Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Knut H » 08 Feb 2011, 19:50

Nei, det er ikke lett å være sikker. Det hele koker ned til hvo vi tror er Stoke's muliheter fremover. Er vi kommet så langt vi kan eller kan vi ta et skrit til. Jeg tror at for å holde seg må vi bli bedre. Holder vi dagens standard så rykker vi ned om 2 år. Andre lag utvikler seg og blir bedre. Har Pulis fotball i seg potensiale til utvikling? Jeg tviler litt der. Et annet moment vi må desverre må ta på alvor er om publikum vil komme år etter år og fylle tribuner dersom vi forsetter å spille som vi gjør nå. Jeg synest jeg så tomme stoler mot Sunderland.
Jeg er enig i at det er laget og ikke spillere og trenere som er viktig. Dersom Stoke vil opp mot topp 6. Må dei som ikke holder nivå bort.

En ting ved Pulis jeg ikke liker er stahet med å bruke enkelt spillere som ikke holder mål. Han får fansen mot seg og spillere blir til slutt pepet ut. Eksempel er Creswell. Jeg er redd dette blir slik med Delap. Diao og Sidebe også. Det er og blir trist. Dette er ærlige spillere som ikke fortjener å bli pepet ut. Dette er Pulis sitt ansvar.

Jeg er også kritisk til mange av innskjøpene. På meg ser det ut som det er noen spillere som Pulis vil ha og som får mange sjangser og spiller hele tiden mens det er andre som det kan se ut som det er "noen" som har dyttet på han. Disse blir sittende på benken. Det er litt for mange spillere nå som har havnet i unåde med Pulis. Hvorfor hente inn dår man ikke vil bruke dem? Klubben har forsatt 3 - 4 spillere som det er 100% sikkert ikke vil starte en Stoke PML kamp under Pulis. Hvorfor beholde dem da? Pulis var også ute i presse for en stund siden og sa t de nå ville kjøpe inn yngre spillere og satse på dem. Er det noen som tror han på det? Historien er ikke med han der.

Dette var mye kritikk av Pulis. Mulig jeg tar feil og at vi går rett ned uten han. Jeg utelukker ikke det men dersom vi ikke prøver vil vi heller ikke nå lengre.

F
Knut H
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Feb 2011, 17:12

Knut H skrev:Nei, det er ikke lett å være sikker. Det hele koker ned til hvo vi tror er Stoke's muliheter fremover. Er vi kommet så langt vi kan eller kan vi ta et skrit til. Jeg tror at for å holde seg må vi bli bedre. Holder vi dagens standard så rykker vi ned om 2 år. Andre lag utvikler seg og blir bedre. Har Pulis fotball i seg potensiale til utvikling? Jeg tviler litt der. Et annet moment vi må desverre må ta på alvor er om publikum vil komme år etter år og fylle tribuner dersom vi forsetter å spille som vi gjør nå. Jeg synest jeg så tomme stoler mot Sunderland.
Jeg er enig i at det er laget og ikke spillere og trenere som er viktig. Dersom Stoke vil opp mot topp 6. Må dei som ikke holder nivå bort.

Jeg er også veldig usikker på om utviklinga går riktig vei. I fotball finnes det mottrekk mot det meste, og de fleste har vel pr. nå observert at lag som spiller ballen fort og presist langs bakken, har godt tak på Stoke? Dødballer finnes det også mottrekk mot. Spilles det disiplinert bakover så blir det færrre dødballer mot.
Dette med publikum er jeg mer tvilende til. Jeg tror resultater og billettpriser er viktigst for å fylle stadionet, men det er godt mulig jeg tar feil.

En ting ved Pulis jeg ikke liker er stahet med å bruke enkelt spillere som ikke holder mål. Han får fansen mot seg og spillere blir til slutt pepet ut. Eksempel er Creswell. Jeg er redd dette blir slik med Delap. Diao og Sidebe også. Det er og blir trist. Dette er ærlige spillere som ikke fortjener å bli pepet ut. Dette er Pulis sitt ansvar.
Enig. Jeg har fundert på det samme selv i flere år. Jeg mener at Stokes gode resultater i perioden ikke kommer på grunn av spillere som Sidibe, Diao og Cresswell, men på tross av. Og det gjør jo egentlig hele prestasjonen enda bedre, eller hva?

Jeg er også kritisk til mange av innskjøpene. På meg ser det ut som det er noen spillere som Pulis vil ha og som får mange sjangser og spiller hele tiden mens det er andre som det kan se ut som det er "noen" som har dyttet på han. Disse blir sittende på benken. Det er litt for mange spillere nå som har havnet i unåde med Pulis. Hvorfor hente inn dår man ikke vil bruke dem? Klubben har forsatt 3 - 4 spillere som det er 100% sikkert ikke vil starte en Stoke PML kamp under Pulis. Hvorfor beholde dem da?

Helt enig.

Pulis var også ute i presse for en stund siden og sa t de nå ville kjøpe inn yngre spillere og satse på dem. Er det noen som tror han på det? Historien er ikke med han der.
Jeg tror kanskje han ser for seg en framtidig modell alà ManU. Hvor unge spillere hentes inn og foredles, men det er lite som tyder på at han BEVISST satser ungt. Kanskje bruken av f.eks. Begovic og Shawcross taler litt i mot et slikt standpunkt, men Pulis satser ikke veldig konsekvent på ungsauer, nei!

