Hvem må gå?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Hvem må gå?

Innlegg Torstein Norevik » 01 Sep 2015, 22:26

Morten T. skrev:Jeg synes Stoke har gjort et bra vindu og klubben har nå en knallsterk tropp som bør klare å plassere seg mellom 7 og 12. Det eneste jeg kanskje savnet litt i dag var en ny midtstopper inn, selv om jeg mener at vi er relativt godt forspent på den plassen også. Jeg er jo en av dem som mener at Stoke ikke må skuffe ut alt på en gang som ga klubben suksess i mange år og erstatte disse kun med ballsjonglerende lettvektere, og mener at vi for eksempel hadde gjort klokt i holde på Huth. Derfor er det gledelig at spillere som Walters, Whelan og Crouch fortsatt er å finne i troppen.

Jeg er godt fornøyd, jeg. :)

Shaqiri er jo av høy klasse og et godt kjøp, selv om jeg personlig synes det er absurd å betale 120-140 millioner spenn for en fyr som sparker ball. Spesielt hvis man hever blikket litt og ser utenfor fotballsirkuset.

Afellay - her er jeg usikker. Han har ikke imponert meg så langt og jeg tror faktisk han kan floppe. Man ser at han har mye fotball i seg, men jeg er faktisk usikker på om han kommer til å gjøre det særlig bra i PL. Vi får se.

Joselu - her er jeg også usikker, men jeg tror det fort kan løsne for han. Jeg heller mot at han vil bli bedre etter hvert.

Johnson - Akkurat så variabel som jeg hadde regnet med på forhånd

Van Ginkel - Tja, han blir sikkert bedre, men han virker ikke eksepsjonell og han virker ikke å inneha noen spisskompetanse, men kanskje jevnlig spilletid vil hjelpe han?

Haugaard - en mann for framtida...muligens

Given - en meget bra back-up på keeperplassen

Veldig enig i alle dine vurderinger her, Morten. ;) Det blir spennende å se hva dette kan bli til utover i sesongen, men jeg har trua. Det er altfor tidlig å se på tabellen etter fire kamper, og som Lou Macari skriver i The Sentinel så er det vel ingen som for alvor tror at Chelsea vil ende sesongen på 13. plass selv om de befinner seg der akkurat nå. Apropos Chelsea så er vi to poeng bak den regjerende ligamesteren og seks poeng fra tredjeplassen. Så tidlig i sesongen betyr tabellen ingenting, og jeg tror tabellposisjonen vil være vesentlig forbedret for vår del når vi runder 10 kamper.

Det viktige nå er at vi forbedrer oss spillemessig så vil poengene komme. I så måte var førsteomgangen mot WBA frem til utvisningene veldig oppløftende og en klar indikasjon på at vi er på rett vei. Jeg gleder meg til fortsettelsen ! :D

Takk for oppdateringene i dag. :D Veldig moro og spennende å følge med, og jeg var selv innpå mange ganger i løpet av dagen for å se om det var kommet noen nyheter. Bra jobba ! :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 02 Sep 2015, 22:21

Jeg er faktisk veldig overrasket av at det ikke skjedde mer på slutten av overgangsvinduet. OK, vi har en sterk tropp nå - spørsmålet er om vi er bedre enn sist sesong. Resultatene så langt sier vel nei, men det er litt for tidlig i sesongen. Det som overrasket meg mest er det faktum at vi tydeligvis ikke var i nærheten av å sjekke ut noen ny midtstopper - det kunne vi trengt i Shawx skadefravær. Det mest interessante er vel hvordan vi har erstattet de vi har mistet.

Vi har mistet 3,5 av våre 4-5 beste spillere i Begovis, N'Zonzi og Moses og vi har Shawx skadet. Er deres erstattere bedre?

Butland vs. Begovic. Her heller jeg faktisk mot at Butland allerede nå er på nivå til Begovic og han blir bare enda bedre. Et pluss.
Van G vs N'Zonzi. Foreløpig er ikke van G i nærheten av N'Zonzi som var en kjempe i nesten alle våre kamper sist sesong. Men han er talentfull og blir forhåpentligvis bedre og bedre. Et klart minus så langt.
Wollscheid vs. Shawx. Rått parti, Philipp er dessverre ikke i nærheten!
Shaqiri vs. Moses. Denne er jevnere enn vi kanskje tror eller husker. Moses var veldig god før han ble skadet, og Xherdan må bevise en del før han blir like viktig.

