Skader

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Skader

Innlegg Kjell Ola » 16 Feb 2016, 18:53

Da skriv vi februar 2016 og skadesituasjonen er prekær att. Sjølv om eg ikkje er glad for ei Stoke-fri helg midt på vinteren, kjem vel denne PL-pausa ikkje på verste tidspunkt. Er det nokon som kjenner til skadesituasjonen til Muniesa, Johnson, Shawcross og Cameron? Wilson og Bardsley var ikkje på benken sist, og er vel da også skada. Dei er nå etter mitt syn heller ikkje gode nok, men likevel. Teixeira gjorde seg visstnok ikkje bort når han fyrst slapp til, men det må vel vera ein grunn til at han knapt har vore på bana etter at han kom(?).

Eg er av den pessimistiske typa som trur at alt kan gå gale med Stoke til det motsatte er bevist. Så inntil det ikkje lenger er teoretisk mogleg at Stoke går ned, vil eg frykte det (trur nok heilt ikkje på det sjølv lenger, heller, men altså; pessimist). Men uansett korleis vi snur og vender på det, vil 3 poeng mot Villa neste helg vera svært kjærkomne poeng (alle poeng er forsåvidt det :D ). Akkurat derfor trur eg at Stoke kan klare å tape poeng på heimebane denne sesongen mot eit usedvanleg dårleg Villa-lag. Eit skjerpa Stoke-lag med nokonlunde forsvarsfirar skal ha 3 poeng her, men slik det svingar opp og ned med vårt kjære Stoke, føler eg meg ikkje sikker.

Det som berre skulle vera eit spørsmål om skadesituasjonen, vart litt meir.
Kjell Ola
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 17 Feb 2016, 09:38

Kjell Ola skrev:Da skriv vi februar 2016 og skadesituasjonen er prekær att. Sjølv om eg ikkje er glad for ei Stoke-fri helg midt på vinteren, kjem vel denne PL-pausa ikkje på verste tidspunkt. Er det nokon som kjenner til skadesituasjonen til Muniesa, Johnson, Shawcross og Cameron? Wilson og Bardsley var ikkje på benken sist, og er vel da også skada. Dei er nå etter mitt syn heller ikkje gode nok, men likevel. Teixeira gjorde seg visstnok ikkje bort når han fyrst slapp til, men det må vel vera ein grunn til at han knapt har vore på bana etter at han kom(?).

Eg er av den pessimistiske typa som trur at alt kan gå gale med Stoke til det motsatte er bevist. Så inntil det ikkje lenger er teoretisk mogleg at Stoke går ned, vil eg frykte det (trur nok heilt ikkje på det sjølv lenger, heller, men altså; pessimist). Men uansett korleis vi snur og vender på det, vil 3 poeng mot Villa neste helg vera svært kjærkomne poeng (alle poeng er forsåvidt det :D ). Akkurat derfor trur eg at Stoke kan klare å tape poeng på heimebane denne sesongen mot eit usedvanleg dårleg Villa-lag. Eit skjerpa Stoke-lag med nokonlunde forsvarsfirar skal ha 3 poeng her, men slik det svingar opp og ned med vårt kjære Stoke, føler eg meg ikkje sikker.

Det som berre skulle vera eit spørsmål om skadesituasjonen, vart litt meir.

Stoke reiste til Dubai i dag for noen dager med trening i noe bedre omgivelser enn Stoke-on-Trent vinterstid. Da er det også håp at flere av de skadede spillerne etter hvert skal bli friske nok til å trene fullt slik at de kan trene seg opp mot neste helgs kamp mot Villa. Når det gjelder skadene er Arnautovic frisk igjen etter sykdom. Glen Johnson sitt kne er foreløpig testet og det ser ikke så ille ut, så forhåpentligvis er han også tilbake mot Villa. Muniesa sin hamstring er det ikke greit å bli klok på, og han kan fort være ute noen uker til en måned. Både Cameron og Shawcross er forventet å være tilbake i slutten av februar, så kanskje de er klare mot Villa. Charlie Adam er nok ikke tilbake før i midten/slutten av mars. Wilson er nok ferdig for sesongen, men kan bli klar til de helt siste kampene. Bardsley er ikke skadet, men har nok ikke blitt vurdert som god nok. Så skadesituasjonen per i dag er præker, men forhåpentligvis er mye på plass igjen til Villa-kampen.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 18 Feb 2016, 00:00

Det svir jo at vi ikke lenger er med i FA cupen, MEN, helt enig i at to ukers pause nå er helt perfekt i forhold til vår utsatte skadesituasjon. Gutta får noen fine dager i Dubai, får trent skikkelig og vi får ristet av en del skader. Tror situasjonen ser betydelig lysere ut når vi møter Villa. Og med Villa og Newcastle på hjemmebane i våre neste to kamper tror jeg sesongen blir litt "bestemt". 6 poeng og vi havner mellom 5. og 8. plass :D . Gooooooaaaaarrrrnnnn Stoke.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 22 Feb 2016, 19:48

Svein Nilsen skrev:Det svir jo at vi ikke lenger er med i FA cupen, MEN, helt enig i at to ukers pause nå er helt perfekt i forhold til vår utsatte skadesituasjon. Gutta får noen fine dager i Dubai, får trent skikkelig og vi får ristet av en del skader. Tror situasjonen ser betydelig lysere ut når vi møter Villa. Og med Villa og Newcastle på hjemmebane i våre neste to kamper tror jeg sesongen blir litt "bestemt". 6 poeng og vi havner mellom 5. og 8. plass :D . Gooooooaaaaarrrrnnnn Stoke.

Hør hør !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 15 Jul 2016, 10:17

Stokes store skadeproblemer forrige sesong har vært mye omtalt. Jeg er blant de som tror at skadene hadde en avgjørende betydning for at Stoke ikke kom enda høyere på tabellen forrige sesong enn 9. plass.

De harde facts, når det gjelder innslupne mål i kamper der både vår keeperstjerne Jack Butland og vår kaptein Ryan Shawcross var på banen samtidig sammenlignet med når de ikke var det, viser at vi slapp inn 10 mål på 15 kamper der de begge var på banen, mens vi slapp inn 45 på 24 kamper der ikke begge var på banen. Dette gir et snitt på 0,67 baklengs per kamp der begge var på banen og et snitt på 1,88 baklengs i kamper der ikke begge var på banen.

Tilfeldig ? Selvsagt ikke, og det viser hvor hardt skader på sentrale spillere kan ramme et lag. Jack Butland uttaler for øvrig selv i et intervju hvor viktig Ryan Shawcross er for laget, og viktigheten av å ha en stabil back-firer foran seg uten for mye utskiftninger. Det var ikke vi bortskjemte med i fjor, da vi i en lenger periode knapt hadde samme back-firer i to kamper etter hverandre. Jeg mener dette setter fjorårssesongen i perspektiv, og at vi - i lys av alle skadene - faktisk gjorde en meget bra sesong ! ;)

http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html

Sjefstreneren for fysisk trening, Damian Roden, uttalte for øvrig nylig at de er veldig opptatt av hvordan de kan redusere skadene. Han viser til at vi i fjor hadde 78 skadetilfeller, mens vi i vår første sesong i Premier League toppet lista over klubber med få skader, der vi "bare" hadde 7-8 tilfeller hele sesongen. Dette kan selvsagt ha med spilletyper å gjøre, noen er mer skadeutsatte enn andre. Men det reiser utvilsomt også spørsmålet om hvorvidt det treningsregimet som praktiseres er for tøft, og om dette i sin tur fører til øket skaderisiko... :?

http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest