekjære yrkesgruppen, men de trengs nå engang i alle foretak som driver profittvirksomhet - til og med i fotballbransjen.. ;)
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Sep 2011, 12:53

TrondG skrev:Ironisk nok har jeg nettop hatt forelesning på BI der vi har diskutert litt rundt Gekkos "Greed Is Good"-filosofi, egeninteresse, grådighet etc etc. :D

Men det er helt klart at det er dyktige folk ansatt i klubben som klarer å drive kostnadseffektivt (i den grad det er mulig i PL-bransjen mtp. lønninger), samtidig som f. eks billettpriser holdes på et lavt nivå. Det berømmer jeg virkelig Stoke for!

Økonomer er nok ikke den mest folkekjære yrkesgruppen, men de trengs nå engang i alle foretak som driver profittvirksomhet - til og med i fotballbransjen.. ;)

Bare hjerne og hjerte ikke byttes ut med taksametere, så er økonomer en helt okei yrkesgruppe...
Finnes mange forskjellige økonomer med vidt forskjellig syn på hva som er bra. Det er IKKE en ensretta yrkesgruppe( det vet du sikkert allerede )
Jeg tror ikke Gordon Gekko & co. er bra. Hverken for fotball eller for samfunnet som sådan.

I forhold til billettpriser: Jeg tror det går på tilbud og etterspørsel. Hadde Stoke City F.C.( eller hvilken som helst annen klubb, forsåvidt ) funnet ut at de glatt kunne ha tatt kr. 1000,- pr. kampbillett, ja så hadde de gjort det. Men i Storbritannia har det vært resesjon de siste årene, så etter mitt syn ville det vært galskap.

Coates har også vært en av få som har tjent virkelig gode penger i perioden. Merkelig nok så stopper ikke folk å bruke penger på spill og tipping i dårlige tider. De bruker mer(!). Det gjør at butikken til PC har gått så det griner og at det drypper bra med cash på Stoke City Football Club også.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 22 Sep 2011, 23:15

Fantastisk at vi er i en situasjon hvor klubben (les: fam Coates) har bra med penger! Spesielt fantastisk at pengene da kommer fra en lokal familie med et stort hjerte for Stoke City. Jeg savner hverken innblanding, penger eller eierskapet til oljesheiker fra Midtøsten eller kyllingoppdrettere fra India. Og, at manageren er britisk er heller ikke noe minus synes jeg. Ok, kanskje hadde vi spilt mer "sexy" fotball med en dresskledd klyse fra Italia eller Frankrike i managerstolen, men jeg tar klubben som den nå fremstår når som helst! TP, skaff oss en midtbanesjef som kan spille fotball så er jeg såre fornøyd 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Rikitikitak og 1 gjest