Dette var mye kritikk av Pulis. Mulig jeg tar feil og at vi går rett ned uten han. Jeg utelukker ikke det men dersom vi ikke prøver vil vi heller ikke nå lengre.
Det "skumle" er jo at Pulis har bygget et lag etter sitt eget hode over flere år. Hadde Pulis fått fyken nå og en annen kommet inn hvordan skulle han da ha greid å gjøre noe annerledes med den eksisterende spillergruppen? Delap, Whitehead, Collins, Sidibe, Wilkinson, Jones, Shawcross, Higginbotham osv. blir jo ikke plutselig teknikere med silkefot bare for at en ny manager kommer inn. De ville sannsynligvis ha slitt med å fungere i andre systemer enn det eksisterende.
Slike faktorer gjør meg enda mer usikker.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 09 Feb 2011, 19:54

Pulis bør absolutt sitte ut denne sesongen. Hvis vi ender opp bedre denne gang i forhold til tidligere sesongavslutninger, bør han få neste runde også. Det værste vi kan gjøre, er å gi han fyken på et tidspunkt hvor det ikke er mulig for en ny manager å kjøpe/selge spillere.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Feb 2011, 21:25

Ser noen greier nå på at Pulis så smått har begynt å boikotte lokal media. Noen andre som har observert dette?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 12 Feb 2011, 23:48

Ja jeg fikk med meg at han var forbanna på The Sentinel og BBC Stoke etter Liverpool kampen. Han mente Stoke fikk nok pepper fra nasjonal media og han mente lokal media burde støtte mer opp om Stoke.......
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 13 Feb 2011, 00:01

og apropos Pulis - sønn Anthony debuterte for Barnet i dag og ble utvist......
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 13 Feb 2011, 00:18

Svein Nilsen skrev:og apropos Pulis - sønn Anthony debuterte for Barnet i dag og ble utvist......

Da har sønnen i hvertfall havnet på rett nivå. Tenk at han faktisk var i Stoke for noen få år siden...Ganske så absurd.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 13 Feb 2011, 00:21

Svein Nilsen skrev:Ja jeg fikk med meg at han var forbanna på The Sentinel og BBC Stoke etter Liverpool kampen. Han mente Stoke fikk nok pepper fra nasjonal media og han mente lokal media burde støtte mer opp om Stoke.......

Høres ut som det har gått en liten George Bush i Pulis. "Enten så er dere med oss eller så er dere mot oss".
Det er faktisk ikke medias jobb å være talerør for Pulis eller andre. Det er medias jobb å stille kritiske spørsmål for å avdekke og informere.
Det bør en manager med god lønn i PL faktisk finne seg i.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 13 Feb 2011, 12:39

Morten har sagt det, og gjerne flere her inne, det skjer ingenting med Pulis så lenge Coates sitter på pengesekken. Med mindre Pulis trekker seg fordi a) han tar en Mubarak (les; presset ut av fans og (lokal) media) b) Han får en jobb en annen plass han ikke kan si nei til. Men hvem vil presse på for en exit når vi ligger slik an vi gjør akkurat nå. Men så er det bare 6 poeng ned til Wigan under streken. 6 poeng kan høres lite ut, men når lagene der nede tar i snitt 1 poeng pr kamp, vil det ta 6 kamper å komme ajour. Dessuten så er det så mange som 8 lag mellom Stoke og nedrykksplass, og når alle disse skal ta poeng, er plutselig 6 p ganske mye.
jeg mener Pulis er FOR pysete med tanke på å spille mer possession enn det de tør. Det er flere spillere i laget som er kapabel, men det trengs en massiv utskiftning i midtbane og back leddene. Jeg synes også de har vist tendenser til bra spill, men det virker ikke som Pulis tør repetere eller satse på det. Bruk sommeren fornuftig hvis du fremdeles sitter i stolen Pulis, men jeg er redd din filosofi er såpass limt fast at du neppe vil endre din egen tro.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Knut H » 13 Feb 2011, 21:57

Jeg tror ikke Pulis blir sparket. Det har også vært lite spekulasjoner rundt andre jobber med unntak av landslaget til Wales. Mulig han ender opp der om noen år. Det er heller ikke lett for noen andre å overta. Mannskapet er spillere som er kjøpt inn for Pulis fotball. Det er bare 2 spillere under 1.80 i Stoke nå...
Jeg er ikke sikker på om ting er så bra mellom han og Coats som det høres ut som. Tror en del innskjøp har blitt gjort uten at Pulis har ønsket det. Tenker da på Gudjohnsen og Tuncay som jo aldri ble orntelig prøvd. Dette må iritere de som bruker penger. Pulis ble jo også sparket av de islandske eierene på grunn av at hat benket spillere som styret kjøpte mot hans vilje.
Vi som ble fans på 70 tallet ble det fordi Stoke sto for en posetiv spillestil. Vi får ikke nye fans på grunn av spillestil idag. Det som er posetivt er stemingen på kamper og at det er spillere som gir 110%.
Konklusjonen min er nok at Pulis blir men at det på sikt er en ulykke for Stoke.
Knut H
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest