Morten T. skrev:Bare for å understreke en gang for alle:
Styret i SCSCoN vil ikke anbefale noen medlemmer å benytte seg av svartebørshandel eller handel som tenderer mot dette.
Man løper da en risiko for falske billetter og i tillegg er det kriminelt. Slik handel gjøres på egen risiko med de evt. konsekvenser det måtte medføre.
Er enig med Morten her, men det er ikke alt salg som er svartebørshandel. Den agenten som jeg bruker er etter sigende ansatt i Liverpoolreiser, - en aktør som jeg anser som seriøs, og jeg har inntil nå betvilt at han/de driver på kanten av regelverket, men det kan jeg selvsagt ikke garantere. Jeg kjenner ikke godt nok til hvor grensene går mellom hva som er svartebørs og hva som ikke er det, men jeg vet at det er tillatt å plusse på visse administrasjonskostnader, dekning av utgifter til videresalg, transport og lønninger. Etter hva jeg har forstått så er Liverpoolreiser et norskeid selskaper som er registrert i Brønnøysundregisteret og da regner jeg med at ting er OK.
Når det er sagt så har jeg nå fått opplyst at billettprisene koster 750 pund på langsidene og 675 pund bak mål, så da får hver og en gjøre seg opp sin egen mening om hva som er hva. Jeg synes dette begynner å lukte og vil ikke lenger stå som kontaktperson. Håper likevel at det ordner seg for de som ønsker å reise over !