Så har vi jo fått inn noen flere av variabel kvalitet, ut i fra hva vi har sett til nå;
Glen Johnsen, vært ustabil men har et høyt maks nivå - betydelig høyere enn Bardsley, jevngod med Cameron.
Joselu, har vært svak til nå og bør snart kunne bevise mer. Relativ ung og har forhåpentligvis mye å gå på!
Affelay. Stor skuffelse så langt. Men, har jo talent og har over flere år vist at han er en god fotballspiller, håper vi får se det også i Stoke.

At vi henter yngre spillere for å få et godt U21 lag er positivt og forhåpentligvis vil flere av disse spille seg inn på laget/troppen på sikt.

Fortsatt har jeg tro på en topp 8 plassering, men da må vi få i gang Bojan snarest og så må Arnie prestere mer stabilt, Shaqiri må være like god som vi tror og håper, van Ginkel må opp et hakk eller tre og Shawx må riste av seg ryggplagene - da blir vi gode, til og med veldig gode ;)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 02 Sep 2015, 22:29

Tabellen viser at vi er et bånnlag.
Det er en stor sannsynlighet for at vi er enda mer i sumpen etter 5. runde.
Alle vurderinger om hvem som er bedre enn hvem er lite verdt så lenge vi ikke høvler over Norwich og WBA.
De nye spillerne har stort sett skuffet meg, men det er mange kamper igjen, så det er vel tidlig å gjøre opp status, men Joselu virker ikke som noe kupp, jeg synes egentlig bare Johnson har imponert.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 03 Sep 2015, 00:06

gmel skrev:Tabellen viser at vi er et bånnlag.
Det er en stor sannsynlighet for at vi er enda mer i sumpen etter 5. runde.
Alle vurderinger om hvem som er bedre enn hvem er lite verdt så lenge vi ikke høvler over Norwich og WBA.
De nye spillerne har stort sett skuffet meg, men det er mange kamper igjen, så det er vel tidlig å gjøre opp status, men Joselu virker ikke som noe kupp, jeg synes egentlig bare Johnson har imponert.

Jeg mener man også må se litt bak resultatene. I de to første kampene møter vi to av de sterkeste lagene i PL. Vi spiller jevnt mot CL-kandidat Liverpool, og vel så det, men taper på at Coutinho får kjempetreff fire minutter før full tid. Stang ut.... ;)

Mot Tottenham er vi svake før pause, men fører kampen totalt siste halvtimen og henter opp igjen to mål på bortebane mot et lag som er forventet å kjempe om plass i topp seks. Sterk prestasjon.

Mot Norwich spiller vi skikkelig dårlig og er heldige som får ett poeng. Vår svakeste kamp så langt i årets PL.

Mot WBA dominerer vi fullstendig inntil dommeren (med god hjelp av Afellay og Adam) finner det for godt å ødelegge kampen for oss. Selv med 9 mot 11 i en time er vi likevel fullt på høyde med WBA. En sterk prestasjon, og det er meget sannsynlig at vi hadde fått tre poeng om vi ikke hadde fått utvisningene.

Enig i at flere av de nye ikke har imponert (Van Ginkel, Afellay, Joselu) men husk at heller ikke Bojan hadde klart å imponere oss da fire kamper var spilt av fjorårssesongen. Alle tre er gode spillere, hvis vi ser på tidligere meritter. Men de vil nok trenge litt tid til å tilpasse seg både ny liga, med et langt høyere tempo enn det de er vant til, og til å bli kjent med både spillestil og nye lagkamerater i sin nye klubb, slik også Bojan måtte i fjor.

Neida, altfor tidlig å felle noen dom ennå fordi resultatene så langt neppe gir noe riktig bilde av hvor vi står denne sesongen. Om situasjonen er den samme etter 10 kamper kan vi gjerne ta diskusjonen på nytt. Men jeg tror ikke situasjonen er den samme etter 10 kamper..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 03 Sep 2015, 08:16

Håper du har rett Torstein, og jeg tror det samme. Delvis enig i dine vurderinger av kampene så langt, MEN; Liverpol var forferdelig svake - faktisk ikke særlig bedre enn de var i mai måned da vi høvlet over de. Det sier dessverre litt om vår kamp, selv om vi var bedre enn! Så hadde vi en god halvtime mot Spurs og var ræva mot Norwich. WBA hadde vi banket med 3-4 mål hadde dommeren dømt en fotballkamp og ikke trodd det var en ikke-kontakt sport. Det blir tøft mot Arsenal, men det er lov å håpe at vi kan gi dem kamp, og etter det må vi rade opp 3-poengere...........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Sep 2015, 08:58

gmel skrev:Alle vurderinger om hvem som er bedre enn hvem er lite verdt så lenge vi ikke høvler over Norwich og WBA.

Hvorfor det?
La nå de som vil diskutere og debattere slik, og finner en verdi i det og vil bruke tid på det, få holde på med det.
Det er jo bare å la være å lese...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Sep 2015, 09:02

Torstein Norevik skrev:Neida, altfor tidlig å felle noen dom ennå fordi resultatene så langt neppe gir noe riktig bilde av hvor vi står denne sesongen. Om situasjonen er den samme etter 10 kamper kan vi gjerne ta diskusjonen på nytt. Men jeg tror ikke situasjonen er den samme etter 10 kamper..... ;)

Dette er jeg 101% enig i, og for mitt vedkommende hadde nøyaktig det samme standpunktet vært gjeldene hvis Stoke skulle ha slumpet til å ha vunnet sine fire første kamper.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 03 Sep 2015, 17:04

Morten T. skrev:
gmel skrev:Alle vurderinger om hvem som er bedre enn hvem er lite verdt så lenge vi ikke høvler over Norwich og WBA.

Hvorfor det?
La nå de som vil diskutere og debattere slik, og finner en verdi i det og vil bruke tid på det, få holde på med det.

Kan ikke se jeg har nektet noen å diskutere, poenget er at det mens vi diskuterer om laget et bedre enn i fjor, taper vi mot Liverpool og WBA og spiller uavgjort mot Norwich som er spådd rett ned. Det taler etter min mening for seg selv.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Sep 2015, 17:30

gmel skrev:
Morten T. skrev:

Hvorfor det?

Kan ikke se jeg har nektet noen å diskutere, poenget er at det mens vi diskuterer om laget et bedre enn i fjor, taper vi mot Liverpool og WBA og spiller uavgjort mot Norwich som er spådd rett ned. Det taler etter min mening for seg selv.

Ja, kampene mot Liverpool og spesielt Norwich var svake, kampen mot WBA ble en "ikke-kamp" som man nesten ikke kan konkludere med noe som helst fra og kampen mot Tottenham var en god og en mindre god omgang, men uansett om Stoke hadde vunnet over alle disse fire og stått med 12 poeng nå så mener jeg at det fortsatt ville ha vært for tidlig å konkludere med noe som helst. Luton var for øvrig den aller svakeste kampen så langt, fordi motstanderen var så svak og spillerne gjorde svært lite rett.

Det vi vel egentlig diskuterte her var de nyankomne( og evt. de som forlot klubben ) i vinduet. Der oppfattet jeg deg dithen at en slik debatt ikke hadde noen hensikt all den tid ikke klubben vinner over lag som Norwich og WBA. Jeg er jo av den mening at hvis noen finner en slik debatt/diskusjon for verdifull/nyttig/givende/interessant/engasjerende/morsom osv., ja så er det egentlig bare å la disse holde på med det.

Men selvfølgelig; sorry hvis jeg misforsto og tok feil. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 03 Sep 2015, 18:51

[/quote]

Det vi vel egentlig diskuterte her var de nyankomne( og evt. de som forlot klubben ) i vinduet. Der oppfattet jeg deg dithen at en slik debatt ikke hadde noen hensikt all den tid ikke klubben vinner over lag som Norwich og WBA. Jeg er jo av den mening at hvis noen finner en slik debatt/diskusjon for verdifull/nyttig/givende/interessant/engasjerende/morsom osv., ja så er det egentlig bare å la disse holde på med det.

Men selvfølgelig; sorry hvis jeg misforsto og tok feil. ;)[/quote]

Tja...noe av problemet er dette:
Da jeg fulgte Stoke nokså tett på 70-tallet var stallen nokså stabil over lengre tid , og laget til å kjenne igjen fra kamp til kamp, måned til måned, og år til år. Nå er uskiftingene så voldsomme at vi kan stille med et helt nytt lag i forhold til i fjor.
Hvis vi da sammenligner spiller for spiller og lag mot lag blir det ganske meningsløst så lenge dette nye laget ikke er et fungerende lag, og vi taper kamper som burde vært vunnet hvis vi skal sikte høyere enn en niendeplass.
Luton-kampen var ille, men her stilte vi med et tilnærmet B-lag, ellers stilte vi med det laget ledelsen mente var best.
Men det var altså ikke godt nok.
Greit nok at vi har hatt uflaks, men det hjelper ikke når vi møter Arsenal.
Jeg fantaserer om at vi skal opp og kjempe om en 6-plass i år, men det jeg har sett til nå minner om nedrykk. Vinner vi tre på rad ser alt bedre ut, det,er,helt klart. Men stallen består nå av mange spillere som er over toppen, Crouch , Sidwell, Adam, Ireland, Bardsley , Johnson, Walters, og Given, samt noen som jeg ikke har tro på i det hele tatt, som Texeira og Joselu .
Vi får se, irriterende med landslagspause er det iallfall !
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest